Modemärkena Cropp och House blir Köpcentrum Myllys nyaste tillskott
Köpcentrum Myllys tjänsteutbud utökas ytterligare när de europeiska modemärkena Cropp och House öppnar sina butiker den 13 juli. Liksom Sinsay, som invigdes i juni, tillhör de nya butikerna LPP-koncernen.

Cropp, House och Sinsay är några av de trendigaste modemärkena i Europa just nu. Bakom dem står polska LPP Group, och butikerna i Mylly är de första som koncernen har öppnat i hela Sydvästra Finland. Butikerna invigs på torsdag och finns på andra våningen i Mylly.
– Invigningen av Sinsay-butiken var en av de mest framgångsrika i LPP Finlands historia. Vi är riktigt nöjda med hur Sinsay har kommit igång i Mylly – butiken tog sig genast upp till topplaceringarna vad gäller försäljning i Finland, och vi är övertygade om att butiken kommer att fortsätta att vara framgångsrik även i framtiden. Butiken har haft riktigt många besökare, och vi har tagits emot väl av både kunderna och av köpcentrumet, berättar LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme.
Cropp och House kunder utgörs till största delen av unga vuxna. Leppihalme beskriver House som ett modemärke där trender kombineras till en avslappnad stil, medan Cropp har en stil som är mer inspirerad av streetwear, med inflytande från samtidskulturen och -musiken. Cropp säljer också skor.
– Det är fantastiskt att en så populär internationell koncern som LPP Group har velat öppna så många som tre olika märkesbutiker i Mylly. Det visar på Myllys starka ställning och popularitet både bland kunderna och partnerföretagen, konstaterar Köpcentrum Myllys verkställande direktör Mari Hantula glatt.
Mer information:
Mari Hantula, verkställande direktör, Affärscentret Mylly, tfn 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi
Seija Leppihalme, Country Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.fi
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen. www.kauppakeskusmylly.fi
LPP Group är ett polskt familjeföretag som har varit verksamt i Polen och internationellt i över 30 år. LPP är för närvarande ett av de snabbast växande klädesföretagen i Central- och Östeuropa. Förutom Sinsay, Cropp och House ingår även varumärkena Reserved och Mohito i LPP:s portfölj. De fem varumärkena säljs världen över på drygt 40 marknadsområden. Företaget har drygt 1 700 butiker samt webbutiker för varje varumärke. www.lpp.com/en
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Kutsu median edustajille: Kauppakeskus Myllyn uusi kerrosten välinen liukumäki otetaan käyttöön – vauhdilla alakertaan 6 metrin korkeudesta7.2.2025 12:36:01 EET | Kutsu
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki Myllyntorin toisesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen. Kauppakeskusmaailmassa tämän kokoluokan kaikille avoin ja maksuton liukumäki on ainutlaatuinen. Myllynputkeksi nimetty liukumäki jää pysyvästi asiakkaiden iloksi. Kutsumme median edustajat lapsineen tutustumaan uuteen liukumäkeen sekä Myllyntoriin, jonka mittava uudistus on nyt valmis. Liukumäen koeajotilaisuus pidetään sunnuntaina 16.2.2025 sulkemisajan jälkeen klo 19.30–20.30. Tilaisuus on avoin myös Myllyn henkilökunnalle perheineen. Myllynputken virallisia avajaisia vietetään talvilomaviikon maanantaina 17.2.2025. Avajaisista ja talvilomaviikon tapahtumista kerrotaan myöhemmin. Pyydämme osallistujia ilmoittautumaan koeajotilaisuuteen 13.2.2025 mennessä sähköpostitse anna.koivisto@ideagroup.fi tai numeroon 041 433 6165 / Anna Koivisto, Idea Group. Kerro ilmoittautuessasi tilaisuuteen tulevien aikuisten ja lasten määrä. Ilmoittautuneille annetaan ohjeet, kuinka pääsee pa
Köpcentrum Mylly har bäst rykte i Finland femte året i rad – en ovanlig bedrift i den finländska företagsvärlden10.1.2025 09:01:13 EET | Pressmeddelande
Förtroendet för stora finländska köpcentrum och deras rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly i Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen. T-Media, som genomför undersökningen, analyserar också finländska företag mer allmänt, och Myllys bedrift är mycket ovanlig: i ingen annan Luottamus&Maine-undersökning av en enskild bransch har ett företag lyckats knipa förstaplatsen fem år i rad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum