Aino Areenan syksyn ensimmäiset keikat julki – mukana entistä monipuolisempi kattaus kotimaisia kärkinimiä Stam1nasta Kaija Koohon ja SANNIsta Haloo Helsinkiin!

Aino Areenan syksyn 2024 ensimmäiset keikat on julkistettu ja liput ovat ennakkomyynnissä Lippu.fi:ssä. Sekä keikkojen lukumäärä että musiikillinen anti tulee Areenalla olemaan entistäkin monipuolisempi, luvassa on muun muassa eri musiikkigenreihin keskittyviä tapahtumakokonaisuuksia, kuten rock-, metalli- ja punk-yleisön riemuksi kotimaisen metallin kulmakiven Stam1nan tähdittämä ilta lauantaina 26.10. Kotimaan kirkkaimmista poptähdistä syksyn aikana Areenan lavalla nähdään muun muassa Haloo Helsinki!, Kaija Koo, sekä uutta albumiaan kotimaan kiertueella juhlistava SANNI, joka esiintyy samana iltana livelavoille vihdoin palaavan Pariisin Kevät -yhtyeen kanssa.

Lauantaina 26. lokakuuta Aino Areenalla jytisee, kun lavan valtaavat Stam1na, hurjana ja lyömättömänä livebändinä tunnettu laulu- ja soitinyhtye Huora, sekä viime vuoden Indie Awards -tapahtumassa Vuoden Tulokas 2023 -palkinnon voittanut Stoned Statues. Mielettömässä iskussa oleva Stam1na ei enää esittelyjä kaipaa. Progressiivisen thrashin sanansaattajana tunnettu jyrä on kotimaisen metallin ehdoton kulmakivi.

2. marraskuuta Aino Areena säkenöi suomalaisen pop-musiikin kuningattaren Kaija Koon ainutkertaista voimaa ja energiaa. Ensimmäisenä kotimaisena naissooloartistina Helsingin Olympiastadionin valloittanut Kaija Koo yhdistää musiikillaan sukupolvia. Kaija Koo on myynyt urallaan yli puoli miljoonaa albumia, voittanut ainoana artistina Emma Gaalassa kolme kertaa Vuoden naissolistin palkinnon, ollut mukana kahdella supersuositulla Vain Elämää -kaudella ja julkaissut useita legendaarisiksi muodostuneita hittikappaleita. Hänen huikeat Hartwall Arenan Superkonserttinsa vuosina 2014, 2015 ja 2018 olivat kaikki loppuunmyytyjä. Kaija Koo julkaisi uransa 14. albumin “Taipumaton” huhtikuussa 2021. Albumi myi platinaa ja pysyi Suomen virallisen albumilistan kärjessä kolme viikkoa.

Maamme suurimpiin poptähtiin lukeutuva, 10-vuotisjuhlavuottaan viettävä SANNI julkaisee syksyllä viidennen studioalbuminsa ja esiintyy Aino Areenalla yhdessä odotetun paluun tekevän Pariisin Kevät -yhtyeen kanssa. Esimakua SANNIN tulevasta albumista ovat antaneet Spotifyn kärkeen saman tien ampaissut ”Haukilahden rantaan”, tiuhaan tahtiin radiossa soiva ”Mielenmaisemat” ja tammikuussa päivänvalon nähnyt ”Eliniänodote” sekä tuorein single ”Paperihaavoja”, jossa mukana on myös Gettomasa

Aina yhtä räjähtävä ja hurmaava, jättimäisestä suosiosta nauttiva Haloo Helsinki! nähdään Aino Areenalla lauantaina 30.11. Vuonna 2006 perustettu yhtye on julkaissut seitsemän albumia, joita on myyty yhteensä yli 300 000 kappaletta. Viimeisin albumi, vuonna 2021 julkaistu ”Älä pelkää elämää” nosti Haloo Helsingin! suositummaksi kuin koskaan. Yli kaksivuotinen albumikiertue vei bändin mm. ensimmäisenä kotimaisena yhtyeenä uusitulle Olympiastadionille, Jäähallikiertueelle ja kymmenille festivaalikeikoille. Kiertue päättyi syksyn 2023 Tavastian keikkakokonaisuuteen, jonka kaikki 11 keikkaa olivat loppuunmyytyjä. Kiertueen jälkeen Haloo Helsinki! vetäytyi studioon äänittämään tulevaa kahdeksatta albumiaan.

Liput kaikille Aino Areenan keikoille ovat nyt ennakkomyynnissä Lippu.fi:ssä uuden Aino Alive -konserttisarjakonaisuuden alla. Nyt julkistetut linepit saattavat edelleen täydentyä. Lisää syksyn keikkoja julkistetaan pian!

Aino Areenan aitiovaraukset ja Pipsa Hurmerinnan ja Meri-Tuuli Väntsin luotsaamat illalliselämyskokonaisuudet syksyn 2024 keikoille tulevat myyntiin elokuussa ja myynnin aloitukset julkistetaan erikseen. Lisätietoja aitioista ja illalliselämyksestä:

www.ainoareena.fi

Suorat lippulinkit Aino Areenan syksyn keikoille:

La 26.10. Stam1na, Huora, Stoned Statues

La 2.11. Kaija Koo

La 16.11. SANNI, Pariisin Kevät

La 30.11. Haloo Helsinki!

Kaikki Aino Areenan keikat kootusti myynnissä täällä:

Aino Areenan pysäköintiliput myynnissä täällä (huom. 10 € pysäköintilippu Aino Areenan pysäköintialueelle ostettavissa vain ennakkoon):