Mastercard ottaa käyttöön digitaalisten tilausten hallintaratkaisun
Mastercard tarjoaa Subaioin kanssa yksinkertaisen ja turvallisen tavan tunnistaa ja peruuttaa toistuvat maksut pankkien luotettavien sovellusten ja verkkopalveluiden kautta.
Kuluttajat tekevät nykyään erilaisia verkkotilauksia enemmän kuin koskaan ennen, olipa kyse sitten ruuan tilaamisesta tai vaikkapa suoratoistopalveluista. Pelkästään Yhdysvalloissa kuluttajilla on keskimäärin 12 media- ja viihdetilausta, ja milleniaaleilla keskiarvo on 17. Tilaustalous kukoistaa, ja sen arvon odotetaan nousevan 1,5 biljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä. Kasvu tarkoittaa, että kuluttajien on yhä haastavampaa seurata - tai peruuttaa - monia toistuvia maksujaan.
Jotta kuluttajilla olisi paremmat mahdollisuudet peruuttaa ei-toivottujen palveluiden tilauksensa, on Mastercard on aloittanut yhteistyön Subaion kanssa. Subaio on Mastercardin Start Path – ohjelmassa palkittu startup. Sen ratkaisu antaa kuluttajille näkymän tilauksiinsa ja toistuviin maksuihinsa digitaalisessa pankkialustassaan riippumatta siitä, minkä maksutavan kuluttaja on valinnut. Käyttäjän ei tarvitse poistua yhdestä sovelluksesta ja kirjautua toiseen, vaan hän voi peruuttaa palveluiden tilauksen suoraan verkkopankkisovelluksessaan.
”Ihmiset haluavat näkyvyyttä kuukausittaisiin menoihinsa enemmän kuin koskaan aiemmin”, sanoo Mastercardin Ajay Bhalla, President, Cyber & Intelligence. ”Tämä ratkaisu antaa kuluttajille mahdollisuuden tilausmaksujensa suoraan hallintaan yhdestä luotettavasta lähteestä kautta. Palvelu palauttaa vallan sinne, minne se kuuluukin eli kuluttajalle.”
”Yhdessä Mastercardin kanssa pystymme aiempaa paremmin antamaan kuluttajille mahdollisuuden tehdä tietoon perustuvia taloudellisia päätöksiä nykypäivän tilaustaloudessa”, sanoo Subaion CCO Fredderrick Hamaan. ”Tarjoamme tilausten ja maksujen hallintaan sujuvan ja vaivattoman kokemuksen, joka on suunniteltu vastaamaan nykyaikaisten kuluttajien nopeatempoisen elämän tarpeita. Ratkaisumme herättävät vahvaa vastakaikua digitaalisessa sukupolvessa ja edistävät kumppaneidemme liiketoiminnan kasvua.”
Ratkaisu vähentää rahoituslaitosten toimintakustannuksia, sillä kuluttajat voivat sen avulla hallita entistä paremmin kulujaan. Kauppiaat ja korttien myöntäjät voivat taas välttyä erilaisten riitojen selvittelyn aiheuttamilta kuluilta ja vähentää asiakaspalveluunsa kuormitusta.
Nyt julkistettu kumppanuus on osa Mastercardin laajempaa strategiaa, jonka tarkoituksena on esitellä uusia kuluttajalähtöisiä ratkaisuja. Kun kuluttajilla on valtuudet hallita ja löytää juuri heidän jokapäiväisiin tarpeisiinsa sopivia tilauksia, on korttien myöntäjillä ja kauppiailla paremmat mahdollisuudet luoda ja ylläpitää pitkäaikaisia asiakkuuksia.
Mastercardin ratkaisu on tarjolla pankeille Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa. Rahoituslaitokset voivat tarjota asiakkailleen tilausten hallinnan ja mahdollisuuden tarkastella digitaalisia kuitteja ja kauppiaiden tietoja – toisin sanoen tehdä kuluttajien digitaalisesta talouden hallinnasta aiempaa yksinkertaisempaa.
Mastercard ja Subaio ovat tehneet yhteistyötä ja luoneet innovaatioita jo aiemminkin. Subaio liittyi Mastercard Start Path -ohjelmaan vuonna 2020 ja jatkoi yhteistyötä Mastercardin omistaman johtavan open banking -toimijan Aiian kanssa automatisoidakseen finanssialan toimijoiden luottokelpoisuuden arvioinnin.
