VR-Yhtymä OyjVR-Yhtymä Oyj

HSL ja VR tarjoavat VR:n junalipun ostajalle alennusta kaupunkipyöristä pääkaupunkiseudulla

Kaupunkipyöräedun saa tänä kesänä päiväpassien lisäksi myös viikkopasseista. VR:n junalipun ostaja saa kaupunkipyörien päiväpassin -20 % etuhintaan ja viikkopassin -25 % etuhintaan Helsingissä ja Espoossa.

Pyöräilijä ajaa kaupunkipyörällä Helsingin päärautatieaseman lähellä.

Kaupunkipyörien päiväpassi maksaa VR:n lipun ostajalle 4 euroa (norm. 5 €) ja viikkopassi 7,5 euroa (norm. 10 €). Etu koskee kaupunkipyöräaluetta Helsingissä ja Espoossa.

Junamatkustaja saa etukoodin VR Matkalla -sovelluksesta, kun hänen ostamansa junamatka alkaa tai päättyy jollekin kaupunkipyöräalueen juna-asemista. Näitä asemia ovat kaikki Helsingin juna-asemat ja Leppävaaran ja Mäkkylän asemat Espoossa.

”Viime vuonna kokeiltu etu toimi hyvin ja näin voimme tuoda palvelun näppärästi esille junalla saapuville satunnaisesti kaupunkipyöräalueella liikkuville. Nyt kokeillaan myös useamman päivän viipyville sopivampaa alennusta viikon käyttöoikeudesta”, sanoo HSL:n kestävän liikkumisen asiantuntija Samuli Mäkinen.

Kaupunkipyörien käyttöaikaa on pidennetty tänä vuonna Helsingissä ja Espoossa tuntiin. Kaupunkipyöräilijän päivä- ja viikkopasseilla voi siis tehdä vuorokauden aikana niin monta 60 minuutin matkaa kuin haluaa. Jos pyörää käyttää yhtäjaksoisesti yli tunnin palauttamatta sitä telineeseen, jokainen seuraava puolituntinen maksaa euron. Helsingissä ja Espoossa on käytössä lähes 4 600 pyörää ja 460 pyöräasemaa.

”Kattava kaupunkipyörätarjonta mahdollistaa pyörä- ja junamatkan yhdistämisen helposti ja huolettomasti. Olemme todella iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme edut kaupunkipyörien käyttöön. Kaupunkipyöräasemat sijaitsevat Helsingissä ja Espoossa kätevästi aivan juna-asemien lähellä, joten matkustaja pääsee kulkemaan sujuvasti miettimättä pyörän kuljetusta junassa tai säilytystä määränpäässä”, sanoo VR:n palvelukehityksestä ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Marika Schugk.

Junamatkustajan etu on voimassa kaupunkipyöräkauden loppuun eli 31.10. saakka. Etukoodin käyttö ja kaupunkipyörien käyttöönotto tapahtuu HSL:n verkkosivujen kautta.  Sivuilta löytyy myös ohjeita kaupunkipyörien käyttöön. Lisätietoa junamatkustajan edusta löytyy VR:n verkkosivuilta.

Viestintäyksikkömme palvelee mediaa puh. 029 434 7123 ja viestinta@vr.fi. Olemme tavoitettavissa ma-pe 8-16. Arki-iltaisin klo 16 jälkeen, arkipyhinä ja viikonloppuisin palvelemme mediaa akuuteissa häiriötilanteissa.

Puh:+358 29 434 7123viestinta@vr.fi

Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on noin 400 työntekijää. Vuonna 2023 HSL:n toimintakulut olivat 830 miljoonaa euroa ja toimintatuotot 876 miljoonaa euroa. HSL:n liikennevälineiden kyytiin noustiin vuoden 2023 aikana 344 miljoonaa kertaa, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/medialle

Junalla Pohjois-Suomen elämyksiin – talvikauden junavuorot sekä kevään yöjunat myynnissä 16.7. alkaen16.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Pohjoiseen matkustettaessa ei tarvitse tyytyä vain yhteen kohteeseen. Junareittejä hyödynnettäessä useampi Pohjois-Suomen kaupunki ja unohtumaton elämys on vain lyhyen junamatkan päässä: Oulusta matkaa Kemiin tunnissa ja Rovaniemeltä alle puolessatoista tunnissa. Esimerkiksi Oulusta ja Rovaniemeltä pääsee matkustamaan junalla mukavasti ja nopeasti päiväksi Kemiin ihailemaan yhtä Suomen ainutlaatuisinta ja kansainvälisesti erittäin tunnettua matkailuelämystä, matkailujäänmurtaja Sampoa. Lumilinnasta ja Sammosta tunnetussa Kemissä risteillään nykyään talvisin kahdella jäänmurtajalla sekä tarjotaan ympärivuotisesti majoitus-, ravintola- ja tapahtumaelämyksiä Lumilinna-alueella.