Heymo 1 -hotelli merellisessä Keilaniemessä täytti vuoden – sijainti ja konsepti houkuttelevat it-väkeä, kansainvälisiä matkailijoita ja nuoria

Sokos Hotellit avasi huhtikuussa 2022 Espoon Keilaniemeen uuden hotellikonseptin ensimmäisen hotellin Heymo 1:n. Ensimmäisen vuoden aikana Heymoon ovat löytäneet tiensä erityisesti teknologia- ja it-alan yritysmatkustajat Suomesta ja ulkomailta. Kansainvälisten asiakkaiden määrä onkin Heymossa hotelliketjun keskiarvoja korkeammalla tasolla.
”Tämäntyyppiset hotellikonseptit ovat ulkomaisille asiakkaillemme maailmalta tuttuja, vaikka meille Suomessa vielä uutta. Sijainti on heille erinomainen, sillä kaikki Keilaniemen yritykset ovat lähellä, ja metro vie nopeasti Helsingin ytimeen. Lisäksi asiointi Heymossa on nopeaa ja helppoa, ja meillä on henkilökunta paikalla auttamassa ympäri vuorokauden. Myös edullinen hinta tietysti puhuttelee, varsinkin nyt kun yleinen kustannustaso on noussut”, Heymo 1:n päällikkö Jarmo Ritala kuvailee.
Hotellin modernit digipalvelut, edullisuus ja sijainti, josta on helppo liikkua niin työtapaamisiin kuin vapaa-ajan aktiviteetteihin houkuttelevat myös nuoria, erityisesti 25–34-vuotiaita keskimääräistä enemmän. Tulevasta kesästä odotetaankin Heymossa vilkasta.
”Vapaa-ajan asiakkaat ovat löytäneet ilahduttavasti Heymoon ensimmäisen vuoden aikana. Keilaniemessä ja Tapiolassa on lähellä paljon mielenkiintoista nähtävää, ja merellinen Espoo rantoineen ja vesipuistoineen löytyy aivan kivenheiton päästä. Metrolla hurauttaa Helsingin keskustaan 10 minuutissa”, Jarmo Ritala vinkkaa.
Suomalaisia innovaatioita ja uutta teknologiaa
Paitsi hotellina, Heymo 1 toimii myös S-ryhmän hotellikehityksen testialustana. Heymossa käytetyt check in -automaatit auttavat nopeuttamaan asiointia myös muissa Sokos Hotelleissa. Uutta teknologiaa ovat myös älykaapit, joita on Heymossa aulassa sekä käytävillä. Suomalaiset Selflyn kaapit ovat korvanneet perinteiset minibaarit. Heymossa älykaapeista saa esimerkiksi kosmetiikkatuotteita, naposteltavaa sekä aamiaista ympäri vuorokauden.
Lisäksi Heymo-huoneista löytyy suomalaiset Tablebedit, jotka voi muuntaa kokouspöydäksi tai sängyksi tarpeen mukaan.
”Teemme paljon yhteistyötä eri toimijoiden kanssa ja etsimme jatkuvasti uusia tapoja parantaa hotellikokemustamme. Aalto Yliopiston opiskelijat tekivät kurssitöinään ehdotuksia Heymon palvelujen kehittämiseen – saimme todella hyviä ideoita, joita otamme varmasti käyttöön.” Ritala kertoo.
Seuraavaksi Heymon avulla testataan tekoälyn hyödyntämistä hotellisuunnittelussa.
”Olemme antaneet tekoälylle ohjeen suunnitella parannuksia Lucky You -huoneeseen. Ensimmäiset visualisoinnit ovat näyttäneet todella lupaavilta, ja odotan mielenkiinnolla, miten laajasti niitä voimme jatkossa hyödyntää, nykyisissä tai tulevissa hotelleissamme”, kehityspäällikkö Jukka Kaartinen kertoo.
Ihastuttavat siivousrobotit kaipaavat nimeä
Hotellisiistijöitä Heymossa avustaa RTK:n siivousrobotti, joka huolehtii yleisten tilojen ja käytävien puhtaanapidosta. Näin siistijät voivat keskittyä huoneiden siivoukseen saapuvia vieraita varten.
”Robotti on todella suosittu ja herättää ihastusta asiakkaissamme. Se on myös tärkeä osa tiimiämme, Heymon tulokset siisteydessä ovat Sokos Hotels -ketjun kärkipäätä!” Ritala hehkuttaa.
Heymo 1:n siivousroboteille etsitään nyt nimeä somekilpailulla. Voittaja saa palkinnoksi Heymo x Meribottles -pullon sekä yöpymisen Heymossa kesän 2023 aikana.
Heymo 1 lyhyesti
Heymo 1 on Sokos Hotellien ensimmäinen flexible service -hotelli. Edullisessa ja laadukkaassa hotellissa asiointi on joustavaa ja asiakas maksaa vain siitä, mitä tarvitsee. Suunnittelussa on painotettu asiakkaille tärkeimpiä asioita, kuten hyviä unia. Jokaisesta huoneesta löytyy Familonin Heymoon räätälöity sänky. Heymossa sisään ja ulos kirjaudutaan automaateilla ja asiakkaiden viihtyvyydestä huolehtivat fixerit, jotka palvelevat vuorokauden ympäri. Yhtä Heymon huoneista, Lucky you -huonetta, ei voi lainkaan varata. Uniikki huone arvotaan joka päivä hotellin vieraiden kesken.
Sokos Hotels – tehtävänä onnellistaminen
Sokos Hotels on 45 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uudessa Heymo-hotellityypissä maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset. Ensimmäinen Heymo by Sokos Hotels hotelli avattiin Espoon Keilaniemeen keväällä 2022.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuotena peräkkäin, myös tänä vuonna. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus. Sokos Hotels tarjoaa ensimmäisinä mahdollisuuden kompensoida hotelliyön hiilipäästöt.
Yhteyshenkilöt
Jarmo Ritala, Lead Fixer, Heymo 1 by Sokos Hotels, jarmo.ritala(at)sok.fi, +358 50 596 8338
Jukka Kaartinen, kehityspäällikkö, Sokos Hotels, jukka.kaartinen(at)sok.fi, + 358 10 7682764
Pekka Haverinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Sokotel, pekka.haverinen(at)sok.fi, +358 40 752 9852
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme