Ranuan Alko muuttaa

Ranuan Alkon myymälä muuttaa nykyisen liiketilan viereen rakennettavaan uuteen liikekiinteistöön. Myymälä on kiinni yhden päivän, 29. toukokuuta, ja avautuu uudessa tilassa 30. toukokuuta. Muuton yhteydessä myymälä uudistuu uuteen ilmeeseen.

Ranuan Alkon myymälä muuttaa viereiseen liikekiinteistöön ja samalla myymälä uudistuu Alkon uuden ilmeen mukaiseksi. Nykyinen myymälä on normaalisti auki tiistaihin 28. toukokuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 30. toukokuuta klo 10. Myymälä on suljettuna keskiviikon 29. toukokuuta.

”Pääsemme Ranualla muuttamaan uusiin upeisiin tiloihin sopivasti kesäkauden alkuun.  Myymälän ulkoasu myös muuttuu, saamme muuton myötä myös uuden ilmeen myymäläämme. Tuttu henkilökunta kuitenkin pysyy ja palvelee jatkossakin Ranualla”, kertoo palvelupäällikkö Jermu Pikkarainen.

Ranuan Alkon valikoimassa on noin 190 viiniä, 60 panimotuotetta, 170 väkevää ja 20 alkoholitonta juomaa.

”Kesän kevään juhlia kohti meillä on valikoimassa yhä enemmän raikkaita kuohu- sekä roseeviinejä. Erilaisia alkoholittomia ja matala-alkoholisia vaihtoehtoja löytyy myös mukavasti.”

Kesää kohti Pikkarainen suosittelee kokeilemaan kevyempiä juomapakkauksia.

”Meillä Ranualla on hyllyissä noin 60 vaihtoehtoiseen pakkauksen pakattua viiniä. Tarjolla on kartonkitölkkejä, muovipulloja ja hanapakkauksia. Nämä ovat oiva valinta vaihtoehdoksi vaikkapa mökkireissulle, koska pakkaukset ovat kevyitä kantaa.”

”Lisäksi vaihtoehtoisella pakkauksella on pienemmät ilmastovaikutukset verrattuna perinteiseen painavaan viinipulloon.”

Kun nuori pyytää ostamaan alkoholia, kerro miksi ei

Alkon myymälöissä on parhaillaan käynnissä Miksi ei -kampanja, jolla muistutetaan alkoholin välittämisen haitallisuudesta. Kampanjalla halutaan tarjota aikuisille keinoja ja tukea alkoholin välittämisestä kieltäytymiseen.

”Vanhemmat saattavat ajatella, että kotona nautittu tai nuorelle ostettu alkoholi ovat keino kontrolloida nuoren alkoholin käyttöä. Todellisuudessa vanhemmat antavat näin viestiä, että nuorten alkoholinkäyttö olisi ok”, Pikkarainen sanoo.

Mikäli Alkon myyjälle herää epäilys alkoholin välittämisestä alaikäiselle, myyjä kieltäytyy myymästä.

”Arjessamme pyrimme omalla myynninvalvonnallamme huolehtimaan, että alkoholijuomia ei päätyisi alaikäisille, päihtyneille tai välitystarkoituksiin. Tehtävämme on myydä alkoholia vastuullisesti.”

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 371 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.