Lidl Suomi

Lidlin uusi maateema – japanilaisia trendiherkkuja saa nyt ruokakaupan hyllyltä

Jaa

Lidlin suositut maateemaviikot kasvavat, kun torstaina 7.3. alkaen vietetään ensimmäistä kertaa Japani-teemaviikkoa. Aasialaiset ja erityisesti japanilaiset ruoat ovat viime aikoina trendanneet etenkin nuorten keskuudessa. Nyt nuorten suosimia herkkuja, kuten matchajuomaa, merileväsnackia ja wakamenuudeleita saa Lidleistä kautta maan.

Lidlin upouusi maateema vie asiakkaat ensimmäistä kertaa makumatkalle Japaniin. Torstaina 7.3. lähes 40 erilaista Japani-teemaista tuotetta saapuu Lidlien hyllyille. Japanilainen ruoka on ollut Suomessakin suosittua jo jonkin aikaa ja erityisesti nuoret ovat ovat ottaneet trendiherkut omikseen. Nyt japanilaiseen ruokakulttuuriin voi tutustua omassa keittiössä ja hakea lähi-Lidlistä esimerkiksi ramenkeiton tai erilaisia maustekastikkeita ruokia elävöittämään.

− Japanilaisen makumaailman tuotteita on toivottu meiltä paljon, ja uskomme, että niille on kysyntää. Olemme aiemmin tuoneet Aasia-teemaviikkojemme aikaan myyntiin esimerkiksi supersuosittuja mochi-jäätelöitä, mutta nyt luvassa on lisää hittituotteita. Esimerkiksi matcha-riisijuoma on melko uusi juttu Suomen markkinoilla, joten on mahtavaa päästä tarjoamaan sitä asiakkaillemme. Uskon, että etenkin valmiit ramenkeitot ja sushin valmistukseen tarvittavat tuotteet ovat suosittuja, kertoo Lidlin maateemaviikoista vastaava asiantuntija Sini Tanskanen.

Japani-teemaviikolla myyntiin tulee monia tutumpia tuotteita, kuten erilaisia nuudeleita, gyoza-taikinanyyttejä ja mochi-jäätelöitä, mutta myös erikoisempia uutuuksia, kuten vihreän värinen ja makeahko matcha-riisijuoma, ramen-nuudeleita ja ramen-liemijauhetta ramenin valmistusta varten sekä erilaisia naposteltavia kuten merileväsnackia.

− Teemaan kuuluu monia tuotteita, joista voi itse valmistaa japanilaisen aterian, esimerkiksi sushia tai ramenia. Myyntiin tuodaan kuitekin myös valmiita ruokia, joista saa nopeasti ja helposti herkullisen aterian japanilaiseen tyyliin. Pakastealtaasta löytyy esimerkiksi valmis ramenkeitto, jonka voi lämmittää helposti kattilassa tai mikrossa. Toinen mielenkiintoinen uutuus on lämmitystä vaille valmiit kanavartaat, joiden mukana tulee teriyaki-dippi, avaa Tanskanen.

Lidlin maateemaviikkojen suosio kasvussa

Lidl tunnetaan viikoittain vaihtuvista teematuotteista, jotka täydentävät vakiovalikoimaa ympäri vuoden. Teemaviikoilla Lidlin hyllyt täyttyvät kansainvälisistä herkuista, joita ei löydy mistään muualta. Lidlin kansainvälisen verkoston ansiosta oman lähikaupan hyllystä voi löytää aitoja kansainvälisiä makuja ja kunkin maan parhaat tuotteet.

− Asiakkaat arvostavat kotimaisia tuotteita, mutta kaipaavat rinnalle myös maailman makuja. Meiltä saa sekä perinteiset makaronilaatikon ainekset, mutta lisäksi myös aitoa kreikkalaista fetajuustoa tai italialaista jäätelöä. Meillä on toimintaa yli 30 maassa, jossa jokaisessa on paikalliset ostajat. Haluamme ehdottomasti hyödyntää heidän ammattitaitoaan tarjotaksemme asiakkaillemme elämyksiä ja yllätyksiä arkiruoan kylkeen, sanoo Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.

Lidlin Japani-teeman tuotteet tulevat myyntiin eräluonteisesti torstaina 7.3. Tuotteita on myynnissä niin kauan kuin niitä riittää.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.

Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote

Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.

Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye