Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen palvelustrategiasta neuvottelutulos
null
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston neuvottelutoimikunta on päässyt neuvotteluissaan yksimielisyyteen palvelustrategiasta. Palvelustrategiassa päätetään palvelujen ja toiminnan kehittämisen linjauksista ja toiminnan muutoksen tavoitteista. Tavoitteena on järjestää ja uudistaa palveluja asukkaille kestävällä tavalla.
- On hienoa, että palvelustrategianeuvotteluissa saavutettiin laaja poliittinen yhteisymmärrys periaatteista ja linjauksista, jotka ohjaavat palvelujen järjestämistä ja uudistamista hyvinvointialueellamme. Kaikki poliittiset ryhmät ovat hyväksyneet neuvottelutuloksen, sanoo neuvotteluja Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston neuvottelutoimikunnan puheenjohtajana johtanut Mervi Katainen (kok.).
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen ensimmäinen palvelustrategia on tehty yhteistyössä henkilöstön, alueen asukkaiden ja tärkeiden sidosryhmien kanssa.
- Hyvinvointialueet ovat taloudellisesti haastavassa tilanteessa. Palvelustrategiassa on etsitty ratkaisuja siihen, miten turvataan asukkaille laadukkaat sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut, uudistetaan palveluja ja toimintatapoja ja pystytään lisäämään toiminnan kustannustehokkuutta ja -vaikuttavuutta, kertoo Katainen.
Palvelustrategia konkretisoi lokakuussa 2022 hyväksyttyä hyvinvointialuestrategiaa ja se on pitkän aikavälin suunnitelma siitä, miten vahvistetaan palvelujen perustasoa, lisätään asiakkaiden valinnanvapautta ja parannetaan palveluiden jatkuvuutta.
- Iso kysymys on se, miten saadaan muutettua palvelujen painopistettä raskaista ja korjaavista palveluista ennaltaehkäisyyn, varhaiseen tukeen ja perustason palveluihin, sanoo Katainen.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston neuvottelukunnassa ovat edustettuina aluevaltuuston kymmenen poliittisen ryhmän puheenjohtajat. Neuvottelutuloksen hyväksyivät kaikki ryhmät. Seuraavaksi palvelustrategia etenee aluehallituksen ja aluevaltuuston kokouksiin päätöksentekoon.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mervi KatainenAluevaltuuston 3. varapuheenjohtaja / Välfärdsområdesfullmäktiges tredje vice ordförande
Puh:041 319 6988mervi.katainen@luvn.fiLänsi-Uudenmaan hyvinvointialue järjestää sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimen palvelut Espoon, Hangon, Inkoon, Karkkilan, Kauniaisten, Kirkkonummen, Lohjan, Raaseporin, Siuntion ja Vihdin asukkaille.
Twitter: @LUhyvinvointi, @LUpelastus
Facebook: @LansiUudenmaanHyvinvointialue, @LansiUudenmaanPelastuslaitos
LinkedIn: Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
YouTube: Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Verkkosivut: www.luvn.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue – Västra Nylands välfärdsområde
Tanskan vanhusministeri tutustui hyvinvointialueen ikääntyneiden palveluihin12.4.2025 11:58:07 EEST | Tiedote
Tanskan vanhusministeri Mette Kierkgaard vieraili Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella 10.4.2025 yhdessä Tanskan Suomen-suurlähettilään Jakob Nymann-Lindegrenin kanssa. Ministeri ja suurlähettiläs tutustuivat Leppävaaran elä ja asu -seniorikeskuksen toimintaan sekä hyvinvointialueen ikääntyneiden palveluissa käytettävään teknologiaan, kuten lääkeautomaattiin ja etäkotihoidon palveluihin.
Inga fortsatta åtgärder efter utredning om diagnostikstjänster1.4.2025 11:07:25 EEST | Tiedote
Välfärdsområdesstyrelsen beslutade om strategiska principer för upphandling av textiltjänster och behandlade bokslutet för 2024. I fråga om utredningen om diagnostikstjänster konstaterade välfärdsområdesstyrelsen att utredningen inte föranleder fortsatta åtgärder.
Diagnostiikkapalvelujen selvityksestä ei jatkotoimenpiteitä31.3.2025 18:43:24 EEST | Tiedote
Aluehallitus päätti tekstiilipalvelujen hankinnan strategisista periaatteista ja käsitteli vuoden 2024 tilinpäätöksen. Aluehallitus totesi diagnostiikkapalvelujen selvityksen osalta, ettei selvitys johda jatkotoimenpiteisiin.
Välfärdsområdet vill minska antalet återuppringningar – den digitala plattformen Lunna öppnas den 9 april26.3.2025 09:50:25 EET | Tiedote
Invånarna i västra Nyland kan den 9 april börja använda en ny plattform för välfärdsområdets digitala tjänster, Lunna. Lunna erbjuder möjligheten att kontakta yrkespersoner inom social- och hälsovården smidigare än tidigare. Samtidigt önskar man minska behovet av telefontjänsten och antalet återuppringningar.
Hyvinvointialue haluaa vähentää takaisinsoittoja - digitaalinen asiointi Lunna avataan 9.4.26.3.2025 09:40:01 EET | Tiedote
Länsi-Uudenmaan asukkaat saavat 9.4. käyttöönsä Lunnan eli hyvinvointialueen digitaalisen asioinnin. Lunna tarjoaa aiempaa sujuvamman yhteyden sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisiin. Samalla halutaan vähentää puhelinasioinnin tarvetta ja takaisinsoittoja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme