Rakastettu klassikkopizza täyttää 40 vuotta – Saarioinen päivitti “roiskeläpän” ja Freestylerin juhlan kunniaksi
Mikropizzat ovat maistuneet suomalaisille jo 80-luvulta lähtien. Saarioinen paistaa pizzoja vuodessa noin 12 miljoonaa kappaletta, mikä tarkoittaa, että jokainen suomalainen syö vuoden aikana keskimäärin kaksi roiskeläppää. Vuosikymmenten aikana pizzoja on syöty yhteensä jo yli 700 miljoonaa kappaletta.
Juhlavuoden kunniaksi Saarioinen on lanseerannut uutuuden tuttujen klassikoiden rinnalle. Jauheliha Sour cream & Onion -pizzan pakkausdesign on osa juhlavuoden ilmettä, jonka on suunnitellut helsinkiläistaiteilija Rasmus Tikkanen. Ilme on saanut inspiraationsa Saarioisten mikropizzojen historiasta ja 1980-luvun skeittigrafiikoista.
Saarioinen juhlistaa klassikkopizzojen 40-vuotista taivalta myös julkaisemalla uudistetun version Bomfunk MC’s:n ikonisesta Freestyler-kappaleesta. Minä vs. Maailma -kappaleen musiikkivideo kertoo tämän päivän nuorten tarinaa ja elämäntyyliä luoden uuden klassikon. Musiikkivideo julkaistaan YouTubessa ja Saarioisten kampanjasivulla vappuaattona 30.4. kello 9.30.
”Biisin teema Minä vs. Maailma yhdistyy Saarioisten tarinaan. Haluamme kannustaa nuoria seuraamaan sydäntään ja tekemään asioita omalla tavallaan. Aivan kuten Saarioinenkin on tehnyt”, kertoo kuluttajakokemuksesta vastaava johtaja Tia Yrjölä.
Päivitetty kappale on tehty yhdessä alkuperäistuottaja Jaakko Salovaaran sekä nuorten rap-artistien Iben ja MELOn kanssa.
“Saarioisten pizzat ja kappale yhdistävät ja koskettavat useampaa sukupolvea, niin nuoria kuin meitä vanhempia, joten on ollut myös todella siistiä päästä tekemään uutta versiota Iben ja MELOn kanssa. He ovat tällä hetkellä juuri oikeat artistit yhteistyöhön, edustaen samalla suomalaisen rap-musiikin uutta terävintä kärkeä. He ovat sanoittaneet kappaleen taitavasti hyvällä flowlla", tuottaja Jaakko Salovaara sanoo.
Rasmus Tikkanen suunnitteli juhlavuoden ilmeen suosikkipizzalleen
Jauheliha Sour cream & Onion -pizzan pakkausdesign on osa juhlavuoden ilmettä, jonka on suunnitellut helsinkiläistaiteilija Rasmus Tikkanen. Nämä pizzat ovat olleet osana Rasmuksen elämää jo pienestä pitäen:
“Olin kymmenvuotias, elettiin 90-lukua. Rullasin skeittilaudalla lähikauppaan ja ostin viikkorahoilla Saarioisten pizzan. Se oli niin hyvää, että skeittasin kotoa takaisin kauppaan ja ostin toisen. Nykyään käyn skeittaamassa poikani kanssa – eväänä edelleen Saarioisten pizza. Enpä olisi kymmenvuotiaana uskonut, että vielä kerran saan suunnitella ikonisen pizzan juhlapakkauksen”, Rasmus Tikkanen kertoo.
Innokkaimmille pizzojen ystäville on tarjolla myös rajoitettu erä juhlavuoden uniikkeja oheistuotteita. Tuotteita arvotaan kesän aikana muun muassa Saarioisten kampanjasivulla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Siiri Koivumäki
siiri.Koivumaki@saarioinen.fi
+358 50 466 3281
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo yli 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Tämän lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957. www.saarioinen.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Saarioinen
Saarioisten ja Vappu Pimiän yhteistyönä syntynyt uutuuslaatikko tuo makua arkeen – Jauheliha-ohravuoka maistuu koko perheelle25.8.2022 08:45:00 EEST | Tiedote
Saarioisten monipuolinen laatikkovalikoima laajenee elokuun lopussa, kun Saarioinen tuo markkinoille Vappu Pimiän kanssa kehitetyn uutuuslaatikon, Jauheliha-ohravuoan.
Saarioisten laatikot – suomalaisten lempiruokaa jo vuodesta 195719.4.2022 08:20:00 EEST | Tiedote
Positiivinen asenne valmisruokia kohtaan näkyy niiden kasvavassa kulutuksessa. Vaikka syöminen muuttuu ja monipuolistuu, klassikkotuotteet ovat pitäneet pintansa kuluttajien suosikkeina ja lempiruokina jo 65 vuoden ajan. Saarioinen käynnistää ikonisten laatikkoruokien kunniaksi Laatikoilla kasvaneet -kampanjan, jonka kasvoina toimivat juontaja Vappu Pimiä, artisti ALMA sekä uimari Matti Mattsson.
Saarioisten kevään uutuudet tuovat maailman maut suomalaisten lautasille25.1.2022 10:44:27 EET | Tiedote
Saarioisten uusi Food Story -valmisruokasarja täyttää mausteisesta ja eksoottisesta makumaailmasta pitävien toiveet. Suositun Italia lautasella -sarjan valikoima laajenee kahdella herkullisella risotolla, joista toinen sopii myös kasvissyöjille.
Tutkimus: Saarioinen on suomalaisten mielestä ylivoimaisesti jouluisin elintarvikebrändi26.10.2021 09:05:07 EEST | Tiedote
Suosituimman joululaatikon tittelistä kilpailevat lanttu- ja porkkanalaatikko.
Jaajo Linnonmaa ja Saarioinen lanseeraavat yhteisen vaatemalliston: oodi suomalaisten rakastamalle valmisruoalle21.9.2021 10:02:00 EEST | Tiedote
21. syyskuuta lanseerattava vaatemallisto on kunnianosoitus suomalaisten rakastamalle, Suomen ostetuimmalle valmisruoka-aterialle eli maksalaatikolle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme