SINI-brändi Suomen 10 arvostetuimman brändin joukossa myös tänä vuonna
Kaikille suomalaisille tuttu SINI-siivousbrändi on Taloustutkimuksen tekemässä Brändien arvostus -tutkimuksessa kymmenen Suomen arvostetuimman brändin joukossa. Tänä vuonna SINI ylsi sijalle 10. Vuonna 2022 SINIn sijoitus oli 8.

SINI on tunnettu paitsi laadukkaista ja pitkäikäisistä siivousvälineistään, myös määrätietoisesta työstään vastuullisuuden parissa.
– Tuntuu mahtavalta, että työtämme ja SINI-brändiä arvostetaan näin paljon. Kun katsoo tämän vuoden kymmenen kärkeä, voi olla todella ylpeä, että olemme mukana näin komeassa joukossa, Sinituotteen markkinointipäällikkö Marika Saarinummi sanoo.
Tänä vuonna tutkimuksessa painottuivat erityisesti kuluttajien arvot, jotka ohjaavat heidän päätöksiään. Brändin arvojen aitous nousi siis tärkeäksi valintakriteeriksi. Erityisesti vastuullisuudesta puhuttaessa on tärkeää, että brändi osoittaa konkreettisilla teoilla seisovansa arvojensa takana. Vastuullisuusteemoja nostetaan esiin markkinoinnissa ja viestinnässä tänä päivänä huomattavasti laveammin kuin vielä muutama vuosi sitten.
– Kaikessa tuotekehityksessä meillä on kulmakivinä tuotteen mahdollisimman korkea laatu ja monikäyttöisyys. Vastuullisuus on kaiken tekemisemme keskiössä, on aina ollut. Mietimme jatkuvasti ratkaisuja esimerkiksi kierrätysmuovin käytön lisäämiseen ja kertakäyttömuovin vähentämiseen.
Tärkeät valinnat tehdään kauppojen hyllyillä
Aiemmin tänä vuonna Sinituote pärjäsi myös vuosittaisessa Sustainable Brand Index -listauksessa, jossa selvitetään kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta. Kuluttajat mieltävät Sinituotteen oman toimialansa vastuullisimmaksi yritykseksi.
– Kannustamme jokaista lajittelemaan muovipakkaukset, jotta muovia saadaan käytettyä uudelleen mahdollisimman paljon. Lajittelua pidetään Suomessa todella tärkeänä, mikä on hienoa, Saarinummi sanoo.
Saarinummi haluaa kuitenkin muistuttaa myös valinnoista ostopäätöstä tehtäessä.
– On erittäin tärkeää, että kierrätysmuovista valmistetut tuotteet myös liikkuvat kauppojen hyllyiltä. Vasta sitten kierrätysmuovia saadaan oikeasti hyödynnettyä tehokkaasti.
Sinituotteen konkreettisista toimista vastuullisuuden eteen on kerrottu tarkemmin uusimmassa vastuullisuusraportissa.
Puhtaasti kotimainen SINI jo 35 vuotta
Sinituote juhlistaa tänä vuonna 35-vuotista taivaltaan suomalaisten rakastamana siivousbrändinä. Perheyritykselle on ollut alusta saakka tärkeää valmistaa mahdollisimman suuri osa tuotteista Suomessa. Tällä hetkellä 80 prosenttia SINIn tuotteista valmistetaan omilla tehtailla Kokemäellä ja Akaassa.
– Sinillä siivous sujuu on ollut mottomme ja lupauksemme vuosikymmenien ajan ja on sama vielä tänäkin päivänä. Haluamme lunastaa lupauksen myös tulevina vuosikymmeninä, Saarinummi sanoo.
Lisätietoja:
Marika Saarinummi, markkinointipäällikkö
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marika SaarinummiMarkkinointipäällikköSinituote Oy / Markkinointi ja viestintä
marika.saarinummi@sinituote.fiKaroliina LeppinenSinituote Oy / Viestintä
Sinituotteen viestintä, median yhteydenotot
Sinituote Oy
Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Vastuullisuus ohjaa meitä kaikessa tekemissä ja menestyksen takana on halu tehdä ja kehittää asioita yhteistyössä asiakkaidemme ja toistemme kanssa – ympäristöä unohtamatta. Tärkein käyttämämme raaka-aine on kierrätysmuovi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Sinituote Oy
Sinituote ja Arcada kehittävät Suomen ensimmäistä ruokopohjaista siivoustuotetta16.4.2025 10:04:31 EEST | Tiedote
Ammattikorkeakoulu Arcadan tutkijat ovat kehittäneet ruokokomposiitin, josta valmistuu siivoustuote yhteistyössä Sinituotteen kanssa. Välineripustin on valmistettu Itämeren jauhetusta järviruo’osta ja muovista. Ruo’on niittämisen ja teollisen käytön avulla vähennetään Itämeren ravinnekuormitusta ja saadaan markkinoille ympäristöystävällisempiä tuotteita.
Suomalaisten mielestä SINI on alansa vastuullisin brändi10.3.2025 12:03:37 EET | Tiedote
SINI on jälleen menestynyt vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jossa kuluttajat arvioivat brändien vastuullisuutta. Suomalaisten mielestä SINI on hygienia- ja siivousalan vastuullisin brändi. Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotz avaa yrityksen vastuullisuustyön kulmakiviä.
Suomalainen lumiharja on Auto, Motor und Sport -lehden vertailun ylivoimainen voittaja9.1.2025 15:09:44 EET | Tiedote
Suomen Kokemäellä Sinituote Oy valmistaa Kungs-merkkistä lumiharjaa, joka on saksalaisen Auto, Motor und Sport -lehden tuoreen testin ylivoimainen voittaja. Suomalaiset autonhuoltotarvikkeet ovat suosittuja erityisesti Keski-Euroopassa. Menestyksen taustalla on ylivertaisen laadun lisäksi erinomainen toimitusvarmuus.
Sinituote voitti EY:n 2024 Vuoden perheyritys -palkinnon12.11.2024 09:10:59 EET | Tiedote
2024 EY Entrepreneur Of The Year -kasvuyrityskilpailun voittajat on valittu. Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotz ja Sinituote valittiin vuoden 2024 perheyrittäjä -kilpailusarjan voittajaksi.
Sinituotteen tehdasta laajennetaan – Yli odotusten onnistunut vientimyynti Ruotsiin lisää Kokemäellä valmistettujen tuotteiden kysyntää30.10.2024 13:00:00 EET | Tiedote
Sinituotteen Kokemäen tehtaalla on päätetty yrityksen historian merkittävimmästä yksittäisestä investoinnista. Kasvava yritys laajentaa tehdasta vastatakseen vientimarkkinoiden kysyntään ja varmistaakseen kasvun ja työpaikkojen säilymisen Suomessa myös jatkossa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme