Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
”Tämä oli iso, mutta hyvin strateginen hyppy tuntemattomaan. Tuntuu upealta saada siitä tunnustusta – ei vähinten, kun se tulee maailman huipulta”, kommentoi Caverionin markkinointi-, viestintä- ja asiakaskokemusjohtaja Kaisa Korkala. ”Parhaat tulokset saatiin kuitenkin varmasti jo kampanjan ollessa käynnissä, lasten uppoutuessa ja innostuessa energiaviisaudesta luokkahuoneissa läpi Suomen.”
Kampanja toi yhteen kolme täysin erilaista tahoa. Caverion tarjosi energiaviisaan rakentamisen ja talotekniikan osaamisen. Microsoft auttoi kääntämään opit Minecraftin maailmaan. Pelialusta valittiin opetusympäristöksi, koska se on tuttu lähes kaikille koululaisille ja lisenssi sen käyttöön löytyy liki jokaisesta kunnasta. Oulun kaupungin STEAM-pedagogiikan osaajat auttoivat varmistamaan, että oppikokonaisuus istui opetussuunnitelmaan.
”Tykkäämme tehdä rajoja rikkovaa ja yllättäviä tahoja yhdistävää viestintää”, kommentoi Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori. ”Tämä jättimäinen hanke ei olisi nähnyt päivänvaloa ilman kaikkien osapuolten sitoutumista alusta loppuun, läpi pitkän matkan. Jokainen mukaan tullut löysi oman paikkansa tarinasta, koki sen tärkeäksi. Kiitos menestyksestä kuuluu siis ihan jok’ikiselle – ja niitä tässä hankkeessa riitti enemmän kuin missään.”
Kurio on aiemminkin palkittu Global SABRE Awards -kisassa. Vuonna 2018 Nesteelle ja Ponsselle tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja palkittiin 25. parhaana työnä maailmassa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jari Lähdevuori
Luova johtaja & partneri
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 50 530 6639
jari@kurio.fi
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen. Vuoden 2024 alusta lähtien Kurio on ollut osa SAMY Alliance -ketjua, joka toimii sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa yli 55 markkinalla.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme