Kauppakeskus Mylly Oy

Myllys reklamvepa blir till hållbara bärkassar med hjälp av lokala aktörer

Dela

Köpcentret Mylly och åbobaserade Cuitu samarbetar för att göra bärkassar av en banderoll vars yta är som en större lägenhet. På så sätt främjar Mylly två av sina mål: stödja lokala företag och återvinna överskottsmaterial.

Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul.
Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul. Foto: Elisa Honkasalo

Köpcentret Mylly återvinner en stor reklamvepa, d.v.s. en banderoll, för att tillverka bärkassar. 

– Under sommarens modekampanj ”Tyylin Mylly” sattes en stor reklambanderoll på 120 kvadratmeter upp vid Åbo busstation. Eftersom banderollen inte längre kan användas i reklamsyfte beslutade vi att återanvända materialet genom att göra om det till 200 tygkassar, berättar Myllys konceptchef Meri Hakulinen.

Den osedvanliga modekampanjen, där man inte visade upp några kläder, planerades av reklambyrån Grundlage från Åbo. Den ursprungliga reklamen med modellen och åbobon Fidéline Habimana producerades av det kreativa produktionsbolaget simelius simelius från Reso.

Banderollens nya liv

Unga designer för varumärket Cuitu har stått för bärkassarnas design och produktion. Cuitu grundades 2019 i Åbo och är ett företag som designar hållbara accessoarer. Företagets accessoarer har en urban unisex-stil och tillverkas av överskottsmaterial från lokala företag.  

– Ett sådant här företagssamarbete är ett utmärkt tillfälle att skapa nya användningsområden för överblivet material. Vi tycker också att det är kul att ta fram nya varianter av populära designer när vi får in material som vi inte använt tidigare. De här samarbetena ger upphov till intressanta produktberättelser, och samtidigt blir vårt varumärke bekant för nya grupper, säger Cuitus verkställande direktör Evi Oivanen

Myllys hållbara bärkassar tillverkas i Finland av överskottsmaterial från lokala företag. Sömnadsarbetet sköts av ett småföretag som är en del av Osuuskunta Fabriikki 8, beläget i Åbo hamn. 

Reklamvepan som ska omvandlas till bärkassar är gjord av ett mycket hållfast material, lämpat för slitsamt bruk. I kassarna används också överskottsmaterial från lokala företag: Handtagen görs av spännband och märket på kassarna kommer från material till dykardräkter. 

Kassarna blir företagspresenter och lotteripriser

Mylly kommer att ge ut bärkassarna som företagspresenter och lotteripriser.

– Mellan den 16 och 21 december lottar vi ut sammanlagt 10 exemplar av Myllys unika bärkasse, och du kan vinna en egen kasse genom att delta i lottningarna i Myllys Facebook- och Instagram-kanaler, säger Meri Hakulinen.  

 

Mer information:

Cuitu wearecuitu.com

Kontakter

Bilder

Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul. Foto: Elisa Honkasalo.
Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul. Foto: Elisa Honkasalo.
Elisa Honkasalo
Ladda ned bild
Den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul. Foto: Elisa Honkasalo.
Den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul. Foto: Elisa Honkasalo.
Elisa Honkasalo
Ladda ned bild
I reklamvepan som ska omvandlas till bärkassar syns modellen Fidéline Habimana från Åbo. Foto: Fidéline Habimanas Instagram-konto @fideliciouz.
I reklamvepan som ska omvandlas till bärkassar syns modellen Fidéline Habimana från Åbo. Foto: Fidéline Habimanas Instagram-konto @fideliciouz.
Fidéline Habimanas Instagram-konto @fideliciouz
Ladda ned bild
Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul.
Myllys konceptchef Meri Hakulinen berättar att den unika bärkassen kommer att lottas ut redan före jul.
Foto: Elisa Honkasalo
Ladda ned bild

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentret är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen.

www.kauppakeskusmylly.fi

Andra språk

Följ Kauppakeskus Mylly Oy

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye