Vilkas Group Oy

”Suomelle kirimahdollisuus, Ruotsi pahasti edellä”: Verkkokauppiaiden viennille Pohjoismaihin uutta vauhtia huipputalojen yhteistyöstä

Jaa
PostNord ja verkkokauppatoimittaja Vilkas aloittavat yhteistyön, joka voi olla Suomelle kansallisesti merkittävä. ”Suomalaisten verkkokauppojen vienti Ruotsiin on lapsenkengissä verrattuna Ruotsin Suomen-vientiin. PostNordin tuottama data on avain markkinaloikkaan”, pohtii Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Näemme tilanteen kaikissa Pohjoismaissa. Suomalainen verkkokauppias voi siis katsoa eteenpäin ja suunnitella tien menestykseensä paljon paremmin”, kertoo PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.

Lehdistötiedote 2.2.2023

PostNord on Pohjoismaiden johtava logistiikka- ja viestintäratkaisujen toimittaja. Ruotsissa ja Tanskassa PostNord on itse ”Posti”, Norjassa merkittävä kuljetusyritys. Suomessa PostNord on kasvanut nopeasti niin kuluttajien kuljetus- ja noutopalvelujen tarjoajana kuin verkkokauppiaidenkin työn sujuvoittajana. Potentiaali on siis suuri, kun PostNord aloittaa entistä laajemman yhteistyön Suomen johtavan verkkokauppatoimittaja Vilkas Groupin kanssa.

”Nyt lanseerattava integraatio PostNordin ja Vilkkaan kesken on monin tavoin erittäin tärkeä. Me pystymme tarjoamaan PostNordille kasvua oman laajan asiakaspintamme kautta. PostNord taas on pohjoismaisittain ykkösluokan vaikuttajana koko suomalaiselle verkkokaupalle mahtava mahdollisuus. Ennen kaikkea tietysti asiakkaiden on entistä helpompi tehdä hyviä ja loppuun asti sujuvia verkko-ostoksia”, kiittää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck katsoo koko Pohjoismaiden verkkokauppaa aitiopaikalta. PostNordille kertyvä data voi olla suomalaisenkin verkkokauppiaan kasvun tutka.

”Näemme tilanteen kaikissa Pohjoismaissa. Meille kertyy datamme perusteella syvällinen ja reaaliaikainen ymmärrys kuluttajien verkkokauppa- ja ostokäyttäytymisestä. Suomalainen verkkokauppias voi siis katsoa eteenpäin ja suunnitella tien menestykseensä paljon paremmin. Kun esimerkiksi markkinointinsa ja logistiikkansa suunnittelee juuri asiakkaiden jatkuvasti kehittyvien toiveiden mukaisesti, saa verkkokauppias vientiinsä aivan uutta puhtia”, arvioi Starck.

Data avain kansalliseen markkinaloikkaan

Korkiakoski pitää näkymää Suomelle jopa kansallisesti merkittävänä.

”Suomalaisten verkkokauppojen vienti Ruotsiin on lapsenkengissä verrattuna Ruotsin Suomen-vientiin. PostNordin tuottama data on avain markkinaloikkaan. Suomessa osataan tuottaa laadukkaita tuotteita, joille voisi olla nykyistä paljon laajempi kysyntä. Pohjoismaat ovat tietenkin sekä tuttuuden että logistisen läheisyyden takia erityisen potentiaalinen markkina. Tässä olisi Suomelle kirimahdollisuus, Ruotsi on pahasti edellä”, kannustaa Vilkkaan Korkiakoski.

Starck muistuttaa, että PostNord on vahva myös laajemmin EU-markkinoilla.

”Pohjoismaat ovat tietysti kotipesämme, mutta tarjoamme hyvän tuen muuallekin Eurooppaan sekä itse että erinomaisten kumppanuuksiemme kautta. Voi siis harkita vientimarkkinoita laajemminkin!”

Menestys kotimaassa hyvä pohja viennillekin

PostNordin verkkokaupasta ja kansainvälistymisestä vastaava johtaja Linda Nyberg painottaa, ettei myöskään kotimaan markkinoita ja vientiä kannata pohtia erikseen.

”Vientiinkään panostettaessa ei pidä unohtaa Suomea! Meillä on Suomen laajin verkosto ulkoautomaatteja. Tarjoamme ympäri vuorokauden palvelevat Lähiboksit, usein suoraan omilla kotikaduilla! On aivan selvää, että onnistuminen logistisissa valinnoissa on keskeinen menestystekijä myös kotimaan myynnissä. Ja kun kotimaassa onnistuu yhdessä kanssamme, niin samalla vahvistuvat lihakset myös kansainvälistymiseen. Meiltä löytyy apu moneen”, lupaa Nyberg.

