
PunaMusta Media Oyj ottaa mittavan digiharppauksen kasvussaan ostamalla Exove Oy:n
Yrityskauppa toteuttaa PunaMusta Media -konsernin strategiaa, jonka visiona on tarjota asiakkailleen kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin ja kasvunsa tueksi, sekä yhdistää kaupankäynti kivijalassa ja digitaalisessa ympäristössä yhdeksi läpinäkyväksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi ja yhdenmukaiseksi brändikokemukseksi. Exoven digitaalisilla ratkaisuilla on välitön vaikutus asiakkaiden liiketoimintaan asiakasymmärryksen, datan ja teknologian yhdistelmällä.
Exove on suunnittelu- ja ohjelmistoyritys, joka auttaa digitaalisten palveluidensa avulla asiakkaitaan liiketoimintansa kasvattamisessa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 6,3 miljoonaa euroa, ja se työllisti keskimäärin 77 henkilöä. Exove kehittää digitaalisia palveluita eri toimijoille pörssiyhtiöistä startupeihin ja mediataloista julkisiin toimijoihin. Sen asiakkaita ovat muun muassa Neste, Sanoma, Tampereen kaupunki ja Rukakeskus.
− Yrityskauppa on merkittävä askel yhtiömme vision saavuttamisessa. Aiemmat yritysostomme Gredi ja RockOn tekivät meistä johtavan toimijan brändinhallinnan sekä tuotetiedon hallinnan palveluntarjoajana. Exove-kauppa nostaa digitaaliset palvelumme aivan uudelle tasolle ja vahvistumme erityisesti ohjelmisto- ja verkkopalveluosaamisen saralla. Asiakkaillemme olemme nyt kokonaisvaltainen ja erittäin uskottava kumppani kaikissa digitaalisissa kasvua vauhdittavissa tarpeissa, kertoo PunaMusta Media -konsernin toimitusjohtaja Arttu Sallinen.
Exoven palveluvalikoimaan kuuluvat muun muassa digitaalisten palvelujen ja ohjelmistojen suunnittelu-, kehitys-, integraatio-, analytiikka- ja tukipalvelut, jotka ovat räätälöitävissä asiakkaan tarpeen mukaisesti. Yhtiö palvelee myös konsultoinnin saralla auttaen asiakkaitaan selkeyttämään liiketoiminnan tarpeet analysoimalla teknisten ratkaisujen nykytilan ja laatimalla näiden pohjalta arkkitehtuurin ja tiekartan kokonaisvaltaiselle, kasvua tukevalle digitaaliselle kehitykselle.
− Digitaalisen palvelukehityksen ammattilaisten määrä yhtiössämme kasvaa yrityskaupan myötä merkittävästi, noin 50:stä yli 130:een asiantuntijaan. Digitalisoituvassa maailmassa tällä on suuri merkitys tulevaisuuden kilpailutilanteeseen vastattaessa, jatkaa Sallinen.
− Asiakkaitamme ajatellen palvelukokonaisuutemme on kattavuudessaan ainutlaatuinen. Digitaalisen kasvun lisäksi pystymme palvelemaan asiakkaitamme kaikissa heidän brändinäkyvyytensä tarpeissa ainutlaatuisella tavalla verkkopalvelu- ja ohjelmisto-osaamista, analytiikkaa, tuotetietoa ja perinteisiä näkyvyysratkaisuja yhdistäen. Olemme ainoa toimija Suomessa, jolta tällaista kyvykkyyttä löytyy ja erittäin innoissamme mahdollisuuksista, joita pystymme nyt asiakkaillemme tarjoamaan.
Exoven toimitusjohtajana toiminut Lars Oehlandt on innossaan tulevaisuudesta osana PunaMusta Media -konsernia.
− Yrityskauppa antaa meille tukevan selkänojan kasvaa ja kehittyä osana vakavaraista konsernia, jonka liiketoiminnallinen muutosmatka ja kunnianhimoinen strategia ovat inspiroivia. Olen myös otettu yhteisestä arvopohjasta, jonka jaamme. Exove on sitoutunut edistämään alansa vastuullisuutta, aivan samoin kuin PunaMusta Media -konserni. Olemme Exovessa esimerkiksi osallisena Green ICT -hankkeessa, joka kasvattaa ilmastotietoisuutta IT-alalla ja kiihdyttää vähähiilisten digitaalisten palveluiden kehitystä ja käyttöönottoa.
PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on olla kokonaisvaltainen, vastuullinen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkailleen. Exove-investoinnin avulla konserni vahvistaa asemaansa asiakkaiden brändiarvon kasvattajana ja mahdollistaa entistä kokonaisvaltaisemman palveluvalikoiman markkinoinnin kaikkiin vaiheisiin, kun digitaalisen kasvun palvelut yhdistetään osaksi markkinoinnin prosesseja.
Exove Oy:n liikevaihto vuonna 2022 oli 6,3 miljoonaa euroa, ja sen liiketulos oli -0,9 miljoonaa euroa. Yhtiö työllisti vuonna 2022 keskimäärin 77 henkilöä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mirka Lammimarkkinointi- ja vastuullisuusjohtajaPunaMusta Media Oyj
Puh:0445658976viestinta@punamustamedia.fiwww.punamustamedia.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 730 eri alojen osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta, PunaMusta Coloro, PunaMusta Profilight, Gredi ja RockOn palvelevat asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa, brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 133,5 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj
PunaMusta Media asetti kunnianhimoiset SBT-tavoitteet20.12.2023 11:09:58 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on vähentää päästöjään 42 prosentilla vuoden 2030 loppuun mennessä
Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani31.10.2023 10:08:56 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.
Exove palkkaa 10 kokenutta digiosaajaa ja avaa toimistot Jyväskylään sekä Joensuuhun19.10.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
PunaMusta Media -yritysperheeseen kuuluva Exove laajenee palkkaamalla uusia osaajia ja avaamalla toimistot Jyväskylään ja Joensuuhun.
PunaMusta Media palkkasi kasvujohtajan Milttonilta4.9.2023 10:47:51 EEST | Tiedote
Markkinoinnin, median sekä digitaalisen palvelukehityksen moniosaajakonserni PunaMusta Media Oyj on hankkinut uutta osaamista johtoryhmäänsä, kun Milttonilla asiakkuusjohtajana sekä kasvu- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana toiminut KTM Joni Räikkönen, 33, aloitti yhtiön kasvujohtajana 4.9. Tehtävä on uusi, ja sen tavoitteena on vahvistaa ja tukea konsernin strategiaa, jonka johtotähtenä on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.
PunaMusta Media Oyj nimitti talousjohtajakseen Emma Nikkosen edeltäjänsä Arttu Sallisen siirryttyä konsernin toimitusjohtajaksi28.4.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
KTM, Emma Nikkonen,42 on nimitetty 1.5.2023 alkaen PunaMusta Media -konsernin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Nikkonen seuraa tehtävässään Arttu Sallista, 42, joka puolestaan nimitettiin 30.3. PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtajaksi. Nikkosen tehtävänä on osaamisellaan tukea PunaMusta Media -konsernin olemassa olevia liiketoimintoja sekä uusien toimintojen rakentamista ja vastata yhtiön taloudellisesta raportoinnista.