

Det svenska Spendrups International tar äntligen sina favoritdrycker till Finland

"När vi undersökte den finska marknaden blev vi förvånade över hur välkända våra varumärken är och hur intresserade folk är av att prova dem", säger landschefen Karri Kauppila.
Erik Jarnsjö, vd för Spendrups International, tror att Finland kommer att bli en av företagets mest betydande marknader.
"Finlands dryckesmarknad är enorm, och jag har aldrig sett ett så stort utbud av öl i livsmedelsbutikerna som här. Det är tydligt att finländarna är öppna och nyfikna på olika ölsorter, konstaterar Jarnsjö. Han tror att det finns plats för nya varumärken.
"Vårt långsiktiga mål är att växa till våra kunders främsta partner som förstår lokala konsumentbeteende. Vi antar oss ödmjukt utmaningen att lyckas på den konkurrensutsatta marknaden, fortsätter Jarnsjö.
Pistonheads öl, influerade av amerikanska lager, har sålts sedan 2011. I Sverige har Pistonhead växt till en riktig framgångsprodukt. Två alkoholfria öl kommer också att finnas tillgängliga i Finland: Pistonhead Kustom lager 0,0 % och Pistonhead Flat Tire 0,5 %.
"Pistonhead sticker ut med sin enkla men imponerande förpackningsdesign, som framhäver det mörka färgschemat och skallen. Människor som favoriserar varumärket beskriver det som att de tar fram sin inre rebell. Pistonhead försvarar kreativitet och individualitet samt att ha roligt, uppmuntrar och stödjer unga talangfulla kreatörer genom sin egen Pistonhead Foundation", beskriver Kauppila.
Bra humörs lemonad Trocadero
Trocadero lanserades 1953 och har vuxit till Sveriges största lokala läskvarumärke. Den uppfriskande drycken skiljer sig från andra läskedrycker i sin smak, som har en blandning av äpple och apelsin. Trocadero passar att avnjuta med snabbmat och finns i utbudet av de flesta svenska pizzerior. Sockerfria Trocadero Zero lanseras i Finland.
"Att minska socker är en stark konsumenttrend som vi vill stödja. När vi utvecklade Trocadero Zero ville vi att drycken skulle smaka precis som originalversionen. Jag tror att vi skapade den godaste sockerfria läsken någonsin", beskriver Kauppila.
Pistonhead- och Trocadero-drycker tillgängliga i välsorterade livsmedelsbutiker i början av oktober 2022.
Nyckelord
Kontakter
Ytterligare information och intervjuförfrågningar:
Karri Kauppila
Country Manager Finland
Spendrups International Ab
karri.kauppila@spendrupsinternational.com
+358 40 715 4343
Bilder








Dokument
Länkar
Om
Information om företaget
Spendrups International AB representerar alla sina ägares varumärken utanför den Svenska marknaden, främst inom kategorierna öl, kolsyrade läsk, vatten och cider. De flesta varumärken är marknadsledande kraftmärken i Sverige t.ex. Norrlands Guld, Mariestads, Brutal Brewing, Pistonhead, Gotlands Bryggeri, Briska cider, Loka och Trocadero. En del av Spendrups Internationals nuvarande verksamhet är en avkomma till den tidigare exportdivisionen av Spendrups Bryggeri AB, det marknadsledande bryggeriet i Sverige.
Följ Elina Works Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.