Kamppi Helsingin elämykselliset live shopping -tapahtumat palkittiin Vuoden digitaalisena kauppakeskustekona
Live shopping -lähetykset tarjosivat kauppakeskus Kamppi Helsingin asiakkaille inspiroivan elämyksen, jota sai seurata vaikka kotisohvalla ja tehdä samalla verkko-ostoksia. Tapahtuma antoi liikkeille tasavertaisen mahdollisuuden tuoda esille omia tuotteitaan ja palveluitaan riippumatta siitä, onko liikkeellä omaa, paikallista verkkokauppaa. Tavoitteena oli myös innostaa asiakkaita paikan päälle liikkeisiin.
Lähetykset kuvattiin Kampin kauppakeskuksessa. Kuudessa live shopping -tapahtumassa tutustuttiin juontajien ja liikkeiden asiantuntijoiden kanssa Kamppi Helsingin liikkeisiin ja niiden tuotteisiin. Tapahtumat oli teemoitettu lokakuusta joulukuuhun eri kategorioihin, joita olivat pelit ja vapaa-aika, isänpäivä, naisten talvi- ja juhlamuoti, jouluvalmistelut, joululahjavinkit sekä hyvinvointi. Juontajina toimivat vaikuttajat Natalia Cerny ja Sini Savolainen, tubettaja, näyttelijä ja muusikko Miska Haakana sekä juontaja ja hyvinvointivalmentaja Karita Tykkä.
”Liikkeissä kuvaaminen toi lähetyksiin autenttisuutta ja samalla kauppakeskusmiljöö tuli katsojille tutuksi. Kaikki jaksoissa esitellyt tuotteet olivat Kampissa sijaitsevien liikkeiden tuotteita, ja niitä varten luotiin Kampin oma onlineostokanava. Tuotteita oli mahdollista tilata myös livelähetyksestä tehdyn tallenteen kautta. Asiakas sai valita joko toimituksen kotiin tai noudon liikkeistä. Ostoista tulleet rahat tilitettiin suoraan myymälöihin”, kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel kertoo.
Tuomaristo kiitteli valinnassaan Kamppi Helsinkiä monikanavaisuuden erinomaisesta hyödyntämisestä sekä liikkeiden kekseliäästä tukemisesta.
”Oli hyvä aika tuoda online shopping -tapahtumat Suomen kauppakeskuksiin. Toteutuksen keskiössä oli upeasti kauppakeskusmiljöö. Oli hyvä idea ottaa mukaan kaikki kauppakeskuksen liikkeet ja palvella myös niitä, joiden oma digitaalisuus on vasta kehitteillä. Tapahtumat tarjosivat inspiraatiota asiakkaille ja hyvää näkyvyyttä ja tukea myymälöille. Tämä oli kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle”, perustelee tuomariston puheenjohtaja Terhi-Anna Wilska, Jyväskylän yliopistosta.
Vuoden kauppakeskusteko 2022 -kilpailussa palkittiin vuonna 2021 toteutettuja tekoja. Kilpailussa oli neljä sarjaa, joihin osallistui yhteensä 24 kauppakeskustekoa ympäri Suomea.
Palkintojen saajat julkistettiin torstaina 3.11. Kauppakeskusyhdistyksen vuosiseminaarissa.
Kilpailun tuomaristoon kuuluivat Terhi-Anna WilskaJyväskylän yliopistosta, Ari Hokkanen Suomalaisesta kirjakaupasta, Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Jari Koistinen Mercadasta, Otto Oksanen NCC:ltä ja Kaisa Vuorio Propdeasta.
Lisätietoja:
Kamppi Helsingin kauppakeskusjohtaja
Tiina Fågel
Tiina.Fagel@cbre.com
Puh.+358 50 427 4091
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tiina Fågel | Shopping Centre Director
CBRE Finland Oy | Kamppi Helsinki Shopping Centre
+358 50 427 4091
tiina.fagel@cbre.com
www.kamppihelsinki.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Kamppi Helsinki
Kamppi Helsinki on kauppakeskus Helsingin ja helsinkiläisyyden ytimessä. Vuonna 2005 toimintansa aloittaneessa kauppakeskuksessa on yli 150 liikettä, ravintolaa, kahvilaa ja palveluyritystä – Kamppi Helsinki on luonnollinen kohtaamispaikka, jossa tiivistyy se hyvä, mitä kutsumme kaupunkilaisuudeksi. Me Kampissa haluamme osaltamme olla luomassa hetkiä, tapahtumia ja ilmiöitä, joista kaupunki syntyy. Myymälämme, ravintolamme ja palvelumme pyrkivät tekemään kaupungistamme mielenkiintoisemman.
Kamppi Helsinki on Helsingin suosituin kauppakeskus. Vuonna 2021 kävijöitä oli 16,9 miljoonaa ja liikevaihto oli 159 miljoonaa euroa. Kauppakeskuksen ankkurivuokralaisia ovat Kortteli, MUJI, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Clas Ohlson, Stadium, Vero Moda, K-Supermarket ja Alko.
Kamppi Helsingin omistavat Nuveen Real Estaten hallinnoima European Cities Strategy ECF (50 %) ja Allianz Real Estate (50 %) useiden Allianz Groupiin kuuluvien yhtiöiden puolesta. Kauppakeskuksen operatiivisesta hallinnoinnista vastaa CBRE Finland Oy. www.kamppihelsinki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kamppi Helsinki
Kamppi Helsinki kasvatti kävijämääräänsä yli 30 prosenttia – keskustan vilkkain kauppakeskus tarjoaa elämyksiä23.3.2023 09:50:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Kamppi Helsingillä oli vahva viime vuosi: kauppakeskuksessa vieraili yli 22 miljoonaa kävijää ja sen kokonaismyynti nousi 202,5 miljoonaan euroon. Kamppi Helsinki on onnistunut säilyttämään vetovoimaisuutensa ja houkuttelee ihmisiä myös elämysten äärelle.
Kamppi Helsinki ja Helsinki City Markkinointi yhteistyöhön Helsingin keskustan elävöittämiseksi23.8.2022 12:01:27 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Kamppi Helsinki on aloittanut yhteistyön Helsinki City Markkinointi ry:n kanssa ollakseen mukana rakentamassa elinvoimaista Helsingin ydinkeskustaa, joka vetää kuluttajia puoleensa.
Kamppi Helsinki pysyi keskustan vilkkaimpana kauppakeskuksena28.3.2022 13:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Kamppi Helsingissä vieraili viime vuonna lähes 17 miljoonaa kävijää. Kauppa kävi vilkkaasti, sillä Kampin myynti neliötä kohti nousi noin 5 000 euroon.
Kamppi Helsinki pysyi Helsingin houkuttelevimpana kauppakeskuksena31.5.2021 14:48:54 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Kamppi Helsingissä vieraili lähes 18 miljoonaa kävijää viime vuonna. Poikkeuksellisen vuoden aikana kauppakeskus panosti myös ympäristövastuullisuuteen.
Kamppi Helsinki saavutti arvostetun BREEAM In Use -ympäristösertifikaatin Excellent-tason17.12.2020 11:37:56 EET | Tiedote
Helsingin keskustassa sijaitseva Pohjoismaiden vilkkain kauppakeskus Kamppi Helsinki sai joulukuussa kansainvälisesti merkittävän BREEAM In-Use -ympäristösertifikaatin, jonka saaminen vaati vahvaa sitoutumista kestävään kehitykseen.