
Forsta upprättar partnerskap med Lumoa för att leverera kraftfull AI-driven analys Till CX, EX och marknadsundersökningsspecialister
NEW YORK och LONDON och OSLO, Norge, 1.11.2021 - Forsta, det ledande företaget inom Customer Experience och Research Technology, som grundades tidigare i år genom en sammanslagning av Confirmit, FocusVision och Dapresy, tillkännager härmed sitt partnerskap med Lumoa, en AI-driven insiktsplattform. Lumoas plattform har integrerats i Forstas ledande kundupplevelse plattform, för att tillhandahålla avancerad AI-driven analys till kunder som snabbt vill kunna identifiera viktiga trender och insikter.
Forsta erbjuder skalbara Voice of the Customer (VoC), Voice of the Employee (VoE) samt enkätalternativ, från quick polls till avancerad datainsamling, som underbygger användbara insikter i realtid. De har skräddarsytts för alla enheter, vilket tillåter respondenterna att delta var de än finns genom en skyddad maskininlärningsteknik som automatiskt upptäcker frågetyper och svarsalternativ, och översätter dem till en onlineundersökning som kan granskas och kundanpassas.
Kombinationen av Forsta och Lumoa tar analysering av feedback ett steg längre, genom att tillämpa AI på ostrukturerad feedback och eliminera behovet av manuell analys. Båda lösningarna stöder även fler än 60 internationella språk.
"Forsta är mycket glada över vad som redan har åstadkommits och vad som väntar för vårt partnerskap med Lumoa", sade Giles Whiting, operativ chef och verkställande direktör, VoC och VoE, på Forsta. "Tillsammans kan vi nu lägga fram konkurrenskraftiga toppenerbjudanden och våra kunder har möjlighet att tillämpa skyddade AI-verktyg på ostrukturerad feedback i stor skala, och därmed generera mer meningsfulla insikter från sina VoC-, VoE- och marknadsundersökningar."
”Vi är glada över vårt samarbete med teamet på Forsta. De delar vår passion för innovation och för att hjälpa företag att bli verkligt kundcentrerade i sitt beslutsfattande, liksom vårt fokus på att tillhandahålla insiktslösningar som är enkla att använda och snabba att implementera”, sade Johanna Sinkkonen, VD för Lumoa. ”Flera av Forstas kunder drar redan nytta av Lumoas AI-drivna verktyg som hjälper till att avslöja nya, användbara insikter. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete.”
Nyckelord
Kontakter
Taru Aalto - VP, Channel Sales & Partner Offering at Lumoa
taru@lumoa.me
Mobile (+358) 50 372 9031
Om
Om Forsta
Forsta är det nya gränsområdet för Customer Experience och Market Research Technology. Vårt globala företag bildades år 2021, genom en sammanslagning av marknadsledarna Confirmit, FocusVision och Dapresy, och vi tillhandahåller den mest extensiva och omfattande uppsättningen av forsknings- och insiktslösningar, inklusive CX, hantering av företagsfeedback, VoC (Voice of the Customer), VoE (Voice of medarbetaren) Qual, Quant, och datavisualisering, med mera. Forstas omfattande uppsättning av marknadsledande verktyg, inklusive dess prisbelönta datavisualisering och rapporteringssekvens, kombinerat med sakkunnig handledning från vår erfarna data- och insiktspersonal, ger beslutsfattare möjlighet att effektivisera sin affärspåverkan baserat på reellt fördjupade kundförståelser. Grundat i Norden, Forsta kommer från svenskans “förstå”.
Besök Forsta.com för mer information.
Om Lumoa
Lumoa är ett företag som har skapats av insiktsspecialister med uppgift att ge varje anställd i varje organisation möjlighet att fatta de rätta besluten baserat på VoC. Lumoas användarvänliga kundinsiktsplattform löser de utmaningar som företag står inför när de ska behandla de tusentals kundsvar som kommer in varje dag via olika kontaktpunkter. Detta inkluderar all ostrukturerad feedback från enkätsvar till onlinerecensioner och samtal från kundsupport. Det som gör Lumoa annorlunda är dess unika textanalysmetod, som kombinerar AI med mänsklig intelligens för att hitta användbara och relevanta insikter.
För mer information, besök www.lumoa.me
Följ Lumoame Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lumoame Oy
Forsta Partners with Lumoa to Deliver Powerful, AI-Driven Analytics To CX, EX and Market Research Professionals1.11.2021 09:00:00 EET | Press release
Partnership will streamline open-ended feedback using artificial intelligence to drive better-informed decisions
Forsta ja Lumoa yhdistävät voimansa tarjotakseen entistä tehokkaampia tekoälypohjaisia analytiikkaratkaisuja asiakaskokemuksen, työntekijäkokemuksen ja markkinatutkimuksen ammattilaisille1.11.2021 09:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyö tekee avoimen palautteen analysoinnista tehokkaampaa tekoälyn avulla ja tukee asiakasyrityksiä päätöksenteossa
Lumoa ja Futurelab Finland yhteistyöhön: Tekoäly tukemaan asiakaskokemuksen kokonaisvaltaista kehitystä12.10.2021 12:00:00 EEST | Tiedote
Suomalainen pitkän linjan asiakaskokemuksen strateginen kehittäjä, Futurelab Finland ja suomalainen tekoälyyn perustuva asiakaskokemuksen mittaus- ja kehitysalusta Lumoa ovat sopineet yhteistyöstä. Yhteistyön myötä Futurelab Finlandin asiakasprojekteissa voidaan tehokkaasti hyödyntää Lumoan alustaa kehityskohteiden tunnistamisessa ja systemaattisen kehittämisen tukena.