POP Pankkikeskus osk

Laaja pankkitutkimus on julkaistu: POP Pankki on asiakastyytyväisyydellä mitattuna jälleen toimialan paras pankki

Jaa
EPSI Ratingin pankkitoimialan vuotuisten asiakastutkimusten mukaan POP Pankilla on tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. Henkilöasiakastutkimuksessa POP Pankki on ollut ensimmäisellä sijalla jo 11 kertaa. Yritystutkimukseen POP Pankki on osallistunut nyt kaksi kertaa ja saavuttanut kummallakin kerralla ensimmäisen sijan.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.

POP Pankki oli toimialan keskiarvoa parempi kaikilla tutkimuksissa arvioiduilla osa-alueilla, jotka olivat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys- ja uskollisuus. Henkilöasiakkaiden keskuudessa POP Pankin suurin positiivinen ero toimialan lukuihin liittyi kysymyksiin millaisena kokee saamansa asiakaspalvelun ja neuvonantojen laadun sekä siihen, miten haastateltava kokee pankin pitävän huolta asiakkaistaan.

Yritysasiakkaiden osalta POP Pankki erottui toimialasta vaivattomana pankkina asioida, odotusten ylittämisellä sekä asiakkaiden ajan tasalla pitämisessä. POP Pankin yritysasiakkaiden uskollisuutta mittaava NPS vahvistui 49 pisteestä 58 pisteeseen suosittelijoiden määrän kasvaessa 59 prosentista peräti 71 prosenttiin.

”Talouden näkymät ovat olleet poikkeuksellisen epävarmat, ensin koronan ja nyt Ukrainan sodan vuoksi. Tällöin niin henkilöasiakkaat kuin yritykset miettivät, miten varautua tulevaan ja miten toimintaansa voi tarvittaessa muuttaa. Meillä POP Pankilla on panostettu pitkäjänteisesti siihen, että asiakkaidemme on helppo tavoittaa oma asiantuntija kanavasta riippumatta ja saada apua talouteensa liittyviin kysymyksiin. On hienoa huomata, miten nämä painopisteet heijastuvat myös EPSI Ratingin tutkimuksen tuloksissa”, toteaa POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli.

Asiakastyytyväisyys on kiinni resurssien priorisoimisesta ja näkyy myös rekrytoinnissa

POP Pankki on ollut vuosi toisensa jälkeen EPSI Ratingin henkilöasiakkaita koskevan toimialatutkimuksen ykkönen. Yritystutkimukseen POP Pankki osallistui nyt toista kertaa.

”Jos tarkastelee toimialan kehittymistä yleisesti esimerkiksi kymmenen vuoden perspektiivillä, alan sääntely on tiukentunut koko ajan koskien kaikkia toimijoita. POP Pankin tuote- ja palvelukehityksen ytimessä on resurssien oikea kohdentaminen niin, että asiakas saa odottamaansa palvelua ja voimme jopa ylittää nämä odotukset. Rekrytointimme kannalta on ilahduttavaa, että sitoutumisemme asiakaspalveluun ja EPSI Rating -menestys ovat ollut monelle syy hakeutua meille töihin”, analysoi Pulli tuloksia.

Lisätietoa EPSI Ratingista ja tutkimuksesta


EPSI Rating tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista. Eri toimialojen, kuten kuntien, terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti. Niiden avulla sekä kuluttajat että yritykset voivat vertailla eri toimijoita. EPSI Rating toimii Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi Keski-Euroopassa ja Isossa-Britanniassa.

EPSI Ratingin tuottaman henkilöasiakastutkimuksen kohderyhmä on ollut yli 18-vuotiaat Suomessa asuvat henkilöt, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Henkilöasiakastutkimukseen on tehty yhteensä 1 541 haastattelua. Yritysasiakastutkimuksessa kohderyhmä on koostunut Suomessa toimivista yrityksistä, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Yritysasiakastutkimukseen haastateltiin yhteensä 1 309 yrityksen edustajaa. Haastattelut on kerätty aikavälillä 19.7-26.8.2022. Tietojen keruu on perustunut kansalliseen satunnaisotantaan. jota on tarvittaessa täydennetty satunnaisotannalla asiakasrekistereistä. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit vaihtelevat toimijoittain henkilöasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3 indeksipistettä ja yritysasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3,5 indeksipistettä.

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Jaakko Pulli, toimitusjohtaja, POP Pankkikeskus, 050 420 0925


Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679

Kuvat

POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki -ryhmä on yli 700 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 18 POP Pankkia, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on riippumattoman EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus -tutkimuksen mukaan 11. kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat sekä, osallistuttuaan vuodesta 2021 myös yritysasiakastutkimukseen, toista kertaa tyytyväisimmät yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

Vakavaraisen POP Pankki -ryhmän positiivinen kehitys jatkui vuonna 202414.2.2025 10:00:00 EET | Tiedote

Vuonna 2024 POP Pankki -ryhmä teki jälleen vahvan tuloksen. Tulos ennen veroja oli 89,8 miljoonaa euroa, joka ylitti puolella miljoonalla edellisvuoden jatkuvien toimintojen tuloksen. Liiketoiminnan tuotot olivat 240,9 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 16,4 miljoonaa edelliseen vuoteen. Ryhmän ydinvakavaraisuus nousi 22,0 prosenttiin. POP Pankki -ryhmä julkisti tilinpäätöstiedotteensa tänään 14.2.2025.

POP Pankin ennuste: yksityiset ja yritysten investoinnit siivittävät taloutta ensi vuonna17.12.2024 07:15:00 EET | Tiedote

POP Pankin kansalaissuhdanne-ennusteen mukaan Suomen talous elpyy ensi vuonna alhaisempien korkojen, lisääntyneen yksityisen kulutuksen ja rakentamisen kasvun ansiosta. Suomen talous supistuu vielä tänä vuonna 0,3 prosenttia, mutta ensi vuonna talous kääntyy 1,7 prosentin kasvuun. Vaihtotaseen alijäämä on tänä vuonna 0,2 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen, mutta ensi vuonna vaihtotase on tasapainossa. Kokonaisuutena investoinnit supistuvat tänä vuonna 6,5 prosenttia ja kääntyvät ensi vuonna 5,6 prosentin kasvuun, erityisesti rakentamisen elpymisen ansiosta. Inflaatio on laskenut Suomessa selvästi alemmalle tasolle kuin euroalueella keskimäärin. Ensi vuonna inflaatiota nostavat monien hyödykkeiden verojen korotukset ja palkankorotukset. Kuluttajahinnat nousevat arviolta 2,5 prosenttia. Kuluvana vuonna 12 kuukauden Euriborin keskiarvon arvioidaan olevan noin 3,3 prosenttia, kun taas ensi vuodelle odotetaan keskimäärin 2 prosentin tasoa. Yksityinen kulutus laskee vielä tänä vuon

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye