Ohjelmistorobotiikkaratkaisu arkistoi sosiaalihuollon asiakastietoja Pohjois-Savossa

Jaa

Lehdistötiedote 10.8.2023

Ohjelmistorobotiikkaratkaisu arkistoi sosiaalihuollon asiakastietoja Pohjois-Savossa

Digital Workforce toimittaa Pohjois-Savon hyvinvointialueelle merkittävän kokoluokan migraatioratkaisun, jonka avulla siirretään ja arkistoidaan Pohjois-Savon sosiaalihuollon vanhoja asiakastietoja Kelan keskitettyyn sosiaalihuollon Kanta-palveluun sekä arkistoidaan hallinnollisia tietoja Pohjois-Savon omaan arkistoon. Ratkaisussa hyödynnetään avoimeen lähdekoodiin Robot Frameworkiin perustuvaa Robocorp-alustaa ja Atostekin ERA-palvelua. Passiivikannoissa olevia arkistoitavia tietoja on kertynyt yli vuosikymmenien ajalta useisiin eri järjestelmiin.  

Istekki Oy toimii projektissa palveluintegraattorina. ”Halusimme asiakastietojen migraatioon luotettavan ratkaisun, joka on myös kokonaistaloudellisesti tehokas. Saamme yhdenmukaistettua järjestelmiä, tietoja turvallisesti arkistoon ja Pro consona -pääkäyttäjämme tekevät määrittelytyön arkistoitaviin dokumentteihin. Potilasdata arkistoidaan kantaan ja hallinnollinen data arkistoidaan Istekki-arkistoon.” kertoo Istekin Projektipäällikkö Eino Järvinen.

”Älykäs automaatio tarjoaa paljon mahdollisuuksia sote-uudistuksen IT-kenttään. Yhdellä hyvinvointialueella on satoja, yliopistollisten sairaaloiden alueilla jopa yli tuhat, tietojärjestelmää. Tiedon siirtämiseen käytetty työaika on pahimmillaan pois asiakas- ja hoitotyöstä. Se ei ole järkevää, eikä siihen ole varaa. Pitkän aikavälin tietojärjestelmien uudistustyö on käynnissä, mutta käyttöönotto tarvittavassa laajuudessa tapahtuu vasta tulevaisuudessa. Ohjelmistorobotiikka on mainio ylimenokauden ratkaisu, joka on nopeasti pystyssä. Meillä on hyvinvointialueiden tiedonsiirtoprojekteihin valmis ratkaisu, joka sisältää Robocorpin ja Atostekin ohjelmistot, ja sen avulla saamme eripariset tietojärjestelmät jakamaan tietoa nopeasti, näppärästi ja kustannustehokkaasti, olipa sitten kyseessä muutaman kuukauden tai pidemmän aikavälin projekti.”, kertoo Juha Järvi, Head of Global Healthcare, Digital Workforce.

Ohjelmistorobotiikka on arkipäivää Suomen suurimmissa terveydenhuollon organisaatioissa. Esimerkiksi HUSin tavoitteena on, että ohjelmistorobotiikalla saadaan kolmessa vuodessa vapautettua 600 000 tuntia työtä paperityöstä potilastyöhön. 

* Sote-uudistus on Suomen historian yksi merkittävimmistä hallinnollisista uudistuksista. Vuoden 2023 alusta lukien vastuu sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen järjestämisestä siirtyi yli 300 kunnalta ja kuntayhtymältä 21 hyvinvointialueelle. Poikkeuksena on Helsingin kaupunki, jolla säilyy sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisvastuu. Lisäksi HUS-yhtymällä on erikseen säädetty järjestämisvastuu erikoissairaanhoitoon liittyvistä tehtävistä omalla alueellaan.

Hyvinvointialueen järjestämiä julkisia palveluja ovat esimerkiksi perusterveydenhuolto, erikoissairaanhoito, sosiaalihuolto, hammashoito, mielenterveys- ja päihdepalvelut, vammaispalvelut ja ikääntyneiden asumispalvelut.

Lisätietoja

Juha Järvi, Head of Global Healthcare, Digital Workforce Services Oyj, juha.jarvi@digitalworkforce.com +358 40 753 0963

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio19.12.2024 15:41:50 EET | Tiedote

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio Lehdistötiedote 19.12.2024 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää merkittävän automaatiohankkeen varmistaakseen asiakkaiden tasalaatuisen ja nopean palvelun maksupäätösten käsittelyssä. Lakisääteinen asiakasmaksupäätösten käsittely automatisoidaan Digital Workforcen toimittamalla ratkaisulla, joka myös hallinnoi työnkulkua ja tuottaa hyvinvointialueen asiantuntijoille reaaliaikaisen näkymän käsittelyn jokaiseen vaiheeseen. Hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluista voidaan periä maksu palvelun käyttäjältä, jollei lailla toisin säädetä. Kaikki asiakasmaksupäätökset tehdään tapauskohtaisen selvityksen perusteella. Aikaisemmin monivaiheinen prosessi on ollut manuaalinen. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, yhtenä suurimmista hyvinvointialueista, tekee vuosittain yli 20 000 asiakasmaksupäätöstä ja ryhtyy nyt edelläkävijänä hyödyntämään au

Western Uusimaa Wellbeing Services County Streamlines and Standardizes Client Charge Processes with Digital Workforce’s Innovative Automation19.12.2024 15:41:50 EET | Press release

Western Uusimaa Wellbeing Services County Streamlines and Standardizes Client Charge Processes with Digital Workforce’s Innovative Automation Press Release 19.12.2024 The Western Uusimaa Wellbeing Services County embarks on a major automation initiative to deliver consistent and efficient service in processing client charge decisions. Digital Workforce's automation solution will streamline the statutory payment decision process, manage workflows, and provide the county's experts with real-time visibility into every step of the process. Unless otherwise specified by law, users may be required to pay a fee for social and health services provided by wellbeing counties. Client charge decisions are made on a case-by-case basis. In the past, the multi-step process has been entirely manual. Western Uusimaa, one of the largest Wellbeing Services Counties, handles over 20,000 client charge decisions annually and is now leading the way in adopting automation in the process. Digital Workforce, a

Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta -arkistoon10.12.2024 09:03:26 EET | Tiedote

Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen erikoissairaanhoidon asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta-arkistoon. Poistuvaan Esko -asiakas- ja potilastietojärjestelmään kohdistuva projekti toimitetaan hyvinvointialueelle, 2M-IT:n kautta, Digital Workforcen ja Atostekin tuottamana SaaS-palveluna. 2M-IT Oy hankki aiemmin keväällä Digital Workforcen ja Atostekin Kanta-siirtopalvelun osaksi omaa tuotantoaan, jonka loppuasiakkaita ovat Varsinais- Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet. Pohjanmaan hyvinvointialueella nyt alkava hanke on ensimmäinen 2M-IT:n alihankintasopimuksen puitteissa toteutettava tiedonsiirtoprojekti. “Jotta vanhoista järjestelmistä ja näihin liittyvistä kustannuksista päästään eroon on tärkeää, että arkistoitavat tiedot siirretään nopeasti ja virheettömästi Kelan palveluun. Olemme tyytyväisiä saadessamme tukeutua asiassa kokeneisiin kumppaneihin, joiden avulla tiedonsiirto voidaan toteuttaa l

Digital Workforce and Atostek convert and transfer Ostrobothnia Wellbeing Services County’s legacy data to Kela's Kanta archive10.12.2024 09:03:26 EET | Press release

Digital Workforce and Atostek convert and transfer Ostrobothnia Wellbeing Services County’s specialized medical care legacy data to Kela's Kanta archive. The project extracting data from the county’s old Esko client and patient information system, is delivered by 2M-IT as a SaaS service and produced by Digital Workforce and Atostek. 2M-IT integrated Digital Workforce and Atostek’s Kanta transfer service into its offerings earlier this spring, providing it to its customers: the Southwest Finland, Satakunta, Ostrobothnia, and Kanta-Häme Wellbeing Services Counties. The project, currently starting in Ostrobothnia, is the first data migration project to be carried out under 2M-IT's subcontract agreement. "It is important to the Wellbeing Services Counties that all data stored in their old systems is transferred quickly and accurately to Kela's archive. Migrating legacy data eliminates both the system and its associated costs. We are pleased to be able to rely on experienced partners who wi

Digital Workforce yhteistyöhön yhdysvaltalaisen terveydenhuoltojärjestelmän kanssa uudistaakseen lähetekäsittelyn hyperautomaatiolla9.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Lehdstötiedote 9.12.2024 klo 8:00 Digital Workforce yhteistyöhön yhdysvaltalaisen terveydenhuoltojärjestelmän kanssa uudistaakseen lähetekäsittelyn hyperautomaatiolla Digital Workforce Services Oyj, johtava prosessien automatisoinnin palveluyhtiö, kertoo merkittävästä sopimuksesta yhdysvaltalaisen terveydenhuoltojärjestelmän kanssa lähetekäsittelyn tehokkuuden parantamiseksi edistyksellisillä hyperautomaatioteknologioilla. Digital Workforce toimittaa asiakkaalle kattavan moniteknologisen hyperautomaatioratkaisun, joka on suunniteltu virtaviivaistamaan asiakkaan lähetteiden käsittelyprosessia. Ratkaisun tavoitteena on parantaa operatiivista tehokkuutta, vähentää manuaalisia virheitä ja tehostaa kokonaistuottavuutta. Ratkaisu sisältää saapuvien faksien automaattisen muuntamisen digitaaliseen järjestelmään ja keskeisten tietojen poiminnan lähetteiden luomiseksi. Avaimet käteen -palvelu sisältää automaation kehittämisen ja testauksen, skaalautuvan moniteknologisen Outsmart-automaatioympäri

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye