Lidl Suomi

Uudenvuodenlupaukset näkyvät ruokakaupassa – kasvisten myynti kasvaa ja vegeviikko alkaa

Jaa

Uuden vuoden alkaessa moni haluaa panostaa terveelliseen syömiseen. Hedelmiä ja vihanneksia ostetaan reippaasti enemmän siirryttäessä joulukuusta tammikuuhun. Myös kiinnostus kasvis- ja vegaaniruokavaliota kohtaan kasvaa. Lidl haluaa kannustaa suomalaisia kokeilemaan kasvispainotteista ruokavaliota sekä vegaanisia tuotteita, joten Lidlillä alkaa vegeviikko torstaina 4.1.

Lidlin työntekijä Lidl-myymälän hedelmä- ja vihannesosastolla

Joulukuu on syömisen suurjuhlaa: pikkujouluina ja joulun pyhinä nautitaan herkullisesta ruuasta ja suklaan syönti on huipussaan. Uuden vuoden alkaessa taas halutaan satsata terveelliseen syömiseen. Siirryttäessä joulukuusta tammikuuhun ostoskoreihin valitaan enemmän vihreää ja terveellistä, vähemmän suklaata ja leivonnaisia. Hedelmien ja vihannesten myynti kasvaa ja niitä siten tilataan myymälöihin suurempia määriä. 

– Usein joulukuun jälkeen on ähky kaikkien herkkujen syömisestä ja monet tekevät uudenvuodenlupauksia terveellisemmästä ruokavaliosta. Vuosi halutaan aloittaa freesisti ja kasvikset maistuvat. Tutkimusten mukaan suomalaiset syövät liian vähän kasviksia, joten olisikin mahtavaa, jos tammikuun kasvisinnostus jatkuisi vuoden ympäri! Haluamme kannustaa nauttimaan erityisesti sesongissa olevia kasviksia. Nyt tammikuussa on muun muassa bataatin ja klementiinin sesongit, ja siksi näitä onkin tarjouksessa vuoden alussa, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs

Myös kasvis- tai vegaaniruokavalion kokeileminen kiinnostaa vuoden alussa. Yhä useampi viettää ”veganuarya”, eli noudattaa vegaani- tai kasvisruokavaliota tammikuun ajan. Kannustaakseen suomalaisia kasvis- tai vegaaniruuan kokeilemiseen Lidl käynnistää vegeviikon torstaina 4.1. Myymälät Hangosta Sodankylään täyttyvät vegaanisista tuotteista: tarjolla on muun muassa lihankorvikkeita, valmisruokia ja erilaisia herkkuja. Myyntiin tulee myös useita uutuuksia, kuten vegaanista leikkelettä leivän päälle sekä mozzarellatikkujen tapaan nautittavia vuustikkuja dipin kera. Vegeherkut on helppo tunnistaa vihreästä Vemondo-tuotemerkistä tai kokonaan vihreästä pakkauksesta.

– Haluamme madaltaa kynnystä kokeilla kasvis- ja vegaaniruokaa. Elää vielä sitkeässä väärä käsitys, että kasvis- tai vegaaniruoka olisi kallista tai ei niin herkullista. Tarjoamme maistuvia tuotteita halpaan hintaan, jotta ruokaostoksia tehdessä on vegaaniseen vaihtoehtoon mahdollisimman helppo tarttua. Nyt onkin hyvä mahdollisuus kokeilla erilaisia vegaanisia tuotteita. Mahtavaa, jos joku innostuu lisäämään vaikka yhden kasvis- tai vegaanipäivän viikossa ruokavalioonsa, Heinrichs pohtii.

Lidl julkaisi kestävän ruokavalion linjauksen keväällä 2023. Lidlin valikoimaa kehitetään yhä terveellisemmiksi ja kestävämmäksi. Tavoitteena on lisätä täysjyväviljan määrää ja kasvipohjaisia tuotteita sekä vähentää suolaa, sokeria ja lisäaineita. Valikoimakehitystä ohjaa planetaarinen ruokavalio. 

Lidl on myös mukana yhtenä perustajajäsenenä uudessa Pro Vege -yhdistyksessä, joka pyrkii edistämään kasvipohjaisen ruoan kasvua ja kehitystä Suomessa.

Lue lisää kestävästä ruokavaliosta Lidlin verkkosivuilla

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostopaikka – Miksi Black Friday venähti kuukauden mittaiseksi?22.11.2024 13:41:13 EET | Tiedote

Päivittäistavarakaupat ovat suosituin paikka hankkia joululahjat: näin aikoo tehdä 61 % suomalaisista tänä vuonna. Ruokakaupasta lahjoja ostetaan erityisesti lapsiperheissä, joissa on pieniä lapsia (81 prosenttia) sekä Pohjois- ja Itä-Suomessa (68 prosenttia). Suosituin lahja on suklaat ja muut makeiset (85 prosenttia), jonka jälkeen tulevat kodintekniikka ja sisustus (45 prosenttia). Käyttötavaroita ostetaan ruokakaupoista enenevässä määrin.

Pirkanmaan Lidlejä on uudistettu: kaikista myymälöistä löytyy nyt pikakassat20.11.2024 11:07:37 EET | Tiedote

Syksyn aikana Pirkanmaan Lidlejä on rempattu vauhdilla, ja kaikissa Pirkanmaan 21 Lidl-myymälässä on nykyisin pikakassat. Tuoreimmat asennukset tehtiin Sastamalan, Kangasalan ja Parkanon myymälöihin marraskuussa. Asiakkaiden toivomat pikakassat mahdollistavat entistäkin sujuvamman ja nopeamman kaupassakäynnin. Kassat on asennettu ketterästi yhden yön aikana niin, että myymälöitä ei jouduttu sulkemaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye