Kauppakeskus Mylly Oy

Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte

Dela

Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.

Kauppakeskus Myllyn Länsitorilla näkyy ihmisiä, liukuportaat ja liikkeiden näyteikkunoita.
Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte för fjärde året i rad. Bild: Köpcentrum Mylly

År 2023 utfördes undersökningen Luottamus & Maine för stora köpcentrum redan för fjärde gången. I undersökningen granskades medborgarnas synpunkter och beteende gentemot de till handelsytan och försäljningsmängden 12 största köpcentrumen. Förstaplatsen har aldrig ändrats eftersom Köpcentrum Mylly har haft den varje år.

– De senaste åren har vi utvecklat Myllys verksamhet systematiskt och djärvt samt gjort omfattande investeringar i fastigheten. Förslag och feedback från kunder och hyresgäster är mycket värdefulla för oss och vi tillämpar dem när vi planerar köpcentrumet att bli allt bättre och mer upplevelserikt, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula.

I undersökningen deltog 12 köpcentrum och nästan 2 000 svarande

I undersökningen deltog de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 1 980 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november 2023. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.

– Köpcentrumen har de senaste åren upplevt en mycket exceptionell miljö, vilket har krävt en ny form av attityd och anpassning. Corona stal kunderna nästan helt för en tid, varefter vi har tvingats tänka ut nya sätt att locka människor till köpcentrumens tjänster. Vi ser tydligt att de köpcentrum som utvecklade sin verksamhet aktivt under coronatiderna, kan nu åtnjuta en ökande popularitet bland medborgarna. En extremt viktig faktor för köpcentrumen är förmågan att lyssna på människornas behov och åsikter samt utveckla verksamheten på basis av dem, konstaterar Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap på T-Media.

Mylly fick bra betyg i undersökningens samtliga delområden

I den färskaste undersökningen fick Mylly det totala betyget 3,70. År 2022 var betyget 3,67 vilket var redan då det högsta uppmätta totalbetyget någonsin för ett köpcentrum. 

Dessutom uppnådde Mylly en bra nivå inom alla mätta delområden: öppenhet och transparens, ekonomisk stabilitet, kompetent ledarskap, förnyelser, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och hållbarhet.

– Det ser ut som att människorna just nu utöver produkt- och tjänstesortimentet anser att köpcentrumens tydliga riktning och bra arbetsgivarroll är viktiga. Även trivsel och säkerhet är faktorer som starkt styr människors beteenden, konstaterar Runsas.

– Personalen i våra butiker kommer främst för oss när det gäller att bygga upp ett gott rykte. I dag uppmärksammar vi våra samarbetspartner på Mylly med Myllyorangefärgade makroner, som vi har beställt från caféet Take the Cake – Mbakery på andra våningen. Vi delar personligen ut läckerheterna till affärerna, för att vi ska kunna dela på den fina bedriften tillsammans, säger Hantula.

Mer information

Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap, T-Media, tfn 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi

Kontakter

Bilder

Kauppakeskus Myllyn Länsitorilla näkyy ihmisiä, liukuportaat ja liikkeiden näyteikkunoita.
Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte för fjärde året i rad.
Bild: Köpcentrum Mylly
Ladda ned bild

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.

www.kauppakeskusmylly.fi

Andra språk

Följ Kauppakeskus Mylly Oy

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye