Ennakkotiedote: Miten tavallisesta naisesta tulee vuorikiipeilijä ennakkoluulojen ja odotusten ristitulessa? Suuri huiputus ilmestyy 19.6.

Janiina Lammin esikoiskirja Suuri huiputus (Gummerus) on samaistuttava, rehellinen ja inspiroiva tositarina suuren unelman toteuttamisesta – ja sen hinnasta. Suuri huiputus ilmestyy ääni- ja e-kirjana 19.6.

Kirjailija Janiina Lammi Kuvaaja: Marek Sabogal

“Aamuvarhainen aurinko saa kallion syissä piilottelevan kiilteen kimaltamaan. Maisema hehkuu pastelliprisman sävyissä kuin yksisarvisen varsan turkki. Olisin näkymästä hurmaantunut, jos kaikki ei olisi kerta kaikkisen päin helvettiä.”

Kuinka eron jälkeen töihin suruaan hukuttavasta, pienen lapsen äidistä tulee vuorikiipeilijä? Miten yhdistää vaativa työura ja osa-aikayksinhuoltajuus vaativaan harjoitteluun? Entä miten vuorikiipeilyä treenataan maassa, jossa ei ole yhtään vuoria ja millaista somevihaa vuorikiipeilijäksi ryhtyvä äiti joutuu kohtaamaan?

Janiina Lammin Suuri huiputus kertoo rehellisesti, millaista vuorikiipeilyn harjoittelu oikeasti on ja mitä se henkisesti vaatii. Samalla se on modernin naisen kasvutarina elämänmuutoksesta, rakkaudesta sekä naisen ja äidin ahtaista rooleista.

“Kuulostelin uutta päivää tervehtivien lintujen ääniä ja hiljaista kohinaa sisälläni. Ei ollut keinoa varmistaa, ettei mitään sattuisi. Se ei kuitenkaan ollut syy jättää tekemättä. Sellaista mallia en halunnut lapselleni antaa. Kun aurinko lopulta nousi kokonaan esiin taivaanrannan takaa, sen mukana saapui rauha, joka kietoutui ympärilleni kuin lämmin viltti. Olin valmis.”

Kirjailija Janiina Lammi on Helsingissä asuva intohimoinen seikkailija ja pääomasijoitusyhtiö Vendep Capitalin sijoitusjohtaja. Hän on kirjoittanut Vuorenvalloitus-blogiaan vuodesta 2014. Seuraavaksi Lammi lähtee valloittamaan vuoria Ecuadoriin. Lue lisää: https://janiina.fi/

Janiina Lammi: Suuri huiputus
Ilmestyy e- ja äänikirjana 19.6., lukija: Elina Varjomäki

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Janiina Lammi: Suuri huiputus

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse ja vapaa sana.

Ennakkotiedote: Mistä liiallinen miellyttäminen johtuu ja miten siitä pääsee eroon? Johanna Pohjolan Vapaaksi miellyttämisestä on ensimmäinen kotimainen tietokirja aiheesta19.6.2024 09:13:34 EEST | Tiedote

Johanna Pohjolan Vapaaksi miellyttämisestä – Toipumiskirja hyväksynnän hakijoille (Gummerus) on ensimmäinen kotimainen tietokirja liiallisesta miellyttämisestä. Se purkaa miellyttämisen juurisyitä, joihin liittyy pelkoa, häpeää ja syyllisyyttä, tarjoaa vertaistukea ja valottaa myös ilmiön neurobiologista puolta. Vapaaksi miellyttämisestä ilmestyy 31.7.