Lidl Suomi

Muutos Lidlin tutussa tuotemerkissä – Kartanon-tuoteperheeseen kuuluvat nyt lihajalosteet ja valmisruoat

Jaa

Lidlin lihajalosteista tuttu Kartanon-tuoteperhe kasvaa ja uudistuu. Jatkossa tuoteperheen alta löytyvät lihajalosteiden lisäksi valmisruoat, jotka ovat aiemmin olleet Koskikylän-merkkisiä. Kasvanut Kartanon-tuoteperhe on myös saanut täysin uudenlaisen ilmeen. Maalaismaisemahenkisistä, vihreistä pakkauksista tunnistettavan tuoteperheen tuotteet on kaikki valmistettu Suomessa.

Lidlin hyllyistä löytyvä lihajalosteiden tuotemerkki Kartanon on kokenut uudistuksen. Kartanon-tuotemerkillä on aiemmin myyty Lidlissä esimerkiksi leikkeleitä, meetvursteja ja ruokamakkaraa, mutta nyt tuoteperheen alta löytyvät myös kaikki Lidlin valmisruoat, kuten valmiskeitot ja -laatikot, välipalat ja einekset. Kartanon-tuoteperheeseen kuuluu nyt lähes 50 tuotetta, jotka on kaikki valmistettu Suomessa. Usealta tuotteelta löytyy myös Hyvää Suomesta -merkki, mikä kertoo kotimaisesta raaka-aineesta ja työstä tuotteen takana.  

Kartanon on Lidlin oma tuotemerkki, joka on löytynyt Lidlin valikoimasta 2000-luvun alkuvuosista saakka. Aiemmin sinisistä pakkauksistaan tunnetut Kartanon-tuotteet sekä ennen Koskikylän-brändin alla myydyt valmisruoat saavat nyt ylleen vihreät, piirretyt maalaismaisemapakkaukset. Tuotteiden reseptit säilyvät entisellään – vain ulkoasu muuttuu.

− Omat merkit ovat valikoimamme suola ja sokeri. Teettämämme tutkimuksen perusteella Kartanon on tuotemerkki, jonka asiakkaat yhdistävät vahvasti Lidliin. Uudet pakkaukset henkivät kotimaisuutta ja tarinallinen kuvitus tuo esiin luonnollisuutta. Tällainen leikkisä ja kuvituksellinen pakkaus on lihajalosteissa hieman totutusta poikkeava, ja Kartanon pakkaukset on varmasti helppo bongata kylmähyllystä, sanoo Lidlin senior pakkaus- ja brändiasiantuntija Maiju Kaila.

Uuden ilmeen haluttiin olevan tunteita herättävä ja suunnittelutyön edetessä kokeiltiin monia eri versioita. Vihreän päävärin lisäksi yksittäisten tuotepakkausten väreissä noudatetaan asiakkaille ruokakaupan hyllystä muutenkin tuttuja värejä. Esimerkiksi leikkeleissä keittokinkkupakkausten etiketit ovat vaaleanpunaisia ja meetvurstipakkausten syvän tummanpunaisia.

Vihreitä piirrosmaisemaisia pakkauksia löytyy jo nyt Lidlin valmisruoka- ja lihajalostehyllyistä. Muutos uusiin pakkauksiin tapahtuu kuitenkin vähitellen kevään aikana, kun vanhoilla pakkausmateriaaleilla valmistetut tuotteet on saatu myytyä loppuun.

Kaupan omien merkkien merkitys kasvanut

Kaupan omien merkkien suosio on ollut viime vuosina kasvussa, kun yleisen hintatason nousun johdosta kuluttajat ovat etsineet edullisempia vaihtoehtoja ostoskoreihinsa. Kaupan oman merkin tuotteet ovat usein arkisia tuotteita ja omassa kategoriassaan hyllyn halvin vaihtoehto. Halpa hinta ei kuitenkaan kerro tuotteen laadusta, sillä Lidlissä on korkeat kriteerit omien merkkien tuotteiden laadulle ja vastuullisuudelle.

− Omien merkkien tuotteiden osalta meillä on sekä niiden reseptiikka että vastuullisuus omissa käsissämme. Tuotteen makua ja muita aistinvaraisia ominaisuuksia hiotaan tarkasti, jotta lopputuloksesta tulee mahdollisimman laadukas. Käytämme myös omien merkkiemme tuotteissa paljon sertifioituja raaka-aineita, mikä takaa tuotteen vastuullisuuden, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.

Lidlin valikoimasta 75 prosenttia on omia merkkejä. Valikoimaa täydennetään teollisuuden merkeillä. Valtaosa Lidlin omista tuotemerkeistä on elintarvikkeita, mutta niitä löytyy myös käyttötavaroiden puolelta.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.

Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote

Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.

Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye