Tanskalainen sosiaalisen vaikuttamisen startup-yritys EcoTree voitti Mastercard Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelman
Yksinkertaisia ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja puun tai metsän omistajaksi ryhtymiseen tarjoava EcoTree on valittu Lighthouse MASSIV 2022 -kumppanuusohjelman syksyn ohjelmavoittajaksi. Mastercardin kumppanuusohjelman tarkoituksena on löytää huomispäivän yksisarviset ja auttaa niitä skaalaamaan toimintaansa. EcoTree palkittiin tänään Lighthouse-palkinnonjakotilaisuudessa Slushissa. EcoTree saa nyt jatkuvaa tukea Mastercardilta ja pääsee pitchaamaan Mastercardin maailmanlaajuisessa Start Path -startup-ohjelmassa.
Tanskalainen luontopohjaisten ratkaisujen toimittaja Ecotree tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille yksinkertaisen tavan edesauttaa uudelleenmetsittämistä ja luonnonsuojelua. EcoTree valikoitui voittajaksi, koska se keskittyy sekä yksityishenkilöiden että yritysten sitouttamiseen ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen ja luonnon monimuotoisuuden lisäämiseen. Sen toiminta on hieno yhdistelmä sosiaalista vaikuttamista ja kestävän kehityksen edistämistä. EcoTree osoitti myös olevansa valmis solmimaan kumppanuuksia ratkaisulleen.
“Olemme erittäin ylpeitä Mastercard Lighthouse MASSIV -ohjelman voitosta. On ollut todella hedelmällistä keskustella ratkaisuistamme huippuluokan neuvonantajien ja muiden kasvuyritysten kanssa. EcoTree International (ja monet muut meidän metsiimme jo sijoittaneet puunomistajat) on hyvässä vauhdissa positiivisen vaikutuksen aikaansaamisessa ihmisiin ja planeettaamme. Ohjelman myötä olemme saaneet uuden käyttöömme verkoston, josta on apua tarjotessamme luontoon perustuvaa ratkaisuamme entistä laajemmalle yleisölle.” – Thomas Canguilhem, EcoTreen toimitusjohtaja ja yksi perustajista.
Ignitia, joka on kehittänyt trooppisille alueille tarkoitetun paikallisen sääennustemallin, palkittiin Impact Potential -palkinnolla sen positiivisesta ja konkreettisesta vaikutuksesta maailmaan.
”Ignitia tukee trooppisten alueiden pienituloisten viljelijöiden satojen laadun parantamista ja niiden kokojen kasvattamista säätietojen ja neuvojen avulla. Se on hieno esimerkki yrityksestä, joka vaikuttaa ihmisten elämään todella konkreettisesti. Työskennellessämme Ignitian kanssa ohjelman aikana olemme nähneet, kuinka tarkasti he käsittelevät dataa ja mittaavat sen vaikutuksia. Tämän osaamisen ansiosta heidän pitäisi pystyä saavuttamaan vielä paljon asioita samalla, kun he ovat omistautuneet missiolleen vaikuttaa tuhansiin pienviljelijöihin ympäri maailmaa”, sanoo UNDP:n Pohjoismaiden toimiston yksityisen sektorin neuvonantaja Stine Kirstein Junge.
MASSIV-ohjelmaan on osallistunut kolmen kuukauden ajan viisi yritystä. Ne ovat ottaneet osaa työpajoihin ja saaneet tukea Swedbankin, Danske Bankin, UNDP:n, VNTRS:n ja Synchin neuvonantajilta. MASSIVin finaaliin pääsivät myös norjalainen varastointipalveluja tarjoava Wanda ja tanskalainen vihreän teknologian startup-yritys Klimate. Wanda tarjoaa kierrätyslogistiikan alustan, jonka kautta voi hankkia käteviä huolto-, korjaus-, jakamis- ja myyntipalveluita. Klimate taas tarjoaa integroidun alustan hiilidioksidipäästöjen korkeatasoisille vähentämisstrategioille ja toimenpiteille. Klimate sai myös Investors Award -palkinnon, joka myönnettiin eniten sijoittajien kiinnostusta keränneelle yritykselle.
”Sekä EcoTreellä että Ignitialla on erittäin vaikuttavia ratkaisuja. EcoTree edistää luonnon monimuotoisuutta ja kestävää metsätaloutta Euroopassa puunomistusratkaisullaan, ja Ignitia tarttuu viljelijöiden maailmanlaajuiseen haasteeseen luoden sekä sosiaalista vaikuttavuutta että kestävyyttä. Olemme ylpeitä siitä, että olemme voineet tämän syksyn ohjelmassa työskennellä viiden sosiaalisesti vaikuttavan teknologia-alan startup-yrityksen kanssa niiden skaalatessa toimintaansa. Mastercard Lighthouse MASSIV -ohjelman visio on auttaa miljardia ihmistä elämään vauraampaa ja turvallisempaa elämää vuoteen 2025 mennessä. On tärkeää tukea startup-yrityksiä, jotka vaikuttavat sekä ihmisiin että maapalloon ja jotka auttavat YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamisessa”, sanoo Mats Taraldsson, innovaation ja fintech- ja vaikuttavuusteknologian yhteistyön johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa.
Lue lisää Mastercard Lighthouse kumppanuuksista ja alumniyritysten kasvusta tuoreesta Mastercard Lighthouse -raportista.
Mediayhteydet:
Vesa Valonen, Kaiku
Lighthouse MASSIV
Mastercardin Lighthouse MASSIV on avoimen innovoinnin alusta, joka rakentaa pitkäaikaisia kumppanuuksia skaalatakseen yrityksiä, jotka ovat keskittyneet tavoittelemaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Ohjelma tarjoaa eri tiimeille kannustimia sekä pääsyn kumppaniresursseihin. Ohjelma pyrkii vaalimaan kumppanuuksia, jotka parantavat miljardin ihmisen elämää vuoteen 2025 mennessä. Lighthouse MASSIV on suunniteltu kolmivaiheiseksi ohjelmaksi. Viisi yritystä tapaa neuvonantajamme, valitut johtajat ja kumppanuusasiantuntijat ympäri maailmaa. Jokainen kumppanuusehdotus saa palautetta lakiasiain, muotoilun ja teknologia-alan asiantuntijoilta ennen kuin ne raportoivat tuloksia kumppanuuksistaan neuvonantajille. Voittajaksi nousee tiimi, jolla on potentiaalia vaikuttaa useimpiin ihmisiin kumppanuuksiensa avulla.
Lisätietoa Lighthouse MASSIV -ohjelmasta: www.mclighthouse.com/massiv
Tietoja julkaisijasta
Mastercard
Mastercard on globaalisti toimiva teknologiayhtiö maksualalla. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mastercard
Mastercardin syksyn Lighthouse FINITIV 2023 -kumppanuusohjelmaan viisi edistyksellistä finanssiteknologia-alan yritystä Suomesta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Mastercardin Lighthouse FINITIV -ohjelma on käynnistynyt 11. kerran. Syksyn ohjelmassa mukana on 15 poikkeuksellista finanssiteknologia-alan startup-yritystä Ruotsista, Suomesta ja Liettuasta. Ohjelma pyrkii kasvattamaan ja tukemaan jo ennestään aktiivista ja kasvavaa startup-yhteisöä näissä maissa. Tällä kertaa painopistealueita ovat esimerkiksi taloudellinen lukutaito, verkkokaupan maksut, lohkoketjumaksut, petosten estäminen ja henkilökohtainen taloudenhoito. Mastercardin ohjelma tukee innovaatioita ja kumppanuuksia sekä vertikaalisesti sijoittajien, pankkien ja muiden yrityskumppaneiden kanssa että horisontaalisesti ohjelmaan osallistuvien startupien ja varhaisvaiheen kasvuyritysten kesken. Mastercardin Lighthouse -ohjelman osallistujat syksyllä 2023: Suomi Starcart ratkaisee verkkokaupan ongelman siitä, miten ostaa tavaroita helposti ja halvalla. Se on kuin verkkokaupan Booking.com. Narvi Payments tarjoaa pankkitoimintaa palveluna keskikokoisille kasvuyrityksille. PayUp on mobiili
Mastercardin Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelmaan viisi teknologiayhtiötä Pohjoismaista ja Baltiasta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Mastercardin kumppanuusohjelma Lighthouse MASSIV pyrkii auttamaan miljardia ihmistä elämään nykyistä vauraampaa ja turvallisempaa elämää vuoteen 2025 mennessä. Syksyllä ohjelmassa on mukana viisi startup-yritystä, jotka keskittyvät kestävään kehitykseen ja sosiaaliseen vaikuttavuuteen. Suomesta mukana on Tespack. Toisin kuin muut yrityskiihdyttämöt Mastercard Lighthouse MASSIV on ilmainen. Sen painopiste on auttaa teknologiayrityksiä saavuttamaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteensa kumppanuuksien avulla. Tuomalla pohjoismaiset ja baltialaiset startupit yhteen suurten organisaatioiden kanssa ohjelma auttaa vastuullisia innovaattoreita saavuttamaan maailmanlaajuisen peiton ratkaisuilleen. Mastercard Lighthouse MASSIV on kilpailuohjelma startup-yrityksille. MASSIVin vuoden 2023 syksyn ohjelmassa on mukana yrityksiä Suomen lisäksi Virosta, Norjasta ja Tanskasta. Mastercard Lighthouse MASSIVissa syksyllä mukana: Tespack – Suomalainen Tespack on älykkäiden mikroverkkojen edelläkävijä, joka
Mastercard ottaa käyttöön digitaalisten tilausten hallintaratkaisun29.6.2023 09:00:13 EEST | Tiedote
Mastercard tarjoaa Subaioin kanssa yksinkertaisen ja turvallisen tavan tunnistaa ja peruuttaa toistuvat maksut pankkien luotettavien sovellusten ja verkkopalveluiden kautta. Kuluttajat tekevät nykyään erilaisia verkkotilauksia enemmän kuin koskaan ennen, olipa kyse sitten ruuan tilaamisesta tai vaikkapa suoratoistopalveluista. Pelkästään Yhdysvalloissa kuluttajilla on keskimäärin 12 media- ja viihdetilausta, ja milleniaaleilla keskiarvo on 17. Tilaustalous kukoistaa, ja sen arvon odotetaan nousevan 1,5 biljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä. Kasvu tarkoittaa, että kuluttajien on yhä haastavampaa seurata - tai peruuttaa - monia toistuvia maksujaan. Jotta kuluttajilla olisi paremmat mahdollisuudet peruuttaa ei-toivottujen palveluiden tilauksensa, on Mastercard on aloittanut yhteistyön Subaion kanssa. Subaio on Mastercardin Start Path – ohjelmassa palkittu startup. Sen ratkaisu antaa kuluttajille näkymän tilauksiinsa ja toistuviin maksuihinsa digitaalisessa pankkialustassaan riippumat
Finanssiteknologian startup Econans voitti Mastercardin Lighthouse FINITIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote
Ruotsalainen finanssiteknologiayritys Econans on tämän syksyn Mastercard Lighthouse FINITIV 2022 -ohjelman voittaja. Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma finanssiteknologia-alan kumppanuuksien kasvattamiseksi Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen-sarjan voittaja on FinanceKey ja Baltian-sarjan KWOTA. Tanskalainen vihreän teknologian yhtiö Klimate sai sijoittajapalkinnon. Mastercardin tämän syksyn Lighthouse FINITIV -ohjelman voittajaksi nousi ruotsalainen Econans, joka tarjoaa digitaalisia ilmasto- ja taloudellisen vastuun simulaatio- ja automaattineuvontapalveluja. Seuraavaksi Econons pyrkii pääsemään liiketoimintaideallaan mukaan Mastercardin globaaliin Start Path -startup-ohjelmaan. Mastercardin FINITIV-ohjelma kestää kolme kuukautta ja antaa pohjoismaisille ja baltialaisille finanssiteknologian startupeille mahdollisuuden yhteistyöhön Mastercardin ja SEB:n, Danske Bankin, DNB:n, Swedbankin ja OP Ryhmän kaltaisten suurien pohjoismaisten pankkien kanssa. Joka kevät ja syksy oh
Mastercard Economics Institute: Taloudellisessa paineessa kuluttajat asettavat elämykset ja välttämättömyydet etusijalle30.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Verkkokaupan päivittäistavaraostokset 70 % prosenttia korkeammalla tasolla kuin ennen pandemiaa.1 Kuluttajat varasivat kesällä 2022 15 % enemmän lentoja kuin vuonna 2019.2 Etätyötrendit vaikuttavat siihen, kuinka elämme ja missä käytämme rahamme – ”viikonloput” aikaistuvat. 30.9.2022 – Maailmantalous on aivan uudenlaisessa jatkuvasti muuttuvassa tilanteessa. Kuluttajien tekemät valinnat voivat auttaa paljastamaan, mihin suuntaan talous on kehittymässä. Mastercard Economics Instituten”Shifting Wallets” -raportin mukaan kuluttajat ympäri maailmaa pitävät tiukasti kiinni tottumuksistaan, jotka tekevät elämästä mukavaa tai antavat elämyksiä tai molempia. Viimeisimmässä Mastercard Economics Instituten raportissa käytetään ainutlaatuisia ja usein käytettyjä taloudellisia mittareita vastaamaan kolmeen kuluttajien rahankäyttöä koskevaan avainkysymykseen: mitä, missä ja milloin. Raportin keskeisiä havaintoja ovat: Mitä: Kun hintojen nousu pakottaa kuluttajat tasapainottelemaan pakollisten ja ha