Marketing Finland on lähettänyt kattojärjestöilleen vetoomuksen katkaista suhteensa venäläisiin toimijoihin
Marketing Finland lähetti 27.2. vetoomukset kattojärjestöilleen. Vetoomuksessa Marketing Finland esitti huolensa siitä, että järjestöjen toiminnassa ja hallituksissa on edelleen venäläisedustusta ja pyysi katkaisemaan nämä suhteet.
Viestinnän ammattilaisina tiedämme, että propaganda ja valeuutisointi on ollut keskeisessä roolissa vuosien ajan, ja osa venäläisistä jäsentoimistoista ja -yrityksistä on voinut olla osallisena tähän.
Kattojärjestöjämme ovat World Federation of Advertisers, European Association of Communications Agencies (EACA) ja International Communications Consultancy Organisation (ICCO).
Marketing Finlandin tekemää aloitetta käsitellään kattojärjestöissä tänään ja tämän viikon aikana. Useat maat ovat jo ilmoittaneet tukevansa Marketing Finlandin aloitteita. Ukrainan sisarjärjestö All-Ukrainian Advertising Coalition on myös ilmaissut kiitoksensa tuesta.
Viestintätoimistot ovat hakeneet naapurimaiden tukea Venäjän erottamiseksi ICCO:sta sekä käynnistäneet muita toimia Ukrainan auttamiseksi.
– Lähetimme kirjeen ICCO:lle lauantaiyönä, ja päätös Venäjän erottamisesta tehtäneen maanantain aikana. Ruotsin ja Tanskan vastaavat järjestöt yhtyivät Suomen kantaan ja ilmaisivat sille tukensa 27.2. Suomen viestintätoimistot osallistuvat myös suoraan viestintätukeen, jolla ICCO-maat auttavat Ukrainan ulkoministeriötä sen ponnistuksissa tarjota lisää tietoja Ukrainasta medioihin, kertoo ICCO:n hallitukseen kuuluva Mailand Communicationsin toimitusjohtaja Alpo Räinä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Riikka-Maria LemminkiToimitusjohtajaMarketing Finland
Puh:0405781974riikka-maria.lemminki@marketingfinland.fiTietoja julkaisijasta
Marketing Finland
c/o Berner Oy
Hitsaajankatu 24
00810 HELSINKI
Y-tunnus: 0215199-6
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote
SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat.29.10.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Finnish Comms Awardsin finalistit valittu: parhaita töitä yhdistää viestinnän vaikuttavuuden ymmärrys26.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote
Tänä vuonna kilpailu sai runsaan ja edustavan osanoton sekä täysin uusia osanottajia. Kilpailun loppusuoralle valittiin 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: SEK (11), Ahjo Communications (7), TBWA\Helsinki (6) ja Netprofile (5). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 31.10.2024. Kilpailu järjestetään 13. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta6.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.
Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat on valittu: Nämä tiimit edustavat Suomea juhannusviikolla Cannesissa11.4.2024 16:30:42 EEST | Tiedote
Maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme