Uusi vuosittain toteutettava tutkimus yhdistää työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen nykytilan kartoituksen – tulokset julkaistaan tammikuussa 2023.
Kestävä kasvu on ajankohtaisempaa kuin koskaan. Työelämän näkökulmasta kestävyys asettaa uudenlaisia vaatimuksia kasvun, arvopohjan ja vastuun näkökulmasta. Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on ensimmäinen kansallinen tutkimus, jossa selvitetään systemaattisesti vuosittain organisaatioiden strategian sekä työntekijä- ja asiakaskokemuksen välisiä yhteyksiä.
Anonyymisti toteutettavassa tutkimuksessa syvennytään organisaatioiden johdon ja asiantuntijoiden arvioihin omasta työpaikastaan sekä sen kasvun ja kulttuurin johtamisesta. Tutkimuksella tavoitellaan moniäänistä vastaajajoukkoa, minkä vuoksi vastauksia toivotaan asiantuntijoilta, johdolta sekä markkinoinnin, myynnin, henkilöstön ja sisäisen viestinnän vastuuhenkilöiltä.
Tutkimuksen toteuttamisesta vastaa kasvumarkkinointiin erikoistunut markkinointitoimisto Aava & Bang Oy ja lisätietoja tutkimuksesta antaa Aava & Bangin toimitusjohtaja, tutkija sekä vuorovaikutukseen erikoistunut viestinnän tohtori (FT), Vilja Laaksonen.
– Tulevaisuudessa kasvua ei voi johtaa erikseen organisaation sisällä ja sen ulkopuolella. Markkinoinnin, myynnin, viestinnän ja HR:n on puhuttava samaa kieltä ja rakennettava vaikuttavuutta aidosti yhdessä. Se vaatii yhteistä ymmärrystä kestävän kasvumarkkinoinnin, eli viime kädessä henkilöstön ja asiakkaiden sitoutumisen, nykytilasta sekä lyhyen ja pitkän tähtäimen tavoitteista, Laaksonen kuvailee.
Syksyn aikana kerättyjen vastausten pohjalta laaditaan maksuton, kattava ja avoimesti julkaistava Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytila -raportti, joka julkaistaan tammikuussa 2023. Lisäksi Aava & Bang Oy lahjoittaa tuhanteen vastaukseen saakka jokaisesta vastauksesta yhdelle nuorelle kestävän kasvun tulevaisuuteen suuntaavan opetuspuheenvuoron. Puheenvuorot toteutetaan yhteistyössä toisen asteen oppilaitosten kanssa vuoden 2023 aikana ja niissä keskitytään tulevaisuuden vastuullisen, hyvinvoivan ja tasapainoisen työelämän kulmakiviin, tutkimuksen päähuomioihin tulevaisuuden työntekijöiden ja tulevaisuudessa tarvittavan osaamisen näkökulmasta ja tarjotaan nuorille mahdollisuus esittää ajankohtaisia kysymyksiä kestävän kasvun teemasta.
– Kestävän kasvun systemaattinen tutkiminen on ollut minulle henkilökohtainen haave, johon pääsen nyt arjen työn lisäksi aidosti kiinni myös tutkijan roolissa. Kattava nykytilatutkimus tarjoaa kaikille vastuullisesta työelämästä ja liiketoiminnan kasvusta kiinnostuneille peilipinnan, johon oman organisaation kehitystä voi verrata ja josta ammentaa kehitysideoita tulevaisuutta ajatellen. Samalla se vahvistaa meitä yhteiskuntana ja auttaa siten rakentamaan kestävän maailman pilareita – yksi kohtaaminen ja työpaikka kerrallaan, Laaksonen kertoo.
Lisätietoja:
Vilja Laaksonen, toimitusjohtaja, FT, YTM, +358 50 347 2299, vilja.laaksonen@bang.fi
Tutkimuksen verkkosivut: https://bang.fi/kestavakasvu
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Vilja LaaksonenAava & Bang Oy
Puh:050 347 2299vilja.laaksonen@bang.fiKuvat
Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tutkimuksen toteuttava Aava & Bang lyhyesti
- Kasvumarkkinointitoimisto, jonka palveluvalikoima kattaa strategisen markkinointi-, viestintä- ja myyntityön sekä koulutusta ja valmennusta näiden teemojen parissa
- Toimistot Jyväskylässä, Helsingissä ja Tampereella
- Omistajina yrityksen kuusi perustajaomistajaa
- Liikevaihto tilikaudella 2021-2022: 3,7 miljoonaa euroa
- Liiketulos tilikaudella 2021-2022: 10 %
- Henkilöstö: 55
- Yritys auttaa rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua
Tutkija Vilja Laaksonen lyhyesti
- Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy:n toimitusjohtaja
- Vuorovaikutukseen erikoistunut viestinnän tohtori (FT, YTM)
- Tutkinut vuorovaikutuksen ja viestinnän teemoja sekä väitellyt lasten kaveritaidoista ja kiusaamisen ehkäisemisestä
- Uskoo, että kaikki tärkeä elämässä kytkeytyy viestintään
- Tutkija, johtaja ja kahden pienen lapsen äiti
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Aava & Bang Oy
Aava & Bang sai tunnustusta yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista22.9.2023 08:24:51 EEST | Tiedote
Systemaattinen ja pitkäjänteinen työ vahvan yrityskulttuurin rakentamiseksi näkyy Aava & Bangin menestyksessä Great Place to Work® Euroopan parhaat työpaikat 2023 -vertailussa. Yritys sijoittui 30:nneksi tänään julkaistussa listauksessa.
Markkinointitoimistot Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät15.12.2022 00:00:00 EET | Tiedote
Markkinointitoimistot Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät 3.1.2023 Aava & Bangin nimen alle. Yhdistymisen myötä yrityksen liikevaihto on noin 6 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 80 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä ja Tampereella.
Julkaisuvapaa 27.4.2022 kello 18: Great Place to Work® -kestomenestyjä tietää, että vahva yrityskulttuuri näkyy brändinä, joka houkuttelee työntekijöitä ja johon myös asiakkaat haluavat kiinnittyä27.4.2022 18:00:00 EEST | Tiedote
Yhdessä rakennettu strategia, lähijohtamiseen panostaminen sekä psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin rakentaminen siivitti kestävään kasvumarkkinointiin erikoistuneen Aava & Bang Oy:n jälleen Suomen Parhaat työpaikat™ -kilpailun finaaliin sekä noin 20 % prosentin kasvuun.
Uusi toimitusjohtaja luotsaamaan yhtä Suomen parhaista työpaikoista27.10.2021 00:00:00 EEST | Tiedote
Aava & Bang on saanut tunnustusta yhtenä Suomen parhaista työpaikoista ja työnantajabrändeistä. Nyt uuteen strategiaan haetaan voimaa uuden toimitusjohtajan ja uudistetun johtoryhmän kautta. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu 1.1.2022 alkaen Aava & Bang Oy:n liiketoimintajohtaja ja viestinnän tohtori Vilja Laaksonen.
Terapiaa työaikana ja muita hyvinvointitekoja - Great Place To Work -menestyjä panostaa kokonaisvaltaiseen työntekijäkokemukseen29.4.2021 08:22:55 EEST | Tiedote
Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy tukee monin keinoin työntekijöidensä henkistä ja fyysistä hyvinvointia. Panostukset siivittivät koronavuodesta huolimatta yrityksen 29 prosentin kasvuun ja veivät toisen kerran peräkkäin Great Place to Work-kilpailun finaalin kärkeen.