Kauppakeskus Mylly Oy

Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin

Jaa

Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.

Kauppakeskus Myllyn Länsitorilla näkyy ihmisiä, liukuportaat ja liikkeiden näyteikkunoita.
Kauppakeskus Mylly on Suomen hyvämaineisin jo neljättä kertaa peräkkäin. Kuva: Kauppakeskus Mylly

Suurten kauppakeskusten Luottamus & Maine -tutkimus toteutettiin vuonna 2023 jo neljättä kertaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin kansalaisten näkemyksiä sekä käytöstä liikepinta-alaltaan ja myynnin määrältään 12 suurinta kauppakeskusta kohtaan. Kärkisija ei ole vielä kertaakaan vaihtunut, sillä Kauppakeskus Mylly on pitänyt sitä hallussaan jokaisena tarkasteluvuotena.

– Myllyssä on viime vuosina systemaattisesti ja rohkeasti kehitetty toimintaa ja tehty merkittäviä investointeja kiinteistöön. Asiakkailta ja vuokralaisilta tulevat ehdotukset ja palautteet ovat meille hyvin arvokkaita, ja niitä käytetään, kun suunnittelemme koko ajan entistä parempaa ja elämyksellisempää kauppakeskusta, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.

Tutkimuksessa 12 kauppakeskusta ja lähes 2 000 vastaajaa

Tutkimuksessa oli jälleen mukana 12 Suomen suurinta kauppakeskusta, jotka valittiin pinta-alan ja myynnin määrän perusteella. Tutkimukseen osallistui 1 980 suomalaista, jotka vastasivat sähköiseen kyselylomakkeeseen loka–marraskuun 2023 vaihteessa. Kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset. Tutkimuksen toteutti riippumaton tutkimusyhtiö T-Media.

– Kauppakeskukset ovat eläneet viimeiset vuodet hyvin poikkeuksellisessa ympäristössä, mikä osaltaan on vaatinut keskuksilta uudenlaista asennetta ja suhtautumista. Korona vei hetkellisesti asiakkaat lähes tyystin, minkä jälkeen on jouduttu pohtimaan uusia tapoja houkutella ihmiset jälleen keskusten palveluiden äärelle. On selkeästi nähtävissä, että kauppakeskukset, jotka koronan aikana aktiivisesti kehittivät toimintaansa, nauttivat nyt vahvistuvasta kansan suosiosta. Kauppakeskuksille äärimmäisen olennainen tekijä on taito kuunnella ihmisten tarpeita ja näkemyksiä ja kehittää toimintaansa sen pohjalta, toteaa T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas.

Myllyllä hyvä tulos kaikissa tutkimuksen osa-alueissa

Mylly sai tuoreimmassa tutkimuksessa kokonaismainearvosanan 3,70. Vuonna 2022 arvosana oli 3,67, joka oli jo silloin kauppakeskusten korkein koskaan mitattu kokonaismainearvosana. 

Lisäksi Mylly saavutti hyvän tason kaikissa mitatuissa osa-alueissa: avoimuus ja läpinäkyvyys, taloudellinen vakaus, kyvykäs johtaminen, uudistuminen, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka sekä vastuullisuus.

– Näyttää siltä, että tällä hetkellä ihmisille tuote- ja palveluvalikoiman ohella tärkeää on kauppakeskusten selkeä suunta sekä hyvä työnantajuus. Myös viihtyisyys ja turvallisuus ovat vahvasti ihmisten käytöstä ohjaavia tekijöitä, Runsas toteaa.

– Hyvän maineen rakentamisessa ensisijaisessa asemassa ovat liikkeidemme henkilökunta. Muistamme kaikkia myllyläisiä tänään Myllynoransseilla macaronsseilla, jotka on tilattu 2. kerroksen Take the Cake - MBakeryn kahvilasta. Jaamme herkut liikkeisiin henkilökohtaisesti, jotta voimme jakaa ilon hienosta saavutuksesta yhdessä, kertoo Hantula.

Lisätietoja

Elisa Runsas, tiedolla johtamisen asiantuntija, T-Media, p. 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kauppakeskus Myllyn Länsitorilla näkyy ihmisiä, liukuportaat ja liikkeiden näyteikkunoita.
Kauppakeskus Mylly on Suomen hyvämaineisin jo neljättä kertaa peräkkäin.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye