Kauppakeskus Myllyssä ennätyskesä: kävijämäärät kasvoivat, kesän myynnit historian suurimmat
Kauppakeskus Myllyn kesäkuun myynti kasvoi lähes 10 prosenttia 21,8 miljoonaan euroon. Tämä on ensimmäinen kerta Myllyn historiassa, kun kesäkuun myynti ylittää 20 miljoonan euron rajan. Myös kävijämäärä kasvoi kesäkuussa noin 8 prosenttia 0,4 miljoonaan kävijään.
Heinäkuun myynti kasvoi 6 prosenttia yli 22 miljoonaan euroon ja kävijämäärä 7 prosenttia noin 0,5 miljoonaan kävijään.
– Kesä on ollut kaiken kaikkiaan aivan uskomattoman onnistunut. Hyvien kävijä- ja myyntilukujen lisäksi keskiostoksemme oli kesäkuussa 50,23 euroa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun keskiostos kipuaa yli 50 euron muulloin kuin joulukuussa, kertoo toimitusjohtaja Mari Hantula.
– Finnkino Luxe Myllyn ensimmäinen kesä on ollut menestys. Elokuvateatterimme Myllyssä on löytänyt asiakkaansa, ja ensimmäiset kolme kuukautta ovat ylittäneet kaikki odotuksemme. Elokuvateatteria on Myllyyn odotettu pitkään, ja olemmekin saaneet hienon vastaanoton niin asiakkailta kuin Myllyn muilta toimijoilta, kertoo teatteripäällikkö Kari Korhonen.
Finnkinon avautuminen ei kuitenkaan yksin selitä loistavia lukuja. Hyvä kehitys on jatkunut koko kevään, ja Myllyn myynti ja kävijämäärät ovat nousemassa takaisin koronaa edeltävälle tasolle.
– Näyttää siltä, että asiakkaat ovat palanneet kauppakeskukseen. Vuoden 2019 kesä-heinäkuun kävijämääräluvuista jäimme enää kolme prosenttia, eli suunta on hyvä, kertoo Mari Hantula.
Uusia liikkeitä ja palveluja, tapahtumat käynnistyvät
Kauppakeskus Myllyyn on kesän aikana avautunut muun muassa Hao Tea, joka tarjoaa uudenlaisia tee-elämyksiä. Makia-vaatebrändi avaa syksyn aikana myymälän Myllyyn, ja kiinalainen ravintola China City on remontoinut tilansa ja uudistanut tarjontansa. Myös jouluvalmistelut ovat Myllyssä jo käynnissä.
– Haku Myllyn suosittuihin joulun ajan myyjäispaikkoihin ja pop up -liiketiloihin on jo avattu, ja se löytyy nettisivuiltamme. Viime vuonna tulijoita olisi ollut enemmän kuin paikkoja oli tarjolla, kertoo Hantula.
Myös tapahtumat ovat käynnistyneet korona-ajan jälkeen.
– Lapsiperheille on tarjolla maksuton muskari ja lapsiparkki, jotka ovat saaneet uuden Muksari-nimen ja ilmeen. Muksari löytyy Myllyn 2. kerroksen leikkipaikasta joka keskiviikko.
Muskarissa on tarjolla ryhmiä eri-ikäisille lapsille klo 9.30 alkaen, ja 3–8-vuotiaille tarkoitettu lapsiparkki on avoinna klo 16–19.
Lisäksi Tivoli Seiterä on Myllyn parkkialueella 6.–20. elokuuta. Mylly Motor Show saapuu kauppakeskukseen 20.–21. elokuuta. Jo vuodesta 2005 järjestetyssä maksuttomassa tapahtumassa esitellään mielenkiintoista nähtävää kaikille moottoreista kiinnostuneille, ja se sopii hyvin myös perheille.
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja 91 000 m2 takaavat alueen kattavimman liike- ja palveluvalikoiman. www.kauppakeskusmylly.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiTietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.
Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.
Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme