Pandemia-aika on lisännyt kiinnostusta vaatteiden vastuullisuutta kohtaan
IVALO.COMin joulukuussa 2021 tehdyn asiakaskyselyn mukaan vastuullisuus kiinnostaa lähes kaikkia kyselyyn vastanneista asteikolla erittäin paljon - jonkin verran.
Muodinostajat kiinnittävät huomiota tuotteiden vastuullisuuteen ja valtaosa haluaisi varmistua, että tuotteet ovat vastuullisia ennen ostopäätöstä.
Vaatteiden 8 vastuullisuustekijää
Vaatteiden 1) laadun, 2) kestävyyden ja 3) pitkäikäisyyden merkitys korostuu asiakkaiden vastauksissa.
Jopa 80% kyselyn vastaajista nosti laadun, kestävyyden ja pitkäikäisyyden vastuullisen muodin kiinnostavimpien näkökulmien joukkoon ja 86% asiakkaista kokee, että laatu ja pitkäaikaiseksi suunnittelu kertovat parhaiten tuotteiden vastuullisuudesta.
Laadun, kestävyyden ja pitkäikäisyyden lisäksi asiakkaat ovat eniten kiinnostuneita 4) tuotteiden alkuperästä, 5) valmistukseen liittyvistä ihmisoikeuskysymyksistä ja 6) vastuullisemmista materiaalivaihtoehdoista.
Asiakkaat haluavat tietää missä ja miten tuotteet on valmistettu ja pitävät sitä vastuullisuuden mittarina. Lisäksi valmistukseen liittyvät 7) ympäristövaikutukset laajemmin sekä 8) eläinoikeuskysymykset ovat kuluttajille kiinnostavia ja tärkeitä näkökulmia.
Tutkimus
IVALO.COM toteutti asiakaskyselyn yhteistyössä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opiskelijan Anni Rinteen kanssa. Vastaajia kyselyssä oli 430, joista naisia jopa 90%. Vastaajia kyselyyn osallistui koko Suomesta painottuen Helsinki/Uusimaalle.
Kyselyn toteutusajankohta oli joulukuu 2021.
Aikaisempaan IVALO.COMin asiakaskyselyyn verraten kesällä 2020 vastuullisuuden merkitys asiakkaille oli noussut merkittävästi. Tämä korostuu erityisesti nuorissa asiakasryhmissä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
LISÄTIEDOT:
IVALO.COM
Salla Neuman
Sustainability Specialist
tel. +358 504685602
mail. salla@ivalo.com
Linkit
Tietoja julkaisijasta
IVALO.COM on suomalainen kansainvälisen muodin markkinapaikka, joka tarjoaa yhdellä kertaa yli 100 vastuullista muotibrändiä. IVALO.COMin valikoimaa kuratoidaan jatkuvasti vastaamaan modernin pukeutujan tarpeita. IVALO.COMin kaikki brändit käyvät läpi yhteistyössä Aalto -yliopiston tutkijoiden kanssa kehitetyn Sustainability Frameworkin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta IVALO.COM
IVALO.COM tuplasi myyntinsä ja rekrytoi alan tunnetun vaikuttajan ja kriitikon Outi Pyyn8.2.2023 10:20:26 EET | Tiedote
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on jälleen tuplannut myyntinsä vuonna 2022. Vastuullisen muotikaupan myynti viime vuonna oli noin 2 miljoonaa euroa. Yhtiön ja brändin menestys kertoo siitä, että aito vastuullisuus myy ja asiakkaat uskovat tuotekategoriaan. Arvopohjainen ostaminen kasvaa ja siihen vastaavaa valikoimaa on jatkuvasti enemmän. IVALO.COMin kasvavaan tiimiin on vuoden 2023 alusta rekrytoitu tunnettu tekstiilalan vastuullisuuskonsultti ja kriitikko, vuoden vastuullisuusvaikuttajaksi valittu Outi Pyy.
Vastuullisen muodin kasvuraketti IVALO.COM keräsi 850 000 euron rahoituskierroksen2.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen vastuullisen muodin verkkokauppa IVALO.COM kuuluu korona-ajan voittajiin, sillä sen kokonaismyynti on kasvanut lähes 30% kuukaudessa vuoden ajan. IVALO.COMin mukaan pandemia on myötävaikuttanut suomalaisten pukeutujien ympäristötietoisuuteen ja kiinnostukseen vaatteiden sosiaalista vastuullisuutta kohtaan.