Lisätietoja:

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku@vilkas.fi

Linda Nyberg, Head of Ecommerce and International Solutions, PostNord Oy, 045 7750 5119, linda.nyberg@PostNord.com

Avainsanat

Kuvat

Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Vilkas Group Oy
Vilkas Group Oy
Finlaysoninkuja 19
33210 Tampere

0400434244https://www.vilkas.fi/

Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy

”Tämä on paras joululahja koko Suomelle!” – Verkkokauppa kasvuun kahden vuoden syöksykierteen jälkeen: ”Talouden nousu on nyt totta”18.10.2024 09:02:40 EEST | Tiedote

Verkkokaupan jyrkkä alamäki on viimein ohi. Noin 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan euromääräinen myynti on nyt 7 prosentin kasvussa. ”Verkkokauppaindeksi on myös koko talouden mittari. Siksi tämä on suuri uutinen: talouden nousu on nyt totta”, iloitsee Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Myös Matkahuolto valaa uskoa kotimaisen verkkokaupan ja talouden valoisampaan tulevaisuuteen: ”Yli puolet suomalaisista aikoo ostaa lahjoja kotimaisista verkkokaupoista”, kertoo Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.

”Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö”: Vilkas Group tähtää johtoasemaan AI-palveluissa verkkokauppiaille, kumppanina Microsoft28.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Vilkas Group esittelee tänään uudet tekoälypalvelunsa verkkokauppiaille. ”Olemme yhdistäneet AI-teknologioita tuottamaan verkkokauppiaille erittäin konkreettisia hyötyjä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa”, kiteyttää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Palveluita siivittää uunituore yhteistyö Microsoftin kanssa. ”Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä”, perustelee Microsoftin kumppanuuksista Suomessa vastaava johtaja Veli Myllylä.

”Ruotsista voisi ottaa mallia” – Rakentamisen syöksy näkyy kaikkialla taloudessa: Verkkokauppa putosi jälleen rakentamisen seurannaisena18.7.2024 10:30:21 EEST | Tiedote

Verkkokauppa on vastoin odotuksia jälleen notkahtanut yli 30 prosenttia, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Verkkokaupan kehitys koronasta alkaen korreloi vahvasti rakentamisen suhdanteiden kanssa”, vertaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell pitää yhteyttä selvänä. ”Rakentamisen paino Suomen talousvaikeuksissa on suuri. Sen vaikutus kauppaan ja palveluihin on valtava, verkkokauppaan yhtä lailla”, tiivistää Randell.

Satamalakko iski pahasti verkkokauppaan, laskua yli 30 prosenttia – ”Valtaosa konttitavarasta on seissyt maaliskuun satamissa”1.5.2024 12:00:30 EEST | Tiedote

Verkkokauppa putosi ensimmäisellä vuosineljänneksellä peräti 31 prosenttia, kertoo uunituore Verkkokauppaindeksi. ”Ennen kaikkea arvokkaampaa kauppaa on jäänyt tekemättä. Siltä näyttää, että verkkokauppa on kärsinyt kovan kolauksen maaliskuun satamalakosta”, toteaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Tullin tilastojohtaja Olli-Pekka Penttilä avaa kokonaiskuvaa: ”Vuoden 1. neljännes jäi varmasti heikommaksi, kun tammi-helmikuun ulkomaankauppa oli laskusuunnassa ja konttiliikenne keskeytyi satamissa 12.3.2024 alkaen”.

Ilmainen AI-agenttiarmeija sukeltavaa verkkokauppaa pelastamaan: ”Tekoäly-murros on make or break” – Verkkokauppa romahti 33 %24.1.2024 09:34:05 EET | Tiedote

Suomalaisesta verkkokaupasta on sulanut kolmannes, kertoo uunituore verkkokaupan tilaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Kuluttajien ostovoiman kuihtuminen osuu erityisesti verkon erikoiskauppaan, mutta pahin kolaus näkyy silti verkon B2B-myynnissä”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Nyt on kauppiaiden aika toimia, sillä tekoälyn hyödyntäminen ratkaisee pian menestyksen. Tarjoamme itse kauppiaiden avuksi nipun AI-agentteja, emmekä peri niistä maksua.”

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye