Sinebrychoffin kestävän kehityksen raportti 2022: Onnistuimme edelleen vähentämään panimon veden ja energian kulutusta
Sinebrychoffista tuli hiilineutraali panimo jo vuonna 2021, mutta jatkoimme työtämme energiatehokkuuden parantamiseksi edelleen vuonna 2022. Muutokset tuotannon suunnittelussa ja prosesseissa vähensivät energian kulutustamme viidellä prosentilla verrattuna vuoteen 2021. Saimme aikaan mittavia säästöjä erityisesti tehostamalla lämmön talteenottoa lämpöpumppujen avulla. Energiankäyttöä vähensi myös se, että alensimme toimistotilojemme lämpötilaa osana valtionhallinnon käynnistämää Astetta alemmas -energiansäästökampanjaa.
Sähkön kulutuksen vähentämiseksi päivitimme valoja LED-valoihin ja lisäsimme valaistuksen automaattiohjausta, paransimme ilmanvaihdon ohjausta sekä optimoimme prosessejamme muun muassa PET-pullojen puhalluksessa.
Edistääksemme sinebrychoffilaisten vähäpäästöistä työmatkaliikkumista otimme viime vuonna käyttöön 60 sähkö- ja hybridiautojen latauspaikkaa. Latauspaikkoja saa käyttää sekä työsuhdeauton että oman auton lataamiseen. Latauspaikkojen käyttöaste oli noin 50 %. Uusia latauspaikkoja lisätään tarveharkinnan pohjalta
Vuoden 2022 KOFF Jouluolut valmistettiin uudistavan viljelyn tilan mallasohrasta. Uudistavassa viljelyssä maaperä varastoi hiiltä maaperään ilmastonmuutosta hilliten. Hyvän sadon lisäksi tavoitellaan maaperän kasvukunnon parantamista, luonnon monimuotoisuuden ja maan hiilivaraston kasvua sekä toimivaa vesitaloutta.
Pakkausten hiilijalanjälkeä pienennettiin siirtymällä puolen litran PET-pulloissa käyttämään pelkästään kierrätettyä PET-muovia.
Prosessioptimointi ja tuotantojen entistä parempi suunnittelu auttoivat vähentämään myös jo ennestään alhaista vedenkulutusta neljällä prosentilla. Vähennys on merkittävä, sillä osa vedenkulutuksen vähentämiseksi suunnitelluista toimenpiteistä siirtyi tälle vuodelle.
Edistämme vastuullista juomakulttuuria
Sinebrychoff tukee alkoholin kohtuukäyttöä laajentamalla alkoholittomien juomien tarjontaa ja viestimällä kuluttajille vastuullisista valinnoista. Alkoholittomien panimojuomien valikoimamme sisälsi vuonna 2022 jo kaksitoista olutta, kolme siideriä ja yhden lonkeron. Alkoholittomien panimojuomien valikoima kasvoi kolmella uutuudella edelliseen vuoteen verrattuna. Onnistuimme kasvattamaan alkoholittomien oluiden myyntilitroja Crispin jatkaessa asemaansa kuluttajien suosikkina. Edistimme kohtuukäyttöä myös Karhu 0,0 -oluen Älä kysy tyhmiä -kampanjalla.
Jo vuosia jatkunut yhteistyömme Keravan kaupungin ja HIFK:n kanssa nuorten harrastusmahdollisuuksien tukemiseksi sekä lahjoituksemme Aseman Lapset ry:lle edistävät samoja hyvinvointitavoitteita.
Tapaturmat vähenivät, tasa-arvo- ja monimuotoisuustyölle tavoitteet
Carlsberg-konsernin ja Sinebrychoffin tärkein työturvallisuustavoite on kuolemaan tai pysyvään vammautumiseen johtavien vakavien tapaturmien estäminen. Tästä syystä tuotannollisessa yhtiössä koulutettiin niin teoriassa kuin käytännön harjoittein kaikki henkiä pelastaviin sääntöihin.
Sinebrychoffin tapaturmataajuus vuonna 2022 oli 3,8 eli taajuus laski vuoteen 2021 verrattuna. Parannus saatiin aikaiseksi seuraamalla ja toteuttamalla turvallisuussuunnitelmia pitkäjänteisesti. Tapaturmia oli määrällisesti yksi vähemmän kuin edellisenä vuonna eli kolme.
Käynnistimme viime vuonna konsernin tavoitteita tukevan monimuotoisuusohjelman ja päivitimme Sinebrychoffin yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelman vastaamaan Carlsbergin ja Sinebrychoffin DE&I-strategiaa. Suunnitelman tavoitteena on, että Sinebrychoffin henkilöstöpolitiikassa noudatetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoisuutta rekrytoinneista työsuhteen päättämiseen ja että työilmapiiri on syrjimätön, yhdenvertainen ja tasa-arvoinen.
Lue lisää kestävän kehityksen katsauksestamme oheisesta PDF-tiedostosta, tai verkkosivujemme uutisista alla olevasta linkistä.
Yhteyshenkilöt
Timo MikkolaviestintäpäällikköSinebrychoff / viestintä
Puh:+358408307176timo.mikkola@sff.fiKuvat
Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 - kohtuullisesti.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oy Sinebrychoff Ab
Søren Flensborg Sinebrychoffin markkinoinnin johtoon16.10.2024 10:00:25 EEST | Tiedote
Søren Flensborg on aloittanut Sinebrychoffin markkinointijohtajana ja johtoryhmän jäsenenä 15.10. Hän siirtyy Suomeen Sveitsistä, jossa hän on toiminut Carlsberg-konserniin kuuluvan Feldschlösschenin markkinointijohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä.
Somersby Crushed Apple 4,5% -takaisinveto15.10.2024 09:48:28 EEST | Tiedote
Somersby Crushed Apple 4,5% -siiderin yhdessä tuotantoerässä ilmenneen laatuvirheen vuoksi siitä tehdään takaisinveto. Kuluttajia pyydetään palauttamaan kyseisen tuote-erän juomapakkaukset takaisin kauppaan.
KOFF Jouluolut tulee Nurmijärveltä, uudistavan viljelyn menetelmiä käyttävältä Myyrinmaan tilalta30.9.2024 12:57:56 EEST | Tiedote
Vuodesta 1987 valmistetun Suomen vanhimman ja suosituimman jouluoluen mallasohra on tänä vuonna viljelty Myyrinmaan tilalla Nurmijärven Perttulassa. KOFF Jouluoluen mallasohran voi jo 17. kerran jäljittää pellolleen. Edellisvuosien tapaan mallasohra on viljelty uudistavan viljelyn menetelmiä käyttäen. KOFF Jouluolut on Itämeri-ystävällinen olut.
Red Classics Nordiksella lokakuussa – HIFK-ottelun tunnelmaa nostattaa puhallinorkesteri27.9.2024 09:03:06 EEST | Tiedote
Nordiksella koetaan jälleen Red Classics -kiekkoriehaa, kun KOFF tuo yhteistyössä HIFK:n kanssa yhdeksänhenkisen Timo Brass Bandin viihdyttämään yleisöä Liiga-otteluun. HIFK saa vastaansa Ilveksen 12.10. pelattavassa kotiottelussa.
Crowmoorin maku ja pakkausdesign palkittiin jälleen kansainvälisessä siiderikilpailussa2.9.2024 10:35:38 EEST | Tiedote
Suomessa Sinebrychoffilla kehitetty ja valmistettu Crowmoor-siideri on palkittu kolmessa kategoriassa World Cider Awards -kilpailussa. Crowmoor-tuoteperheen vuonna 2024 uudistettu design valittiin maailman parhaaksi. Lisäksi alkoholiton Crowmoor White Crow 0,0% sai kultaa alkoholittomien siiderien kategoriassa ja Crowmoor Rosé hopeaa rosésiiderikategoriassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme