Modemärkena Cropp och House blir Köpcentrum Myllys nyaste tillskott
Köpcentrum Myllys tjänsteutbud utökas ytterligare när de europeiska modemärkena Cropp och House öppnar sina butiker den 13 juli. Liksom Sinsay, som invigdes i juni, tillhör de nya butikerna LPP-koncernen.
Cropp, House och Sinsay är några av de trendigaste modemärkena i Europa just nu. Bakom dem står polska LPP Group, och butikerna i Mylly är de första som koncernen har öppnat i hela Sydvästra Finland. Butikerna invigs på torsdag och finns på andra våningen i Mylly.
– Invigningen av Sinsay-butiken var en av de mest framgångsrika i LPP Finlands historia. Vi är riktigt nöjda med hur Sinsay har kommit igång i Mylly – butiken tog sig genast upp till topplaceringarna vad gäller försäljning i Finland, och vi är övertygade om att butiken kommer att fortsätta att vara framgångsrik även i framtiden. Butiken har haft riktigt många besökare, och vi har tagits emot väl av både kunderna och av köpcentrumet, berättar LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme.
Cropp och House kunder utgörs till största delen av unga vuxna. Leppihalme beskriver House som ett modemärke där trender kombineras till en avslappnad stil, medan Cropp har en stil som är mer inspirerad av streetwear, med inflytande från samtidskulturen och -musiken. Cropp säljer också skor.
– Det är fantastiskt att en så populär internationell koncern som LPP Group har velat öppna så många som tre olika märkesbutiker i Mylly. Det visar på Myllys starka ställning och popularitet både bland kunderna och partnerföretagen, konstaterar Köpcentrum Myllys verkställande direktör Mari Hantula glatt.
Mer information:
Mari Hantula, verkställande direktör, Affärscentret Mylly, tfn 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi
Seija Leppihalme, Country Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.fi
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen. www.kauppakeskusmylly.fi
LPP Group är ett polskt familjeföretag som har varit verksamt i Polen och internationellt i över 30 år. LPP är för närvarande ett av de snabbast växande klädesföretagen i Central- och Östeuropa. Förutom Sinsay, Cropp och House ingår även varumärkena Reserved och Mohito i LPP:s portfölj. De fem varumärkena säljs världen över på drygt 40 marknadsområden. Företaget har drygt 1 700 butiker samt webbutiker för varje varumärke. www.lpp.com/en
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder
Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
Köpcentrum Myllys affärslokaler har en användningsgrad på nästan 100 % – Under höstlovsveckan besannas något som många önskat, när artisten Mirella uppträder på Myllytorget14.10.2024 07:45:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly lockar till sig både inhemska och internationella varumärken. Hela 99 procent av affärslokalerna är i bruk, medan användningsgraden i andra jämförbara köpcentrum är omkring 93 procent. Under julen blir det helt fullt i Mylly, då pop up-butiker tar över det fåtal affärslokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga. Fredagen den 18 oktober firar Mylly sin 23-årsdag, och då går en önskan som många haft i uppfyllelse: den populära artisten Mirella uppträder på Myllytorget, i ett av sina få offentliga uppträdanden under hösten.
Kauppakeskus Myllyn liiketilojen käyttöaste on lähes 100 % – Syyslomaviikolla täyttyy monen toive, kun artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla14.10.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly houkuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä. Liiketiloista on käytössä 99 prosenttia, kun käyttöaste muissa vastaavissa kauppakeskuksissa on noin 93 prosenttia. Jouluna Mylly on täynnä, kun pop up -myymälät valtaavat muutamat vapaat liiketilat ja käytävät. Perjantaina 18. lokakuuta Mylly juhlii 23-vuotissyntymäpäiväänsä, ja silloin täyttyy monen toive: suosittu artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla yhdellä syksyn harvoista julkisista keikoistaan.
Köpcentrum Mylly lockar elbilister, resenärer och till och med tammerforsbor på sommaren28.5.2024 08:52:46 EEST | Pressmeddelande
Sommarsäsongen är traditionellt livlig på Köpcentrum Mylly. Förutom laddningsstationen som öppnas i juni betjänas besökarna av flera förnyade och helt nya affärer samt ett rikligt utbud av pop up-butiker. Mylly lockar resenärer ända från Birkaland, som nu får byta ut vyn av Näsinneula och Pyynikki utsiktstorn mot Myllytornet i Reso.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum