

Ruotsalainen Spendrups International tuo suosikkijuomat vihdoin Suomeen

“Tutkiessamme Suomen markkinoita yllätyimme siitä, kuinka tunnettuja brändimme ovat ja kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat kokeilemaan niitä”, kertoo maajohtaja Karri Kauppila.
Erik Jarnsjö, Spendrups Internationalin toimitusjohtaja, uskoo Suomen nousevan yhdeksi yrityksen merkittävimmistä markkina-alueista.
“Suomen juomamarkkinat ovat valtavat, enkä ole koskaan nähnyt yhtä suurta ruokakaupan olutvalikoimaa kuin täällä. On selvää, että suomalaiset ovat avoimia ja uteliaita erilaisia oluita kohtaan”, toteaa Jarnsjö. Hän arvioi uusille brändeille olevan tilaa.
“Pitkäaikainen tavoitteemme on kasvaa asiakkaidemme ykköskumppaniksi, joka ymmärtää paikallista kuluttajakäyttäytymistä. Suhtaudumme nöyrästi haasteeseen menestyä kilpaillussa markkinassa”, jatkaa Jarnsjö.
Amerikkalaista lageroluista vaikutteensa saaneita Pistonheadin oluita on myyty vuodesta 2011. Ruotsissa Pistonheadista on kasvanut todellinen menestystuote. Suomessa saataville tulee myös kaksi alkoholitonta olutta: Pistonhead Kustom lager 0,0 % sekä Pistonhead Flat Tire 0,5%.
“Pistonhead erottuu joukosta yksinkertaisella, mutta näyttävällä pakkaussuunnittelullaan, jossa korostuu tummanpuhuva värimaailma ja pääkallo. Brändiä suosivat ihmiset luonnehtivat, että se nostaa esille heidän sisäisen kapinallisensa. Pistonhead puolustaa luovuutta ja yksilöllisyyttä sekä hauskanpitoa kannustaen ja tukien nuoria lahjakkaita tekijöitä oman Pistonhead Foundation -säätiön kautta”, kuvailee Kauppila.
Hyvän mielen brändi Trocadero lanseerattiin vuonna 1953 ja on kasvanut Ruotsin suurimmaksi paikalliseksi virvoitusjuomabrändiksi.
Virkistävä juoma poikkeaa muista virvoitusjuomista maullaan, jossa on sekoitus omenaa ja appelsiinia. Trocadero soveltuu pikaruoan kanssa nautittavaksi ja löytyykin useimpien ruotsalaisten pizzerioiden valikoimasta. Suomeen lanseerataan sokeriton Trocadero Zero.
“Sokerin vähentäminen on vahva kuluttajatrendi, jota haluamme tukea. Kehittäessämme Trocadero Zeroa halusimme juoman maistuvan täsmälleen samalta kuin alkuperäinen versio. Mielestäni saimme aikaan parhaimman makuisen sokerittoman virvoitusjuoman koskaan”, kuvailee Kauppila.
Pistonhead- ja Trocadero-juomat saatavana hyvin varustelluista ruokakaupoista lokakuun alussa 2022.
Nyckelord
Kontakter
Karri Kauppila
Country Manager Finland
Spendrups International Ab
karri.kauppila@spendrupsinternational.com
+358 40 715 4343
Bilder








Dokument
Länkar
Om
Tietoa yrityksestä
Spendrups International AB edustaa kaikkia omistajiensa brändejä Ruotsin markkinoiden ulkopuolella, ensisijaisesti olut-, virvoitusjuoma-, vesi- ja siiderikategorioissa. Useimmat merkit ovat Ruotsin markkinajohtavia brändejä mm. Norrlands Guld, Mariestads, Brutal Brewing, Pistonhead, Gotlands Bryggeri, Briska-siideri, Loka ja Trocadero. Osa Spendrups Internationalin nykyistä liiketoimintaa on Ruotsin markkinajohtaja panimon Spendrups Bryggeri AB:n edellisen vientiosaston jälkeläisiä.
Följ Elina Works Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.