Kauppakeskus Myllyn menestys jatkuu – myynti ja kävijämäärät uuteen ennätykseen
Kauppakeskus Myllyn kävijämäärät ja myynti kasvoivat tammi–heinäkuussa uusiin ennätyksiin. Kauppakeskuksen kiinteistökehityshankkeet etenevät, ja elokuussa aloitettu Myllyntorin uudistamisen ensimmäinen vaihe valmistuu tärkeään loppuvuoden sesonkiin. Mylly on myös saanut katolleen uuden aurinkosähköjärjestelmän.
Kävijöitä tammi–heinäkuussa oli noin 3 miljoonaa, mikä on noin 9 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Kaikkien aikojen kuukausittaisiin kävijäennätyksiin yllettiin huhtikuussa, kesäkuussa ja heinäkuussa.
Kauppaa tammi–heinäkuussa tehtiin 140,5 miljoonalla eurolla, mikä on 7 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Mylly ylsi historian korkeimpiin myynteihin kaikkina muina kuukausina paitsi toukokuussa, jolloin myynti oli viime vuoden tasolla. Myös keskiostos on edelleen erittäin korkea, noin 46 euroa.
– Kesällä pääsimme myös uusille miljoonaluvuille, kun kesäkuun myynti ylitti ensimmäistä kertaa 22 miljoonan euron ja heinäkuun myynti 23 miljoonan euron rajapyykin. Myllyn vahva alueellinen asema, jatkuva uudistuminen ja hyvä maine ovat nostaneet meidät ihan uudelle tasolle, iloitsee Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Valmistautuminen tärkeään loppuvuoden sesonkiin on käynnissä, ja kauppakeskuksen kehityshankkeet etenevät ripeästi.
– Tavoitteemme on pysyä dynaamisena ja ajassa elävänä kauppakeskuksena kaupallisen kokonaisuuden, brändin, asiakaskokemuksen, henkilöstökokemuksen ja tilojen osalta.
Myllyntori uudistuu
Kauppakeskuksen paraatipaikalla sijaitsevan Myllyntorin uudistaminen on käynnistynyt elokuussa, ja ensimmäinen vaihe on valmis marraskuun aikana. Kokonaisuus valmistuu vuonna 2024.
– Myllyntorille on näiden 22 vuoden aikana tehty jonkin verran muutoksia, mutta nyt tuomme sen isosti tälle vuosikymmenelle. Tavoitteena on tehdä tilasta moderni, elävä kohtaamis- ja hengailupaikka sekä monikäyttöinen tapahtuma-areena. Tämäntyyppisiä toreja ei enää kauppakeskuksiin rakenneta, joten otamme kaiken irti kruununjalokivestämme. Myllyntori tulee heijastamaan brändiämme, jotakin ihmeellistä on siis tulossa, vinkkaa Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Remontissa Myllyntorin lava poistetaan, portaikkoa uudistetaan ja kalusteet vaihtuvat kokonaan juuri Myllyntorille suunniteltuihin, suomalaisiin kalusteisiin. Uudet kalusteet on suunnitellut BOND Agency ja ne valmistaa RT-Interiors Rymättylässä.
Jatkossa tilaa on helppo muuntaa erilaisiin tilanteisiin.
– Uudistus mahdollistaa esimerkiksi food truck -tyyppiset ruokavaunut ja pop up -myymälät. Uudistettu Myllyntori avataan jo ennen joulumyyntiä, ja joulun pop up -paikat myydään nyt. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä, sillä käyttöasteemme on 98 prosenttia eikä vapaita paikkoja välttämättä riitä kaikille.
Loppuvuoden aikana Myllyssä nähdään jälleen monia pop up -liikkeitä, muun muassa vaatebrändit Metsola 26.–28.10., Papu marras–tammikuussa sekä raumalainen merkkivaatteiden erikoisliike Wild Westlook 24.8.–3.9.
Aurinkopaneeleista energiaa
Kauppakeskus Myllyn katolle asennetaan elokuun aikana noin 1 200 aurinkopaneelia. Kokonaisuus kattaa lähes 4 000 neliömetriä Myllyn katosta ja tuottaa vuosittain sähköä noin 427 megawattituntia. Se vastaa noin kahta prosenttia koko kauppakeskuksen sähkönkäytöstä. Lisää aurinkopaneeleja on tulossa etelän puoleiselle seinälle ensi vuonna.
– Meille vastuullisuus on konkreettisia tekoja, ja aurinkopaneelien asentaminen on yksi näistä toimenpiteistä. Niiden avulla tuotamme itse osan käyttämästämme energiasta, kertoo Mari Hantula.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.
Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.
Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme