Sokoksen 3+1 Päivää teki ennätysmyynnin konseptin 30-vuotisjuhlavuonna

Jaa

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin ensimmäistä kertaa 30 vuotta sitten ranskalaisen tavaratalo Galeries Lafayetten 3 Jours -kampanjan inspiroimana. Nyt juhlavuotenaan 3+1 Päivää -kampanja onnistui rikkomaan kaikki myyntiennätyksensä. Erityisesti verkkokauppa kävi kuumana ja ylitti myynnin kirkkaasti aiempiin vuosiin verrattuna. Edellinen myyntiennätys oli vuodelta 2019.

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin 27.9.–1.10. Kampanja onnistui tänä syksynä yli odotusten ja rikkoi edeltävän myyntiennätyksen vuodelta 2019. Erityisesti verkkomyynti ylitti kaikki odotukset. Myynti kasvoi edellisvuodesta verkossa lähes 30 prosenttia ja myymälöissä liki 20 prosenttia. Logistiikka ja uusi pakkauslinja mahdollistivat sen, että parhaimmillaan tilaukset lähtivät varastosta samana päivänä. 

– Kampanjan tuotevalikoimamme oli selkeästi osuva ja ajankohtainen. Erityisesti hiusten- ja ihonhoitotuotteet, vuodevaatteet, takit ja aluspukeutumisen tuotteet vietiin hyllyistä niin tavarataloissa kuin verkkokaupassa nopeasti. Verkkokauppa täyttyi innokkaista ostajista heti aamuisin klo 7, kun kampanjatuotteiden myynti alkoi, ja kävijöitä riitti aina illan pikkutunneille saakka. Verkkokaupan sujuvuutta niin käyttökokemuksessa kuin toimituksissa on kehitetty aivan uudelle tasolle ja tämä näkyi selkeästi asiakastyytyväisyyden ja myynnin positiivisena kehittymisenä, sanoo Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso

Vaikka alkuvuodesta uudistettu sokos.fi-verkkokauppa takoi ennätyksiä, houkutteli kampanja asiakkaita myös kivijalkaan ostoksille. 

– Ensimmäinen kampanja 30 vuotta sitten toteutettiin ainoastaan kivijalassa. Viime vuosikymmenen aikana kivijalan merkitys ja tavaratalokaupan tulevaisuus on puhuttanut paljon. Kampanja osoitti, että ihmiset haluavat edelleen nähdä, kokea ja saada ensiluokkaista asiakaspalvelua, jonka vuoksi kivijalka on edelleen valtavan merkityksellinen.  Modernin tavaratalokonseptin voima onkin saumattomassa kivijalan ja verkon yhteispelissä, Laakso kertoo.   

3+1 Päivää on kaksi kertaa vuodessa toteutettava kampanja. Kampanja-aikana valikoima kosmetiikan, muodin ja kodin huippumerkkejä ja suosikkituotteita myydään kampanjahinnoin Sokoksella, Emotionissa ja sokos.fi-verkkokaupassa. Alun perin kampanja kesti kolme päivää torstaista lauantaihin ja sen nimi oli silloin 3 Päivää. Kampanja oli menestys jo 1990-luvulla ja siksi mukaan haluttiinkin yksi ylimääräinen päivä, keskiviikko, eli 3+1. Myöhemmin sunnuntain aukiolojen vapauduttua mukaan otettiin vielä sunnuntai, mutta tuttu ja tunnettu kampanjanimi haluttiin kuitenkin säilyttää ennallaan.   

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Sokos

Sokos on kauneuden, muodin ja kodin tuotealueiden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 20 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää. 

Sokoksen rinnalla toimiva Sokos Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin johtava erikoisliikeketju, jonka verkostoon kuuluu 39 myymälää. 

 www.sokos.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.

Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye