Puumalan Alko muuttaa Saimaan rannalle

Puumalan Alko muuttaa kesäkuun alussa uudisrakennukseen, jossa aloittaa toimintansa myös Puumalan K-Market. Samalla myymälä saa uuden ilmeen.

Puumalan Alko muuttaa uuteen liiketilaan aivan Saimaan rannalle osoitteeseen Keskustie 10. Nykyinen myymälä on auki tiistaihin 4. kesäkuuta klo 15 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 6. kesäkuuta klo 10.00. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat Alkot muun muassa Sulkavalla, Juvalla ja Imatralla. Myymälöiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät Alkon verkkosivuilta.

”Uusi liikekeskus on valmistumassa ja pääsemme avaamaan kesäkauden upeassa sijainnissa. Toivotamme tuttujen myyjien kera sekä paikalliset että kesäasiakkaat tervetulleiksi asioimaan myymäläämme”, palvelupäällikkö Matti Siukola sanoo.

Valikoima kevenee ja raikastuu kohti kesää

”Kesällä otetaan rennosti, joten myös sesongin juomat saavat olla helposti lähestyttäviä. Puumalan myymälän valikoimaan on poimittu kattaus tuotteita, jotka sopivat vaikka grillijuhliin tai ihan vain hellepäivän seurusteluun”, Siukola kertoo.

”Kauden oluet ovat melko keveitä mutta luonteikkaita, ja sopivatkin hyvin kesän mutkattomien ruokien seuraan – grilliherkkujen pariksi, buffetpöytään tai kalan kaveriksi. Puumalasta löytyy noin 60 oluen valikoima. Kesän juhlia kohti meillä on valikoimassa myös yhä enemmän raikkaita kuohu- ja roseeviinejä, joiden kysyntä kasvaa valoisana vuodenaikana.”

Myös alkoholittomat vaihtoehdot kuuluvat juhlien tai illanvieton järjestäjän ostoskoriin. Yhä useampi valitsee Alkon tuotteista alkoholittoman juoman.

”Alkoholittomissa juomissa on jo paljon kiinnostavia vaihtoehtoja sekä valinnanvaraa. Kesän alkoholittomissa uutuusjuomissa maistuvat hedelmäiset sävyt.”

Kesä tuo vilskettä myymälään

Puumalassa kesäasukkaat kolminkertaistavat kunnan asukasmäärän, joka näkyy myös Alkossa.

”Puumala on yksi niitä paikkakuntia, joissa kesämyynti muodostaa ison osan koko vuoden myynnistä. Kesä-elokuun myynti on lähes puolet koko vuoden myynnistä. Kesäkuukausina asiakasmäärät reippaasti yli kaksinkertaistuvat verrattuna muihin kuukausiin.”

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 371 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.