Lisätietoja:
Mastercard
Molly Strong, +1-206-518-1419
Molly.Strong @mastercard.com
Christine Bennett, +1914-446-1146
Christine.Bennett@Mastercard.com
Subaio
Pernille Drews-Jespersen, + 45 2728 9350
pernille@subaio.com
Mediayhteydet:
Vesa Valonen, Cocomms
vesa.valonen(at)cocomms.com
Mastercard (NYSE: MA)
Mastercard on globaalisti toimiva teknologiayhtiö maksualalla. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com
Subaio
Subaio on huipputeknologiaa edustava SaaS-yritys, joka toimittaa digitaalisia taloudellisia white label -ratkaisuja, kuten tilausten hallintaa, digitalisoitu myyntiä ja luottokelpoisuuden dokumentointia. Kaikki perustuu sen tehokkaaseen toistuvien maksujen tietopohjaiseen ratkaisuun. Yritys on perustettu Tanskassa, ja se on saavuttanut merkittävän asemaa Euroopan johtavana digitaalisten finanssialan white label -ratkaisujen toimittajana. Yhtiön kattava palvelutarjonta perustuu toistuvien maksujen vahvaan dataan perustuvaan ratkaisuun, joka tarjoaa on markkinoiden suurinta tarkkuutta miljardeja päivittäisiä tapahtumia tarkastelevan tietomallin avulla.
Subaio on perustettu vuonna 2016 ja on sittemmin kasvanut yli 50 työntekijän yritykseksi, jolla on lukuisia rahoitussektorin asiakkaita, kuten Nordea, Lunar ja ABN AMRO.
Lue lisää: https://subaio.com/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Vesa Valonen, puh. 040 705 4262, vesa.valonen(at)cocomms.com
Tietoja julkaisijasta
Mastercard
Mastercard on globaalisti toimiva teknologiayhtiö maksualalla. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mastercard
Mastercardin syksyn Lighthouse FINITIV 2023 -kumppanuusohjelmaan viisi edistyksellistä finanssiteknologia-alan yritystä Suomesta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Mastercardin Lighthouse FINITIV -ohjelma on käynnistynyt 11. kerran. Syksyn ohjelmassa mukana on 15 poikkeuksellista finanssiteknologia-alan startup-yritystä Ruotsista, Suomesta ja Liettuasta. Ohjelma pyrkii kasvattamaan ja tukemaan jo ennestään aktiivista ja kasvavaa startup-yhteisöä näissä maissa. Tällä kertaa painopistealueita ovat esimerkiksi taloudellinen lukutaito, verkkokaupan maksut, lohkoketjumaksut, petosten estäminen ja henkilökohtainen taloudenhoito. Mastercardin ohjelma tukee innovaatioita ja kumppanuuksia sekä vertikaalisesti sijoittajien, pankkien ja muiden yrityskumppaneiden kanssa että horisontaalisesti ohjelmaan osallistuvien startupien ja varhaisvaiheen kasvuyritysten kesken. Mastercardin Lighthouse -ohjelman osallistujat syksyllä 2023: Suomi Starcart ratkaisee verkkokaupan ongelman siitä, miten ostaa tavaroita helposti ja halvalla. Se on kuin verkkokaupan Booking.com. Narvi Payments tarjoaa pankkitoimintaa palveluna keskikokoisille kasvuyrityksille. PayUp on mobiili
Mastercardin Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelmaan viisi teknologiayhtiötä Pohjoismaista ja Baltiasta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Mastercardin kumppanuusohjelma Lighthouse MASSIV pyrkii auttamaan miljardia ihmistä elämään nykyistä vauraampaa ja turvallisempaa elämää vuoteen 2025 mennessä. Syksyllä ohjelmassa on mukana viisi startup-yritystä, jotka keskittyvät kestävään kehitykseen ja sosiaaliseen vaikuttavuuteen. Suomesta mukana on Tespack. Toisin kuin muut yrityskiihdyttämöt Mastercard Lighthouse MASSIV on ilmainen. Sen painopiste on auttaa teknologiayrityksiä saavuttamaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteensa kumppanuuksien avulla. Tuomalla pohjoismaiset ja baltialaiset startupit yhteen suurten organisaatioiden kanssa ohjelma auttaa vastuullisia innovaattoreita saavuttamaan maailmanlaajuisen peiton ratkaisuilleen. Mastercard Lighthouse MASSIV on kilpailuohjelma startup-yrityksille. MASSIVin vuoden 2023 syksyn ohjelmassa on mukana yrityksiä Suomen lisäksi Virosta, Norjasta ja Tanskasta. Mastercard Lighthouse MASSIVissa syksyllä mukana: Tespack – Suomalainen Tespack on älykkäiden mikroverkkojen edelläkävijä, joka
Finanssiteknologian startup Econans voitti Mastercardin Lighthouse FINITIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote
Ruotsalainen finanssiteknologiayritys Econans on tämän syksyn Mastercard Lighthouse FINITIV 2022 -ohjelman voittaja. Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma finanssiteknologia-alan kumppanuuksien kasvattamiseksi Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen-sarjan voittaja on FinanceKey ja Baltian-sarjan KWOTA. Tanskalainen vihreän teknologian yhtiö Klimate sai sijoittajapalkinnon. Mastercardin tämän syksyn Lighthouse FINITIV -ohjelman voittajaksi nousi ruotsalainen Econans, joka tarjoaa digitaalisia ilmasto- ja taloudellisen vastuun simulaatio- ja automaattineuvontapalveluja. Seuraavaksi Econons pyrkii pääsemään liiketoimintaideallaan mukaan Mastercardin globaaliin Start Path -startup-ohjelmaan. Mastercardin FINITIV-ohjelma kestää kolme kuukautta ja antaa pohjoismaisille ja baltialaisille finanssiteknologian startupeille mahdollisuuden yhteistyöhön Mastercardin ja SEB:n, Danske Bankin, DNB:n, Swedbankin ja OP Ryhmän kaltaisten suurien pohjoismaisten pankkien kanssa. Joka kevät ja syksy oh
Tanskalainen sosiaalisen vaikuttamisen startup-yritys EcoTree voitti Mastercard Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote
Yksinkertaisia ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja puun tai metsän omistajaksi ryhtymiseen tarjoava EcoTree on valittu Lighthouse MASSIV 2022 -kumppanuusohjelman syksyn ohjelmavoittajaksi. Mastercardin kumppanuusohjelman tarkoituksena on löytää huomispäivän yksisarviset ja auttaa niitä skaalaamaan toimintaansa. EcoTree palkittiin tänään Lighthouse-palkinnonjakotilaisuudessa Slushissa. EcoTree saa nyt jatkuvaa tukea Mastercardilta ja pääsee pitchaamaan Mastercardin maailmanlaajuisessa Start Path -startup-ohjelmassa. Tanskalainen luontopohjaisten ratkaisujen toimittaja Ecotree tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille yksinkertaisen tavan edesauttaa uudelleenmetsittämistä ja luonnonsuojelua. EcoTree valikoitui voittajaksi, koska se keskittyy sekä yksityishenkilöiden että yritysten sitouttamiseen ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen ja luonnon monimuotoisuuden lisäämiseen. Sen toiminta on hieno yhdistelmä sosiaalista vaikuttamista ja kestävän kehityksen edistämistä. EcoTree osoitti myö
Mastercard Economics Institute: Taloudellisessa paineessa kuluttajat asettavat elämykset ja välttämättömyydet etusijalle30.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Verkkokaupan päivittäistavaraostokset 70 % prosenttia korkeammalla tasolla kuin ennen pandemiaa.1 Kuluttajat varasivat kesällä 2022 15 % enemmän lentoja kuin vuonna 2019.2 Etätyötrendit vaikuttavat siihen, kuinka elämme ja missä käytämme rahamme – ”viikonloput” aikaistuvat. 30.9.2022 – Maailmantalous on aivan uudenlaisessa jatkuvasti muuttuvassa tilanteessa. Kuluttajien tekemät valinnat voivat auttaa paljastamaan, mihin suuntaan talous on kehittymässä. Mastercard Economics Instituten”Shifting Wallets” -raportin mukaan kuluttajat ympäri maailmaa pitävät tiukasti kiinni tottumuksistaan, jotka tekevät elämästä mukavaa tai antavat elämyksiä tai molempia. Viimeisimmässä Mastercard Economics Instituten raportissa käytetään ainutlaatuisia ja usein käytettyjä taloudellisia mittareita vastaamaan kolmeen kuluttajien rahankäyttöä koskevaan avainkysymykseen: mitä, missä ja milloin. Raportin keskeisiä havaintoja ovat: Mitä: Kun hintojen nousu pakottaa kuluttajat tasapainottelemaan pakollisten ja ha