Korona-aika kasvatti lemmikkituotteiden myyntiä – Prisma vastaa kysyntään uudistetulla valikoimalla
”Koronapandemia synnytti Suomessa varsinaisen lemmikkibuumin, ja suomalaisilla on nyt lemmikkejä enemmän kuin koskaan. Lemmikit ovat tärkeä osa ihmisten elämää ja monelle kuin omia lapsia. Halusimme vastata tähän ilmiöön Prismojen uudella ja näyttävällä konseptilla, jossa on kiinnitetty huomiota koko osaston miljööseen, kaupallisiin esillepanoihin sekä entistä laadukkaampaan ja laajempaan lemmikkituotteiden valikoimaan, sanoo konseptipäällikkö Venla Kuoppamäki S-ryhmän marketkaupasta.
Uudistuksen tueksi Prisma toteutti useita asiakaskyselyitä, joiden kautta saatiin arvokasta tietoa siitä, miten lemmikkiosastojen ostokokemusta ja valikoimaa voitaisiin kehittää. Suuri osa kyselyihin vastanneista asiakkaista koki, että kaikki lemmikkituoteryhmän ostokset olisi kätevä tehdä ruokaostosten yhteydessä ja toivoi osastoille aiempaa monipuolisempaa valikoimaa.
”Päädyimmekin laajentamaan lemmikkiosastojen valikoimaa merkittävästi ja tuomaan myyntiin useita uusia brändejä ja uudenlaisia tuotteita. Koirien ruoissa uusia tuotemerkkejä ovat esimerkiksi Rinti, Rokka ja Mush, ja kissoille tarjolla on muun muassa Miamor- ja Kattovit-brändien tuotteita, joita ei valikoimistamme aiemmin löytynyt. Lisäksi toimme Prisman valikoimiin runsaasti uusia leluja sekä ajankohtaisia sesonkituotteita, kuten kesäksi pelastusliivejä sekä viilennys- ja punkkituotteita, ja jouluksi lemmikkien joulukalentereita sekä lahjoja”, myyntipäällikkö Juhani Haara kertoo.
Lemmikkiosastojen valikoima kasvoi Prismoissa lähes 40 %. Isoimmissa Prismoissa valikoimaan kuuluu nyt lähes 1 400 lemmikkiruokatuotetta ja -tarviketta.
Konseptiuudistus on ollut myyntidatan perusteella asiakkaiden mieleen, sillä lemmikkituoteryhmän myynti on kasvanut Prismoissa liki 20 % uudistuksen jälkeen. Erityisesti koiranruokien, lemmikkieläinten lelujen ja hoitovälineiden myynti on ollut kasvussa. Myynneissä on havaittavissa myös hienoisia alueellisia eroja.
”Koiranruokia myydään suhteellisesti enemmän Pohjois-Suomessa, kun taas kissanruokaa länsirannikolla sekä Pohjanmaalla”, Haara paljastaa.
Kunkin myymälän tuotteet ovat myös ostettavissa osana ruokakauppaostoksia S-kaupat.fi-palvelun kautta. Koko lemmikkituotevalikoima on tarjolla myös Prisma.fi -verkkokaupassa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juhani Haara, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, juhani.haara@sok.fi, puh. 010 768 0628
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Mocktailien alkukesän myynti on kasvanut räjähdysmäisesti – suomalaiset suosivat nyt alkoholittomia drinkkejä ja kylmiä kahvijuomia28.6.2024 08:08:00 EEST | Tiedote
Cocktailit ja mocktailit eli alkoholilliset ja alkoholittomat juomasekoitukset ovat olleet maailmalla iso trendi jo pidemmän aikaa. Myös kylmät kahvit trendaavat maailmalla. Niin myös Suomessa, jossa kulutus ravintoloissa ja terasseilla on kasvanut yli 20 prosenttia.
Kippis kestävämmälle muovin käytölle – kertakäyttöastioissa yhä enemmän uusiutuvia ja kierrätettyjä materiaaleja27.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Kesällä monen arki siirtyy sisätiloista ulos, kun sesongissa nautitaan niin piknikeistä, retkistä, kesäjuhlista kuin mökkielämästä. Tämä näkyy marketeissa muun muassa muovisten mukien sekä kertakäyttötuotteiden kasvavana kysyntänä. S-ryhmän ruokakaupoissa tehdyn valikoimauudistuksen myötä ostoskoriin voi valita nyt entistä paremmin mukeja ja laseja, joissa on käytetty neitseellisen muovin sijasta korvaavia, ympäristön kannalta kestävämpiä materiaaleja.
Nousseet elinkustannukset saivat suomalaiset säilömään - Prisman data kertoo ruoansäilytystuotteiden kasvavasta suosiosta25.6.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Prisman myyntidatasta selviää, että suomalaiset ovat tänä keväänä toden teolla innostuneet ruoan säilömisestä. Erilaisia säilöntään sekä säilyttämiseen liittyviä tuotteita myydään kesää kohti vilkasta tahtia. Kasvaneeseen kysyntään vaikuttavat muun muassa elinkustannusten nousu ja kiinnostus ruokahävikin minimoimiseen. Viidellä helpolla vinkillä kesän grilliruoatkin saa säilymään jääkaapissa pidempään.
Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä19.6.2024 14:30:00 EEST | Tiedote
Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.
Osuuskaupat rakentavat aurinkosähköä Hangosta Sallaan – kesällä kauppojen sähkönkulutus on korkealla kylmälaitteiden vuoksi19.6.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Kesällä monen ruokakaupan kylmäallas viilenee auringon voimalla. S-ryhmän toimipaikoissa aurinkosähköä tuotetaan paikalliseen käyttöön myymälöiden katoille tai pihoille rakennetuilla aurinkopaneeleilla. Aurinkopaneelien ansiosta kiinteistökohtainen sähkön kulutus voi tippua noin 12 % vuositasolla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme