Framgången fortsätter för Köpcentrum Mylly – försäljningssiffror och besökarantal slår rekord
Besökarantalet och försäljningen för Köpcentrum Mylly nådde nya rekordartade höjder i januari–juli. Fastighetsutvecklingsprojekten för köpcentrumet fortskrider. Första fasen för förnyelsen av Myllytorget som inleddes i augusti blir färdig innan den viktiga höst- och julsäsongen drar igång. En annan nyhet är solenergisystemet på Myllys tak.
Cirka 3 miljoner personer besökte köpcentrumet i januari–juli, vilket är drygt 9 procent fler än motsvarande period förra året. Alla tiders månatliga besöksrekord nåddes i april, juni och juli.
Varor och tjänster såldes i januari–juli för 140,5 miljoner euro, vilket är 7 procent mer än året innan. Mylly uppnådde rekordförsäljning under alla andra månader utom maj, då försäljningen låg på fjolårets nivå. Även den genomsnittliga köpesumman är mycket hög, cirka 46 euro.
– Under sommaren nådde vi också nya miljonsiffror, när försäljningen för juni för första gången överskred 22 miljoner euro och i juli 23 miljoner euro. Myllys starka regionala position, fortsatta modernisering och goda rykte har lyft oss till helt nya nivåer, berättar Myllys verkställande direktör Mari Hantula glatt.
Vi har redan börjat förbereda oss på den viktiga höst- och julsäsongen. Utvecklingsprojekten för köpcentrumet har framskridit i god takt.
– Vårt mål är att vara ett dynamiskt köpcentrum som lever med tiden vad gäller kommersiell helhet, varumärke, kundupplevelse, personalupplevelse och lokaler.
Myllytorget förnyas
Förnyelsen av Myllytorget, som är beläget på köpcentrumets paradplats, startades i augusti och det första skedet blir klart i november. Helheten blir klar 2024.
– Myllytorget har sett vissa förändringar de senaste 22 åren men för detta decennium vill vi slå på stort. Vi har som mål att skapa en modern, levande mötes- och umgängesplats som samtidigt är en flexibel evenemangsarena. Denna typ av torg byggs inte längre i köpcentrum, därför vill vi utnyttja vår kronjuvel till fullo. Myllytorget kommer att reflektera vårt varumärke, så ni må tro att något särskilt är i görningen, tipsar konceptchefen Meri Hakulinen.
I samband med renoveringen kommer scenen på Myllytorget att avlägsnas, trapporna förnyas och möblerna helt och hållet bytas ut till specialdesignade finländska sådana, lämpliga för Myllytorget. Möblerna är designade av BOND Agency och tillverkade i Rimito av RT-Interiors.
I fortsättningen kommer det vara enkelt att anpassa utrymmet efter olika evenemang.
– Förnyelsen kommer att öppna möjligheter för till exempel food trucks och pop up-butiker. Det nya Myllytorget kommer att öppnas redan före julförsäljningen, redan nu säljs pop up-platser för julen. Det gäller att vara kvick eftersom vår användargrad är 98 procent och lediga platser räcker nödvändigtvis inte åt alla.
Under slutet av året kommer man igen att få se många pop up-butiker, till exempel klädmärkena Metsola 26.–28.10 och Papu i november–januari samt specialaffären för märkeskläder Wild Westlook från Rauma 24.8–3.9.
Energi från solpaneler
I augusti kommer cirka 1 200 solpaneler att installeras på Myllys tak. Helheten täcker nästan 4 000 kvadratmeter av taket och producerar årligen cirka 427 megawattimmar el. Det motsvarar cirka 2 procent av köpcentrumets totala elförbrukning. Fler solpaneler är på kommande till södra sidans vägg nästa år.
– För oss innebär hållbarhet konkreta åtgärder och installationen av solpanelerna är en av dessa åtgärder. Med dem kan vi producera en del av energin som vi själva använder, säger Mari Hantula.
Nyckelord
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonceptschefAffärscentret Mylly
Tel:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiBilder
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen.
Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.
Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.
Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum