Selvitys: Bensan hinnat laskeneet viime kesästä - keskivertosuomalainen tankkaa jopa 50 € vähemmän kuussa

Vertailupalvelu VertaaEnsin.fi selvitti polttoaineiden hintamuutoksen edellisen kesän hintoihin verrattuna ja miten se on vaikuttanut eri kotitalouksiin. Suoraan selvitykseen pääset tästä: https://www.vertaaensin.fi/blog/polttoaineen-hintojen-nousu-2022

Selvityksen keskeiset huomiot:

• Suomalainen säästää tänä kesänä bensatankilla kymmeniä euroja kuussa, kun ajomäärä on keskiverto 1 150 km. Suurin hyöty oli dieseliä tankkaavilla, jotka säästivät yli 50 € edellisen kesän hintoihin verrattuna.

• Selvityksen kallein päivittäinen polttoainehinta per litra oli jopa 0,65 edullisempi (2,3 €/l) kuin edellisenä kesänä (2,950 €/l).

• Pidempiä työmatkoja autolla tekevä säästää vuodessa satoja euroja edellisen kesän hintoihin verrattuna. Esimerkiksi Kirkkonummelta Helsinkiin töihin kulkeva säästää vuodessa yli 200 €.

Tietoa selvityksen tarjoajasta

VertaaEnsin.fi on osa eurooppalaista Samlino-konsernia, joka on perustanut taloustuotteiden vertailusivustoja Suomen lisäksi myös Tanskaan, Portugaliin, Belgiaan ja Kreikkaan. VertaaEnsin.fi-palvelun toimintaidea on yksinkertainen: Me vertaamme, sinä säästät! Vuosittain yli miljoona suomalaista kuluttajaa käyttää sivustoa edullisempien talouspalveluiden löytämiseen.

Paljonko maksaa vihreä sähkösopimus ja puhtaampi omatunto kesäkuussa 2024?19.6.2024 06:17:00 EEST | Tiedote

Onko vihreä sähkö ylellisyystuote? VertaaEnsin.fi-palvelu vertaili sähköyhtiöiden vihreitä eli uusiutuvilla energialähteillä tuotettuja ja alkuperätakuin varmennettuja sähkötuotteita. Vihreää sähköä myydään tyypillisesti premium-hintaan tai lisäpalveluna. Osa yhtiöistä tarjoaa Suomen Luonnonsuojeluliiton sertifioimia EKOenergia-ympäristömerkillä varustettuja tuotteita, jotka täyttävät ympäristöjärjestöjen hyväksymät vastuullisuuskriteerit ja edistävät ilmastotoimia.

Lainanhakijan profiili: Ketkä hakevat ja ketkä saavat vakuudetonta lainaa?13.6.2024 06:17:00 EEST | Tiedote

VertaaEnsin.fi-vertailupalvelu on analysoinut yli 100 000 vakuudetonta lainaa kilpailuttaneen suomalaisen hakemusta. Tilastojen valossa tyypillinen lainanhakija on 31–40-vuotias sinkkumies, joka haluaa vakauttaa talouttaan yhdistämällä aiempia kulutusluottoja yhdeksi edullisemmaksi velaksi. Peräti 70 prosenttia lainahakijoista ansaitsee alle palkka- ja palkkiotulojen mediaanin, joka oli 3 188 euroa huhtikuussa 2024. Lainaa saaneiden profiili poikkeaa lainanhakijasta merkittävästi.