Turku Craft Beer Festival palaa VPK:n Talolle 7.-9. maaliskuuta. Pienpanimot valtaavat VPK:n talon jo kuudennen kerran

Pienpanimotapahtuma Turku Craft Beer Festival tuo Turkuun laadukkaan kattauksen kotimaista pienpanimo-osaamista. Mukana ovat lähialueen huipputekijöiden lisäksi nimekkäitä ja mielenkiintoisia panimoita pääkaupunkiseudulta, Lappeenrannasta ja Pohjanmaalta. Tapahtumassa nähdään myös uusi kemiönsaarelainen tislaamo Kimito Distilling Company.

Brave Teddy

Mitä oluiden maailmassa tapahtuu nyt ja mitä juoda ensi kesänä? Turku Craft Beer -panimofestivaaleilla maistellaan kotimaisen pienpanimo-osaamisen uusimpia tuotoksia ja pintansa pitäneitä klassikoita. Tarjolla on myös viinejä, cocktaileja ja ruoka-annoksia.

Kiehtovia ja maukkaita oluita on luvassa moneen makuun. Ensimmäistä kertaa Turku Craft Beerin saapuvat Keppo Bryggeri, Maku Brewing, Kimito Distilling Company sekä lappeenrantalainen Panimoyhtiö Tuju.

Panimoyhtiö Tuju on luvannut tuoda mukanaan jotain todella ainutlaatuista” kertoo tapahtuman tuottaja Samuli Pasanen.

Tujun valikoimasta löytyvä Vermin Golden Ale on sekoiteolut, joka on kypsynyt vuoden portviinitynnyreissä sekä 18 kuukautta punaviinitynnyreissä yhdessä erilaisten brettanomyces-villihiivojen sekä maitohappoa tuottavien bakteerien kanssa. Tätä hekumallisen punertavaa nektaria on lisäksi kypsytetty suomalaisten Zilga-viinirypäleiden kanssa, tuoden olueeseen ryhtiä sekä väriä.

Turku Craft Beereille saapuu yhteensä kahdeksan kotimaisten pienpanimokentän huippuosaajaa. Lisäksi tapahtumassa on tarjolla laadukkaita cocktaileja sekä  pientuottajaviineihin keskittynyt viinibaari. Juomien kaveriksi tapahtumassa on tarjolla herkullista ruokaa turkulaisen Yum Baon keittiöstä.

Pienpanimoissa laadulla on väliä

Viime vuosien pienpanimobuumi on hieman tasaantunut, mutta pienpanimoiden laatu ja kyky tuottaa uusia ja mielenkiintoisia oluita on pysynyt korkeatasoisena. Uusien makujen ja tyylien ohella perinteiset lagerit ja pilsnerit ovat tehneet paluutaan.

“Tämän päivän kotimaiset pienpanimot valmistavat laadukkaita oluita oikeastaan kaikissa kategorioissa. Tapahtuman panimot ovat valikoitu niin, että laadukkaita oluita löytyy kevyempien sekä haastavienkin makujen ystäville”, Pasanen avaa.

Tapahtumassa panostetaan viime vuosien tapaan istumatilaan sekä menevään musiikkiin.

“Iloinen tunnelma ja helppous ovat tärkeä osa onnistunutta tapahtumaa. Musiikista Turku Craft Beerissä vastaavat turkulaiset DJ Anttipiootti ja DJ Janne Salminen sekä DJ Yours Truly”, kertoo Pasanen.

Brave teddy

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Turku Food & Wine Fest Oy

Lumoava livemusiikki ja laadukkaat juomat täyttävät Turun VPK:n talon tulevana viikonloppuna - Kaksipäiväinen Turku Wine & Jazz -festivaali tarjoilee sesonkiin sopivia viinejä sekä menevää ja modernia kotimaista jazzia koko VPK:n talon täydeltä 8.-9. joulukuuta.5.12.2023 08:15:00 EET | Tiedote

Ensimmäistä kertaa järjestettävä festivaali tarjoilee viihtyisän ja maukkaan viikonlopun Turun ikonisella tapahtumapaikalla. Luvassa on mielenkiintoisia viinejä, taidokasta soittoa sekä viineille sopivaa syötävää.

Turun Joulutorilla herkutellaan, saunotaan ja nautitaan monipuolisesta ohjelmasta neljän viikon ajan - Avajaisia vietetään Turun joulunavauspäivänä 25. marraskuuta.9.11.2023 08:15:00 EET | Tiedote

Uudistuneelle Kauppatorille ensimmäistä kertaa rakentuva Joulutori tuo Turkuun keski-eurooppalaisuutta henkivän joulutoritunnelman sekä monipuolisen ohjelmakattauksen kaiken ikäisille. Luvassa on herkuttelua, kuorolaulua, tanssiesityksiä, joulupukin vierailuja sekä lapsille suunnattuja esityksiä.