Kauppakeskus Mylly Oy

Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”

Dela
De populära världskända modemärkena Sinsay, Cropp och House är de senaste tillskotten till Myllys butiksmix. Butikerna som öppnar i sommar blir de första i hela Egentliga Finland för dessa varumärken. De nya butikerna höjer Myllys uthyrningsgrad till hela 97 procent och kommer att sysselsätta 35–40 anställda.
Seija Leppihalme (t.v.) från den europeiska modejätten LPP är imponerad av Myllys mångsidighet och växande kundflöden. Leppihalme och Myllys vd Mari Hantula undertecknade hyresavtalen för de nya märkesbutikerna den 9 februari.
Seija Leppihalme (t.v.) från den europeiska modejätten LPP är imponerad av Myllys mångsidighet och växande kundflöden. Leppihalme och Myllys vd Mari Hantula undertecknade hyresavtalen för de nya märkesbutikerna den 9 februari.

Sinsay, Cropp och House som ägs av polska LPP Group är några av de mest trendiga modemärkena just nu med kläder för såväl barn och unga som vuxna. Märkena som än så länge endast funnits i ett fåtal köpcentrum i Södra Finland kommer nu att öppna tre eleganta butiker Mylly i juni–juli.

– Det har varit en självklarhet för oss att öppna butiker i Åboregionen. Mylly har många fördelar: det är ett attraktivt och mångsidigt köpcentrum med ett växande kundflöde som når ut till ett stort antal besökare i de närmaste kommunerna. Vi tror att våra butiker kommer att bli ett uppskattat tillägg till Myllys utbud, säger Seija Leppihalme, Operational Manager på LPP Finland.

– Butikerna som öppnas i Mylly blir de första i Åboregionen för LPP Group. Vi är mycket glada över att de långa hyresförhandlingarna slutfördes med gott resultat och att LPP valde att börja sin expansion hos oss. Det bevisar att vi är det köpcentrum som de stora varumärkena vill komma till i västra Finland, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula belåtet.

De senaste trenderna inom mode

Sinsays sortiment inkluderar dam-, herr- och barnkläder samt inrednings- och skönhetsprodukter. Målgruppen för House och Cropp är särskilt unga vuxna.

– Våra produkter är personliga och ligger rätt i tiden. Vi vill utmärka oss bland andra modekedjor i Finland och till exempel Cropp hämtar sin inspiration från sportens värld, graffiti och en urban stämning, berättar Leppihalme.

LPP Group som ligger bakom varumärkena är ett polskt familjeföretag som varit aktivt i Polen och internationellt i över 30 år. I Finland har LPP som mål att öka antalet butiker från nuvarande nio till tjugo före årsskiftet.

– Vår preliminära plan är att anställa ungefär 35–40 timanställda till butikerna i Mylly samt inhoppare enligt behov.

Mylly fylls av butiker

LPP Finland Oy hyr affärslokaler på 2 000 m² i Mylly, som delas upp mellan de tre varumärkena. 

– I och med det här avtalet är uthyrningsgraden hela 97 procent, vilket är ett fantastiskt bevis på Myllys ökande attraktivitet. Uthyrningsaktiviteten på Mylly är hög och vi har nu möjlighet att planera vårt framtida utbud som ett hållbart köpcentrum och välja våra partner med urskillning, glädjer sig Mari Hantula. 

Nyckelord

Kontakter

Seija Leppihalme, Operational Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.com

Bilder

Seija Leppihalme (t.v.) från den europeiska modejätten LPP är imponerad av Myllys mångsidighet och växande kundflöden. Leppihalme och Myllys vd Mari Hantula undertecknade hyresavtalen för de nya märkesbutikerna den 9 februari.
Seija Leppihalme (t.v.) från den europeiska modejätten LPP är imponerad av Myllys mångsidighet och växande kundflöden. Leppihalme och Myllys vd Mari Hantula undertecknade hyresavtalen för de nya märkesbutikerna den 9 februari.
Ladda ned bild

Om

Kauppakeskus Mylly Oy
Kauppakeskus Mylly Oy
Myllynkatu 1
21280 Raisio

02 332 3000http://www.kauppakeskusmylly.fi

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har drygt fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.

Följ Kauppakeskus Mylly Oy

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye