Admicom vahvistaa edelläkävijyyttä rakennusalan ohjelmistoratkaisuissa ostamalla kalustonhallinta- ja IoT ohjelmistoratkaisu Trackinnon

Lehdistötiedote 19.1.2024 klo 12
Admicom ostaa pilvipohjaista kalustonhallinta-, kunnossapito- ja paikannusratkaisua kehittävän Trackinno Oy:n koko osakekannan. Kaupan myötä Admicomin ohjelmistoperhe ja liiketoiminta vahvistuvat uusilla älykäillä toiminnallisuuksilla, IoT-ratkaisuilla, kumppanuuksilla, ja kasvu- ja kansainvälistymispotentiaalilla.
Vuonna 2015 perustettu Trackinno Oy kehittää erityisesti rakennus- ja kiinteistöalalle ja teollisuuteen suunnattua mobiilisovelluksella tai selaimella käytettävää ohjelmistoratkaisua. Ratkaisu tehostaa ja yksinkertaistaa kaluston, laitteiden, varastojen hallintaa, ylläpitoa ja käytön optimointia, sekä parantaa liiketoiminnan dataohjautuvuutta.
Trackinno Oy:n liikevaihto vuodelta 2023 oli noin 0,5 miljoonaa euroa ja käyttökate 14 % liikevaihdosta. Yhtiön toistuvien ohjelmistotuottojen liikevaihto muodosti vuonna 2023 noin 87 % liikevaihdosta. Vuoden 2023 lopussa yhtiön toistuvien ohjelmistotuottojen sopimuskanta oli vuositasolle muutettuna (ARR) noin 0,5 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 22 % vertailukaudesta.
Trackinnon palvelussa hallinnoidaan yli 200 tuhatta kalusto- ja laiteriviä. Yhtiön ohjelmistoa toimitetaan kumppaniverkoston kautta myös kansainvälisille markkinoille.
Järjestelyn rakenne ja keskeiset ehdot
Järjestelyssä hankitaan Admicom Oyj:n omistukseen Trackinno Oy:n koko osakekanta. Omistus ja hallinta hankittuihin osakkeisiin siirtyvät ostajalle 19.1.2024. Järjestelyn velaton peruskauppahinta (EV) on noin 1,1 miljoonaa euroa. Lisäksi osapuolet ovat sopineet ehdollisesta Trackinnon vuosina 2024-2025 toteutuvaan toistuvan liikevaihdon kasvuun ja kannattavuuskehitykseen sekä muiden liiketoiminnallisten tavoitteiden täyttymiseen sidotusta lisäkauppahinnasta. Lisäkauppahinta on 0,0-0,4 miljoonaa euroa. Peruskauppahinta ja mahdollinen lisäkauppahinta maksetaan kokonaisuudessaan rahavastikkeella.
Admicomin kehitysjohtaja Petri Aho
”On mahtavaa saada julkistaa heti vuoden 2024 alkuun Admicomin strategiaa ja edelläkävijyyttä loistavasti peilaava Trackinnon-yrityskauppa, ja toivottaa samalla tervetulleeksi Admicommunityyn ryhmän huippuosaajia. Trackinno mahdollistaa Admicomin laajalle asiakaskunnalle entistäkin monipuolisemmat mahdollisuudet liiketoiminnan digitalisointiin ja tuottavuuden parantamiseen kaluston, laitteiden hallinnassa ja kunnossapidossa, sekä niihin liittyvän datan hyödyntämisessä. Olen innoissani siitä, että yrityskauppa luo meille uusia polkuja myös kansainvälistymistä ajatellen.”
Trackinnon perustaja ja toimitusjohtaja Timo Ruostila
”Trackinno on suunniteltu käyttäjäkokemus sydämessä ja on upeaa päästä tarjoamaan ratkaisuamme entistä laajemmalle asiakaskunnalle osana Admicomin tuoteperhettä. Olemme identifioineet prosessin aikana myös uusia Trackinnon ohjelmiston päälle rakentuvia ratkaisuja, mitä lähdemme tiimimme kanssa innolla kehittämään.”
Kaupalla ei ole lyhyellä aikavälillä merkittävää vaikutusta yhtiön taloudelliseen kehitykseen tai tulevaisuudennäkymiin.
Lisätietoja:
Petri Aho
Varatoimitusjohtaja, kehitysjohtaja
petri.aho@admicom.com
+358 44 724 1767
Admicom Oyj
Admicom on vuonna 2004 perustettu pk-yritysten järjestelmäkehityksen edelläkävijä ja kokonaisvaltainen ohjelmisto- ja tilitoimistokumppani.
Palvelukokonaisuutemme ytimessä on Admicom Ultima -toiminnanohjausjärjestelmä (aiemmin Adminet), joka kattaa laajasti ratkaisut asiakasyritysten toimintojen hallintaan työmaan mobiilityökaluista aina reaaliaikaiseen talousseurantaan ja projektien hallintaan. Pitkälle automatisoitu SaaS-ratkaisu auttaa pk-yrityksiä parantamaan kilpailukykyään ja kannattavuuttaan sekä säästää merkittävästi aikaa työmaalla ja toimistossa. Tarjoamme asiakkaillemme myös koulutus-, konsultointi- ja tilitoimistopalveluita.
Ohjelmistoperheeseemme kuuluvat myös pienyritysten kustannustehokas ohjelmisto- ja palvelupaketti Ultima Lite (aiemmin Adminet Lite), liikkuvan työn ohjauksen täsmäratkaisu Admicom Flex (aiemmin Hillava), nykyaikaisia ratkaisuja laadukkaampaan dokumentointiin tarjoava Admicom Vision (aiemmin Kotopro) sekä projektinhallintayksikkö, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat ratkaisut määrä- ja kustannuslaskentaan (Estima ja Estima Pro), kustannusraportointiin (Insite, aiemmin Tocoman Raportointi), aikataulutukseen (Tempo ja Planner, aiemmin Tocoman Aikataulu) sekä BIM3-ratkaisut tietomallien hyödyntämiseen.
Työskentelemme jatkuvasti ohjelmistoperheemme toimintojen yhteensovittamiseksi, jotta voimme tarjota asiakkaillemme yhdenmukaisen käyttökokemuksen järjestelmien välillä ja poistaa ylimääräisiä työvaiheita mahdollistaen asiakkaillemme kannattavamman liiketoiminnan nykyaikaisia ohjelmistoratkaisuja hyödyntäen.
Jatkuvasti kasvava Admicommunity työllistää yli 270 henkilöä Jyväskylässä, Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Seinäjoella ja Turussa sijaitsevissa toimipisteissään. Lisätietoa: www.admicom.com.
Admicomin tiedotteet ja tulosraportit: https://sijoittajille.admicom.fi/tiedotteet-ja-julkaisut/
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Admicom Oyj
ADMICOM OYJ’S INTERIM REPORT Q1 1.1.-31.3.2025: STRATEGY EXECUTION PROGRESSING AS PLANNED – CHALLENGING MARKET ENVIRONMENT CONTINUED. ANNUAL RECURRING REVENUE GREW BY 5.5%, ADJUSTED EBITDA AT 25.3%.9.4.2025 08:02:00 EEST | Press release
Unofficial translation of Admicom Oyj’s interim report Q1 on April 9, 2025 at 8:00 EEST. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. An investor call on Admicom's Q1 results will be held on April 9, 2025 at 10 AM EEST. You can register for the event via this link: https://admicom.events.inderes.com/q1-2025 Figures in parenthesis refer to the comparable period in the previous year, unless otherwise stated. January – March 2025 (Q1) summary: Annual recurring revenue (ARR)1) increased by 5.5% and was EUR 35.6 million (33.8). Recurring revenue2) increased by 9.2% and was EUR 8.8 million (8.1). Revenue increased by 7.7% and was EUR 9.3 million (8.6). Adjusted EBITDA3) was EUR 2.3 million (2.7), or 25.3% of revenue (30.9%). Adjustments to EBITDA were EUR 81 thousand (80). Adjusted EBIT3) was EUR 1.2 million (1.7), or 13.3% of revenue (19.9%). Earnings per share were EUR 0.14 (0.21). Bauhub generated EUR 374 thousand to Group’s revenue and EUR 1.4 million to
Decisions of Admicom Oyj's Annual General Meeting on March 19, 202519.3.2025 18:03:00 EET | Press release
