Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.
År 2023 utfördes undersökningen Luottamus & Maine för stora köpcentrum redan för fjärde gången. I undersökningen granskades medborgarnas synpunkter och beteende gentemot de till handelsytan och försäljningsmängden 12 största köpcentrumen. Förstaplatsen har aldrig ändrats eftersom Köpcentrum Mylly har haft den varje år.
– De senaste åren har vi utvecklat Myllys verksamhet systematiskt och djärvt samt gjort omfattande investeringar i fastigheten. Förslag och feedback från kunder och hyresgäster är mycket värdefulla för oss och vi tillämpar dem när vi planerar köpcentrumet att bli allt bättre och mer upplevelserikt, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula.
I undersökningen deltog 12 köpcentrum och nästan 2 000 svarande
I undersökningen deltog de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 1 980 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november 2023. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.
– Köpcentrumen har de senaste åren upplevt en mycket exceptionell miljö, vilket har krävt en ny form av attityd och anpassning. Corona stal kunderna nästan helt för en tid, varefter vi har tvingats tänka ut nya sätt att locka människor till köpcentrumens tjänster. Vi ser tydligt att de köpcentrum som utvecklade sin verksamhet aktivt under coronatiderna, kan nu åtnjuta en ökande popularitet bland medborgarna. En extremt viktig faktor för köpcentrumen är förmågan att lyssna på människornas behov och åsikter samt utveckla verksamheten på basis av dem, konstaterar Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap på T-Media.
Mylly fick bra betyg i undersökningens samtliga delområden
I den färskaste undersökningen fick Mylly det totala betyget 3,70. År 2022 var betyget 3,67 vilket var redan då det högsta uppmätta totalbetyget någonsin för ett köpcentrum.
Dessutom uppnådde Mylly en bra nivå inom alla mätta delområden: öppenhet och transparens, ekonomisk stabilitet, kompetent ledarskap, förnyelser, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och hållbarhet.
– Det ser ut som att människorna just nu utöver produkt- och tjänstesortimentet anser att köpcentrumens tydliga riktning och bra arbetsgivarroll är viktiga. Även trivsel och säkerhet är faktorer som starkt styr människors beteenden, konstaterar Runsas.
– Personalen i våra butiker kommer främst för oss när det gäller att bygga upp ett gott rykte. I dag uppmärksammar vi våra samarbetspartner på Mylly med Myllyorangefärgade makroner, som vi har beställt från caféet Take the Cake – Mbakery på andra våningen. Vi delar personligen ut läckerheterna till affärerna, för att vi ska kunna dela på den fina bedriften tillsammans, säger Hantula.
Mer information
Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap, T-Media, tfn 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Köpcentrum Mylly lockar elbilister, resenärer och till och med tammerforsbor på sommaren28.5.2024 08:52:46 EEST | Pressmeddelande
Sommarsäsongen är traditionellt livlig på Köpcentrum Mylly. Förutom laddningsstationen som öppnas i juni betjänas besökarna av flera förnyade och helt nya affärer samt ett rikligt utbud av pop up-butiker. Mylly lockar resenärer ända från Birkaland, som nu får byta ut vyn av Näsinneula och Pyynikki utsiktstorn mot Myllytornet i Reso.
Kauppakeskus Mylly houkuttelee kesällä sähköautoilijoita, matkailijoita ja jopa tamperelaisia28.5.2024 08:52:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllylle perinteisesti vilkasta aikaa. Kesäkuussa avautuvan latausaseman lisäksi kävijöitä palvelevat lukuisat uudistuneet ja uudet liikkeet sekä runsas kattaus pop up -myymälöitä. Matkailijoita houkutellaan Pirkanmaalta asti, kun Myllyntorni toivottaa Näsinneulan ja Pyynikin näkötornin katselijoita Raisioon.
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Pressmeddelande
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum