Marlea Oy

Vastuullisuusteema näkyy myös yritysten jakamissa lahjoissa

On jälleen se aika vuodesta, kun yritykset ja kuluttajat kamppailevat lahjojen antamisen ja kulutuksen vähentämisen välisen dilemman kanssa. Erityisesti yrityksiltä odotetaan niin kiitoksen osoituksia työntekijöille, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille kuin vastuullisuutta ja ekologisia valintoja. Onneksi nämä asiat on mahdollista yhdistää pieneenkin budjettiin sopivalla tavalla.

Liikelahjat jakolahjat korttikotelo avaimenperä Marlean logo

Vastuullinen lahja ei lennä roskiin

Yritysvastuu ja kestävä kehitys kasvattivat merkitystään vuonna 2023 entisestään. Usea yritys linjasi arvonsa ja kehitti vastuullisuusstrategian osoittaakseen kuluttajille välittävänsä ympäristöstä ja ihmiskunnan tulevaisuudesta. Jotta nämä toimet olisivat uskottavia, on niitä sovellettava läpi kaiken yrityksen toiminnan - lahjojen valinta mukaan lukien.

Vastuullinen lahja tuo monille mieleen sen valmistustavat sekä käytetyt materiaalit. Lahjan vastuullisuuteen ja ympäristövaikutuksiin vaikuttaa kuitenkin myös sen hyödyllisyys. Pitkään ja useasti käytössä olevat tuotteet ovat reilusti vastuullisempia kuin kertakäyttöiset, miksi niitä myös arvostetaan enemmän. Tämä heijastuu osaltaan lahjan antajan arvostukseen.

Yksi tyylikäs ja käytännöllinen lahja on etälukemisen estävä korttikotelo. Aikaa ja käyttöä kestävä korttikotelo on helppo pitää mukana päivittäin, ja se pitää kortit ehjänä sekä niiden tiedot turvassa. Korttikotelosta hyötyvät kaikenlaiset käyttäjät, joten se on loistava lahja laajallekin vastaanottajajoukolle, esimerkiksi työntekijöille tai liikekumppaneille.

Jakolahja on osa yrityksen brändäystä

Viimeistään sosiaalisen media aikana yritysten on täytynyt hyväksyä, että kaikki sen toimet - myös ydintoiminnan ulkopuolella - vaikuttavat mielikuvaan brändistä. Kaikki, joilla on älypuhelimet, voivat toimia vaikuttajina tai toimittajina, ja julkaisujen trendausta on hankala ennustaa. Siksi jakolahjat ja mainoslahjat kannattaa valita huolella.

Markkinoilla, messuilla tai muissa tapahtumissa edustavat yritykset jakavat usein vierailijoille ilmaisia tuotteita positiivisen mielikuvan luomiseksi. Kun yrityksen omat tuotteet eivät sovi jakolahjoiksi, annetaan kävijöille tavallisesti yrityksen logolla painettuja tuotteita, kuten kyniä. Jos tuote ei miellytä vastaanottajaa, tai se koetaan ympäristöä kuormittavana turhakkeena, saatetaan tästä kertoa julkisesti, mikä voi vahingoittaa yrityksen brändikuvaa.

Useille käyttäjille sopiva, hyödyllinen lahja on tässäkin tapauksessa varma valinta. Esimerkiksi avaimenperä led-valolla on pieni, mutta käytännöllinen jakotuote, josta on hyötyä erityisesti pimeinä vuodenaikoina. Helposti mukana kulkevan avaimenperän led-valo toimii kauan, joten tästä lahjasta on iloa pitkään.

Hyödylliset lahjat eivät ole vain trendi

Laaja yhteiskunnallinen suuntaus kohti kestävämpää kulutusta ja yritysten kasvavaa vastuuta ympäristön suojelussa jatkunee myös tulevina vuosina. Liikelahjojen ja jakotuotteiden monikäyttöisyys ja pitkäikäisyys on muiden toimien ohessa otettava huomioon, kun yritykset pyrkivät vähentämään jätettä ja edistämään resurssien tehokasta käyttöä.

Mainostuotteita ja muita markkinointitarvikkeita myyvät sivustot tarjoavat usein mahdollisuutta luoda räätälöity tarjouspaketti tilattavista tuotteista. Tällöin on helpompi myös tuoda yrityksen arvot ja toivomukset tuotteista ja niiden vastuullisuudesta esiin. Verkkokauppojen asiakas- ja myyntipalveluista voi tuotteista kysyä lisää, ja saada tukea tilaustarpeiden arviointiin myös vuodelle 2024 ja eteenpäin.

Marlea on mainos- ja messutuotteiden verkkokauppa

Marlea tuo yrityksesi brändin tyylikkäästi ja kestävästi esiin messuilla, tapahtumissa, toimistoissa ja julkisissa tiloissa. Laadukkaat messukalusteet, liikelahjat, mainostekstiilit, yrityslahjat ja jaettavat materiaalit toimitettuna kaikkialle Suomeen - Pyydä tarjous!

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Marlea Oy