Unofficial translation of the company release on March 19, 2025 at 6:00 p.m. EET. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. Decisions of Admicom Oyj's Annual General Meeting and the decisions of the organizing meeting of the Board of Directors on March 19, 2025 Admicom Oyj's Annual General Meeting on March 19, 2025 approved the company's financial statements for the financial year 2024 and discharged the members of the Board of Directors and the CEO from liability for the financial year 2024. The decisions can be read in full from the minutes of the Annual General Meeting, available in Finnish on Admicom Oyj’s website https://investors.admicom.fi/annual-general-meeting/ on April 2, 2025 at the latest. Distribution of profits The Annual General Meeting resolved that a dividend of EUR 0.65 per registered share be paid of the profit for the financial period 2024. The dividend will be paid to a shareholder registered in the Company’s shareholders’ regist
Changes in Admicom's organization and leadership model19.3.2025 08:05:00 EET | Press release
Unofficial translation of the company release on March 19, 2025 at 08:00 a.m. EET. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. Admicom renews its leadership model Admicom Oyj ("Admicom" or "Group") is renewing its leadership model and simplifying its organizational structure. The objective of the change is to enhance operational decision-making and expedite the accelerated growth strategy phase to better serve Admicom's customers. Changes in Group Leadership Team From March 19 ,2025 onwards, Admicom's Leadership Team consists of seven members instead of the previous nine. The Group's new Leadership Team responsibilities are as follows: Simo Leisti, Chief Executive Officer, CEO Satu Helamo, Chief Financial Officer, CFO Helena Marjokorpi, Chief Human Resources Officer, CHRO Pekka Pulkkinen, Chief Growth Officer, CGO Thomas Raehalme, Chief Technology Officer, CTO Teemu Uusitalo, Chief Product Officer, CPO In addition, a Chief Strategy Officer will be hire
Admicom kiihdyttää tekoälykehitystään 2,4 miljoonan euron tutkimushankkeella13.3.2025 11:36:43 EET | Tiedote
Admicom kiihdyttää tekoälykehitystään 2,4 miljoonan euron tutkimushankkeella Lehdistötiedote Julkaisuvapaa Business Finlandin osittain rahoittamassa hankkeessa tutkitaan tekoälyn mahdollisuuksia rakentamisen tuottavuuden parantamisessa ja tavoitellaan uusista tekoälypohjaisista ratkaisuista Admicomille erottautumistekijää myös globaaleilla markkinoilla. Tavoitteena jopa 25 % parempi tuottavuus Admicom tutkii, miten rakennusalalla voidaan rakentaa paremmin tekoälyä hyödyntämällä. Business Finland tukee yhteensä 2,4 miljoonan euron tutkimushanketta noin miljoonan euron rahoituksella. Admicomin oma investointi projektiin ei muuta yhtiön nykyistä taloudellista ohjeistusta. Hankkeen tavoitteena on löytää keinoja parantaa asiakkaiden tuottavuutta jopa 25 % verrattuna yrityksiin, jotka eivät käytä Admicomin ratkaisuja. – Olen nähnyt monien toimialojen hyötyvän paremmasta tuottavuudesta, kun ne omaksuvat uusia työskentelytapoja ottamalla käyttöön digitaalisia teknologioita, viimeisimpänä tekoä
Admicom accelerates its AI solution development with €2.4 million research project13.3.2025 11:36:43 EET | Press release
Admicom accelerates its AI solution development with €2.4 million research project The project, partially funded by Business Finland, explores the potential of artificial intelligence in improving productivity in construction and aims to make new AI-based solutions a differentiating factor for Admicom also in the global market. Aiming for up to 25% more productivity Admicom is researching how the construction industry can build better by utilising AI. Business Finland supports a research project totalling EUR 2.4 million with approximately EUR 1 million in funding. Admicom's own project investment does not change company's current financial guidance. Admicom aims to further accelerate customer productivity by up to 25% compared to companies not using Admicom’s solutions. − I have seen many industries benefit from improved productivity as they adopt new ways of working by adopting digital technologies, most recently AI. I truly believe this will be the case with the construction industr
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme