
Korona ei lannistanut Sakaa – “Lite bättre” -kampanja käyntiin ilman jääkiekkokisojakin

Näin piti alkaa Suomen Autokauppa Sakan koko vuoden jatkuva Lite Bättre -kampanja – ja miltei näin se alkoikin, vaikka korona tuli ja perui jääkiekon MM-kisat. Saka ei halunnut antautua koronalle ja jättää vuoden suurinta markkinointisatsaustaan happanemaan. Se olisi ollut vastoin Sakan rohkeaa ydintä, jolla yritys on uinut vastavirtaan myös koronan kurittamassa autokaupan markkinassa: Sakan kauppa on koronakuukausina kasvanut viime vuoteen verrattuna.
Perjantaina alkavan “Kulta-Curre” Lindströmin tähdittämän Lite Bättre -kampanjan startti oli alunperin rakennettu jääkiekon MM-kisahuuman ympärille. Kisojen perumisesta huolimatta kampanja haluttiin toteuttaa, sillä tärkeintä on sen viesti – paitsi urheilussa, myös arjessa.
– Curren motto on aina ajankohtainen. Kokemuksen autokaupasta pitää olla lite bättre ja asiakkaiden pitää saada kohtuuhinnalla auto, joka on lite bättre, muotoilee Sakan toimitusjohtaja Eero Poukkula.
– Samalla asenteella suomalaiset päihittävät koronankin. Yhteinen tavoite saavutetaan kyllä, kun sen eteen ollaan valmiit tekemään asioita yhdessä ja vielä vähän paremmin, Poukkula jatkaa.
Sakaa ja Curt Lindströmiä yhdistää myös se, että molemmat ovat tuoneet suomalaisille hyvää Ruotsista. “Curre” ensimmäisen, monella tapaa merkityksellisen, jääkiekon MM-kullan, Saka laadukkaita ja hyvin varusteltuja, suomalaisten autokantaa kohentavia vaihtoautoja.
Sakan Lite Bättre -kampanjan on suunnitellut Avidly, joka on toiminut useamman vuoden Sakan kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina. TV-spotit on ohjannut Olli Rönkä ja tuotantoyhtiönä toimi Grillifilms. Curt Lindstömin ohella Lite Bättre -spotteja tähdittää spiikkaajan toimiva Antero Mertaranta.
Yhteyshenkilöt
Eero Poukkula, toimitusjohtaja, Saka, puh. 044 0565 822, eero.poukkula@saka.fi
Saara Rimpiläinen, Account Director, Avidly, puh. 050 411 9559, saara.rimpilainen@avidlyagency.com
Kuvat
Tietoja julkaisijasta

Saka Finland Oy on maamme voimakkaimmin kasvava automyyjä. Olemme aloittaneet autokaupan vallankumouksen, koska suomalaiset ovat joutuneet kärsimään liian kauan huonosta autokaupasta. Me Sakalla uudistamme autokauppaa intohimolla, asiantuntemuksella ja nöyrällä palveluasenteella. Teemme kaikkemme, että auton ostaminen olisi helppoa ja vaivatonta, ja auton omistaminen huoletonta.
Palvelemme verkossa ja 24 autoliikkeessä ympäri Suomen, ja myymme vuosittain yli 25 000 autoa. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 358 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SAKA
Saka Finland Oy: Tuontiautot uudistavat autokantaa ja vähentävät päästöjä22.11.2021 10:03:11 EET | Tiedote
Saka Finland Oy:n viime vuosina maahantuomat autot ovat olleet pienempipäästöisiä kuin ensirekisteröidyt autot ja huomattavasti nuorempia kuin kaikki Suomen autot keskimäärin. Saka haluaakin päivittää tuontiautojen imagon ajan tasalle.
Sakalla ennätyksellinen kesäsesonki: Liikevaihto kasvoi yli 40%21.9.2021 09:06:54 EEST | Tiedote
Suomen Autokauppa Oy Sakalta ostettiin kuluneen kesäsesongin aikana ennätysmäärä vaihtoautoja ja yhtiön liikevaihto kasvoi kesään 2020 verrattuna yli 40 prosenttia. Eniten suomalaiset ostivat laadukkaita, muutaman vuoden ikäisiä perheautoja.
Ilmarinen ja Elo omistajiksi Suomen Autokauppa -konserniin – hallituksen puheenjohtajaksi Mammu Kaario26.4.2021 09:47:17 EEST | Tiedote
Työeläkeyhtiöt Ilmarinen ja Elo sijoittavat Suomen voimakkaimmin kasvavaan vaihtoautojen vähittäiskauppaketjuun Sakaan. Sijoitus vahvistaa Suomen Autokauppa -konsernin (Saka) omistusrakennetta ja hallitustyöskentelyä, mikä luo erinomaisen pohjan yhtiön kansainväliselle laajentumiselle ja kasvustrategian toteuttamiselle.
Käytettyjen hybridiautojen myynti kaksinkertaistui Suomen Autokaupassa22.1.2021 13:01:23 EET | Tiedote
Suomen Autokauppa Oy Sakan käytettyjen autojen myynti kasvoi rajusti vuonna 2020 ja yhtiön liikevaihto nousi 37 prosenttia edellisvuodesta. Kovinta kasvu oli hybridiautojen segmentissä – niiden myynti kaksinkertaistui.
Tutkimus: Mercedes-Benz on halutuin käytetty auto19.1.2021 08:00:09 EET | Tiedote
Mercedes-Benz on suomalaisten keskuudessa halutuin vaihtoautomerkki. Asia käy ilmi Suomen Autokauppa Oy Sakan toteuttamasta suuresta vaihtoautokyselystä, johon vastasi 2900 suomalaista.