Lidl Suomi

Punalaputettuihin tuotteisiin asiakkaiden toivoma muutos – ostaminen Lidlissä helpottuu

Jaa

Suomalaiset rakastavat punalaputettuja tuotteita, jotka ovat myynnissä alennettuun hintaan ruokahävikin torjumiseksi. Nyt punalaputettujen tuotteiden ostaminen Lidlissä helpottuu: ne voi ostaa itse pikakassalta skannaamalla alelapusta löytyvän viivakoodin. Pikakassoja asennetaan Lidleihin jatkuvasti lisää, joten asiakkaat ympäri Suomen pääsevät enenevässä määrin hyötymään uudistuksesta.

Lidlin uudet viivakoodilliset punalaput, joilla saa alennusta tuotteesta sen parasta ennen -päiväyksen lähestyessä.

Punalaputettujen tuotteiden ostaminen on trendikästä, eikä ihme – tuotteen saa halvemmalla ja samalla tulee tehneeksi ekoteon. Nyt alennustarraa on Lidlissä kehitetty: tarrassa on viivakoodi, jonka lukemalla saa automaattisesti tuotteesta alennukseen oikeuttavan hinnan. Siispä asiakas voi ostaa tuotteen itse näppärästi pikakassalta.  

– Asiakkaamme ovat kovasti toivoneet, että myös nämä tuotteet voisi maksaa kätevästi pikakassalla. Onkin mahtavaa, että näiden tuotteiden ostaminen nyt helpottuu. Tämä on selkeä parannus asiakkaille, jotka haluvat suorittaa ruokakaupassa asioinnin mahdollisimman nopeasti, kertoo Lidlin myynnin ja tavaranhallinnan johtaja Akseli Mäkisalo

Pikakassat löytyvät tällä hetkellä noin neljäsosasta Lidl-myymälöitä, ja uusia asennetaan jatkuvasti eri puolelle Suomea. Tavoitteena on, että reilun vuoden aikana pikakassat löytyisivät suurimmasta osasta Lidl-myymälöitä. Lähiaikoina siis asiakkaat ympäri Suomen pääsevät shoppailemaan näppärästi alennettuja tuotteita pikakassalta.

Hävikkituotteet ovat asiakkaiden suosiossa 

Lidlissä tuoretuotteet sekä myös pakaste- ja kuivatuotteet saavat punaisen -30 % aletarran jo hyvissä ajoin ennen parasta ennen -päivää. Näin voidaan ehkäistä myös kotitalouksissa syntyvää ruokahävikkiä. Viimeisen käyttöpäivän ollessa käsillä tuoretuotteet saavat vihreän -50 % tarran. Alennustuotteet ovat suosittuja monestakin syystä.

– Asiakkaat iloitsevat rahasäästöistä, joita ruokaa pelastamalla syntyy. Erityisen suosittuja aletuotteita ovat  tuoreliha- ja kanatuotteet. Alennettuun hintaan myös ostetaan herkemmin niitä tuotteita, jotka eivät ole itselle tuttuja – kynnys kokeilla uutta on matalampi. Punalaputettujen tuotteiden avulla monet ovatkin löytäneet uuden suosikkinsa, Mäkisalo kertoo. 

Uusia, viivakoodillisia alennustarroja testattiin ennen laajempaa käyttöönottoa muutamissa myymälöissä. Käyttökokemukset olivat hyviä, joten konsepti laajennettiin myös muihin myymälöihin. Uudet tarrat ovat jo käytössä niissä myymälöissä, joissa on pikakassavaihtoehto. Muhin myymälöihin uudet tarrat tulevat lähikuukausina. 

Lidlissä ruokahävikin torjumiseksi tehdään kunnianhimoisesti töitä, ja tämä näkyy myös tuloksissa: Lidlin hävikkiaste on 1,4 prosenttia. Vuonna 2022 asiakkaiden kanssa pelastettiin yhteensä 8,5 miljoonaa kiloa ruokaa joutumasta hävikkiin. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostopaikka – Miksi Black Friday venähti kuukauden mittaiseksi?22.11.2024 13:41:13 EET | Tiedote

Päivittäistavarakaupat ovat suosituin paikka hankkia joululahjat: näin aikoo tehdä 61 % suomalaisista tänä vuonna. Ruokakaupasta lahjoja ostetaan erityisesti lapsiperheissä, joissa on pieniä lapsia (81 prosenttia) sekä Pohjois- ja Itä-Suomessa (68 prosenttia). Suosituin lahja on suklaat ja muut makeiset (85 prosenttia), jonka jälkeen tulevat kodintekniikka ja sisustus (45 prosenttia). Käyttötavaroita ostetaan ruokakaupoista enenevässä määrin.

Pirkanmaan Lidlejä on uudistettu: kaikista myymälöistä löytyy nyt pikakassat20.11.2024 11:07:37 EET | Tiedote

Syksyn aikana Pirkanmaan Lidlejä on rempattu vauhdilla, ja kaikissa Pirkanmaan 21 Lidl-myymälässä on nykyisin pikakassat. Tuoreimmat asennukset tehtiin Sastamalan, Kangasalan ja Parkanon myymälöihin marraskuussa. Asiakkaiden toivomat pikakassat mahdollistavat entistäkin sujuvamman ja nopeamman kaupassakäynnin. Kassat on asennettu ketterästi yhden yön aikana niin, että myymälöitä ei jouduttu sulkemaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye