Digital Workforce Services Oyj

Suomalaisyhtiön kehittämällä syöpäseurannan automaatiolla parannetaan potilasturvallisuutta ja tavoitellaan satojen miljoonien säästöjä

Jaa

Suomalainen prosessien automatisointiin erikoistunut palveluyhtiö, Digital Workforce, on kehittänyt pohjoismaiselle yliopistosairaalalle moniteknologisen automaatioratkaisun rintasyövän jälkiseurantaan. Ratkaisun tarkoituksena on parantaa potilasturvallisuutta, vapauttaa henkilöresursseja, lyhentää jonoja ja mahdollistaa yksilöllisiä hoitopolkuja.  

 
Rintasyöpä on yleisin naisten syöpä, ja sen hoito on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. Jälkiseuranta on keskeinen osa hoitoa, sillä se mahdollistaa syövän uusiutumisen varhaisen havaitsemisen.  

Seurantaprosessi perustuu säännöllisiin kliinisiin kontrolleihin ja kuvantamistutkimuksiin, kuten mammografiaan, ja kestää tyypillisesti 5-9 vuotta. Perinteiset menetelmät monivuotisen seurannan toteuttamiseen ovat työläitä ja alttiita virheille, mikä johtaa pahimmillaan potilasturvallisuuden vaarantumiseen.
 
  
Maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ratkaisu on otettu pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024 - Säästöpotentiaali länsimaissa satoja miljoonia euroja 

Digital Workforcen kehittämä innovatiivinen ratkaisu, joka hallinnoi ja automatisoi rintasyövän jälkiseurantaa otettiin pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024. Kehitetty ratkaisu, Cancer Care Follow-up Automation and Management (CFAM), on maailmanlaajuisesti ensimmäinen laatuaan.  
  
CFAM automatisoi rintasyövän jälkeisen hoidon seurantaa ja ohjausta mahdollistaen kullekin potilaalle yksilöllisen hoitopolun. Pilvialustalle kehitetty ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja skaalautuvan ympäristön ja on integroitavissa mihin tahansa potilastietojärjestelmään. Se on helposti laajennettavissa myös muihin syöpätyyppeihin ja pitkäaikaissairauksiin. 
 
Ratkaisu on jo herättänyt kiinnostusta useissa hoitolaitoksissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Länsimaissa rintasyöpä on yksi yleisimmistä syövistä ja jälkiseurantaan liittyviä kuluja lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa.  
 
“Olemme ylpeitä saadessamme toimia terveydenhuollon luotettuna kumppanina kliinisten prosessien ja potilaiden hoitopolkujen hallinnan kehittämisessä. Keväällä tuotantokäyttöön siirtyneellä CFAM:lla varmistetaan yksilöllinen ja oikea-aikainen hoito kaikille potilaille ja se, että hoitohenkilökunta voi keskittyä potilaisiin, joiden terveysriski on kohonnut. Myös laajemmassa kuvassa CFAM on merkittävä, sillä useimpien pitkäaikaissairauksien hoidon ja seurannan hallintaan liittyy samoja haasteita, joita nyt ratkotaan rintasyöpäpotilaiden osalta”, sanoo Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja. 
  

Ratkaisulla tavoitellaan merkittäviä parannuksia potilaille ja hoitolaitoksille  
  
Väestön ikääntyessä syöpien ja pitkäaikaissairauksien määrä kasvaa länsimaissa entisestään. Samalla terveydenhuollolla on paineita tehostaa toimintaa ja säästää kustannuksia. CFAM mahdollistaa hoitolaitoksille miljoonasäästöjä ja reaaliaikaisen tiedon saatavuuden potilaille ja hoitohenkilöstölle.  
  
Ratkaisu nopeuttaa hoitoon pääsyä ja viestintää tuloksista, mahdollistaa pikaisen reagoinnin poikkeaviin löydöksiin ja vapauttaa henkilökunnan aikaa akuutisti asiantuntijoiden huomiota vaativille potilaille. Lisäksi potilasturvallisuutta parannetaan varmistamalla kaikkien potilaiden säilyminen seurannassa, kun henkilöriippuvuudet ja mahdollisuudet manuaalisille virheille poistuvat.  
 
CFAM:n avulla potilaat voivat myös valita itselleen sopivan seuranta-ajan ja -tavan potilasportaalissa sekä tehdä tarvittaessa muutoksia varauksiinsa. Osallistamalla potilaat seuranta-aikojen varaamiseen ja mahdollistamalla itsenäinen muutosten tekeminen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa entisestään poistamalla varauksiin, muutoksiin ja perumattomiin aikoihin liittyvää työtä. 


Lisätietoja

Jussi Vasama, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services Oyj, +358 50 380 9893,
jussi.vasama@digitalworkforce.com

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforcelle yli 1,3 miljoonan euron sopimus Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirrosta28.6.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 28.6.2024 Digital Workforcelle yli 1,3 miljoonan euron sopimus Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirrosta Digital Workforce, ohjelmistorobotiikan ja prosessiautomaation johtava palveluntarjoaja, kertoo saaneensa Istekin ja Atostekin kautta Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirtoprojektin. Työ sisältää aktiivisten asiakastietojen poiminnan kahdeksasta eri lähdejärjestelmästä ja niiden konvertoinnin muotoon, josta ne pystytään siirtämään näppärästi uuteen Mediconsultin Saga-järjestelmään. Aktiivisia asiakkaita, joiden tiedot siirretään, on vähintään 78 000. Kyseessä on toistaiseksi suurin aktiivisten sosiaalihuollon asiakastietojen siirtoprojekti Suomessa. Marraskuussa 2024 käyttöönotettava Saga yhdistää aiemmat järjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi. Siirtymävaiheessa on ensiarvoisen tärkeää, että kaikki aktiiviset ja voimassa olevat asiakastiedot siirretään uuteen järjestelmään luotettavasti, sujuvasti ja tehokkaasti. ”Pirka

Digital Workforce secures over EUR 1.3 million contract for the transfer of active customer data in the Pirkanmaa Wellbeing Services County28.6.2024 10:00:00 EEST | Press release

Press Release 28.6.2024 Digital Workforce secures over EUR 1.3 million contract for the transfer of active customer data in the Pirkanmaa Wellbeing Services County Digital Workforce, a leading provider of RPA and process automation services, has secured a significant project to transfer active customer data from the Pirkanmaa Wellbeing Services County through Istekki and Atostek. The project involves extracting active customer data from eight different source systems and converting it into a format that can be easily transferred to the new Saga system by Mediconsult. This project is the largest active social care customer data transfer project in Finland to date, with at least 78,000 active customers' data being transferred. The Saga system, scheduled for launch in November 2024, will integrate the previous systems into a single entity. During the transition phase, it is crucial that all active and valid customer data is transferred to the new system in a reliable, smooth, and efficien

Oulun kaupunki edelläkävijänä tekoälyn hyödyntämisessä: OuluBot virtuaaliassistentti käyttää nyt myös generatiivista AI:ta18.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

OuluBot on Oulun kaupungin älykäs, keskustelevan tekoälyn virtuaaliassistentti, joka mahdollistaa asiakkaiden ohjauksen ja neuvonnan 24/7. OuluBot syntyi kehityshankkeen tuloksena ja se on palvellut nyt tuotannossa vuodesta 2022 lähtien kasvattaen jatkuvasti suosiotaan. Lokakuussa 2023 Oulu otti ensimmäisten joukossa käyttöön generatiivisen AI:n ominaisuuksia, joilla OuluBot paranee entisestään. OuluBotin taustalla on Boost.ai:n keskustelevan tekoälyn teknologia ja palvelukumppaneina Digital Workforce Services Oyj ja Front AI. OuluBotissa on tuhansia aikeita ja se palvelee kaupungin asiakkaita hyvin laajasti eri alueilla. Tällä hetkellä OuluBot osaa vastata satoja aihealueita koskeviin tiedusteluihin, sisältäen esimerkiksi Oulun seudun joukkoliikennettä, kadonneita matkakortteja, matkailua, kirjastoja, rakennusvalvontaa ja hyvinvointipalveluita koskevia kysymyksiä. OuluBotin parissa työskentelee nykyisin 22 henkilöä, joista pääosa on tekoälymallia kouluttavia AI Trainereitä. Laajoihin

The City of Oulu stands out as a pioneer in the use of Artificial Intelligence (AI): OuluBot virtual assistant expands its capabilities with generative AI18.6.2024 08:00:00 EEST | Press release

OuluBot is a smart, conversational AI virtual assistant that enables 24/7 service in the City of Oulu's customer guidance and advice. Oulubot has been in production since 2022 and is continuously growing in popularity. In October 2023, Oulu was among the first municipality entities in Finland to introduce generative AI features. Generative AI is now also used to enhance OuluBot further. OuluBot is powered by Boost.ai's conversational AI technology, with Digital Workforce and Front AI serving as the City's service partners. OuluBot spans a wide range of the City's services. The virtual assistant can currently answer questions about hundreds of topics, including public transport, inquiries about lost travel cards, tourism, library, building control-related topics, general advice on welfare services, and many others. Today, OuluBot employs 22 people, most of whom are AI trainers working on training the AI model. Last autumn, new features based on a large language model (LLM) from Boost.ai

Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Pohjois-Savon hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin17.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 17.6.2024 Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Pohjois-Savon hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin Digital Workforce, ohjelmistorobotiikan ja prosessiautomaation johtava palveluntarjoaja, kertoo saaneensa Istekin ja Atostekin kautta Pohjois-Savon hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin. Työ sisältää aktiivisten asiakastietojen poiminnan viidestä eri lähdejärjestelmästä ja niiden konvertoinnin muotoon, josta ne pystytään siirtämään näppärästi uuteen Mediconsultin Saga-järjestelmään. Lähdejärjestelmät ovat SosiaaliEffica, Pegasos, Proconsona OMNI, Lifecare ja Aura. Aktiivisia asiakkaita, joiden tiedot siirretään, on vähintään 16 000, mahdollisesti jopa kaksinkertainen määrä. Tammikuussa 2025 käyttöönotettava Saga yhdistää aiemmat järjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi. Siirtymävaiheessa on ensiarvoisen tärkeää, että kaikki aktiiviset ja voimassa olevat asiakastiedot siirretään uuteen järjestelmään luotet

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye