T-Median mainetutkimus: Attendo on tutkimuksen suurin nousija

T-Media on julkaissut uusimman sosiaali- ja terveysalan Luottamus&Maine 2024-tutkimuksen. Tutkimuksen 39 sosiaali- ja terveysalan organisaation joukossa eniten nousua on tehnyt Attendo. Suurinta positiivista muutosta on nähtävissä siinä, miten kiinnostavana Attendo koetaan työnantajana.

T-Median vuosittaisessa sosiaali- ja terveysalan Luottamus&Maine -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten mielikuvia ja näkemyksiä sosiaali- ja terveysalan toimijoista. Tutkimuksessa on käytetty viisiportaista arviointiasteikkoa (1–5). Attendo oli tutkimuksen 39 sosiaali- ja terveysalan organisaation joukossa suurin nousija.

"Olemme viimeiset neljä vuotta keskittyneet tekemään omaa muutosmatkaamme: Olemme satsanneet johtamiseen ja henkilöstön koulutukseen sekä ottaneet asukkaat vahvasti tekemisemme ytimeen. Olemme nähneet muutoksen tyytyväisyyskyselyidemme tuloksissa jo pidemmän aikaa - on upeaa nähdä, että hiljalleen tämä työ alkaa näkyä myös vahvistuvana suomalaisten luottamuksena, vaikka työtä onkin vielä paljon jäljellä”, kertoo Attendon toimitusjohtaja Virpi Holmqvist

Tutkimuksen mukaan Attendo on onnistunut nostamaan mainettaan jopa 0.17 yksikköä edellisvuodesta ja on nyt mainearvosanalla 2.66. Suurinta positiivista muutosta on nähtävissä työnantajuuden osa-alueessa, jossa nousua oli 0.26 yksikköä. Tutkimustulosten perusteella voimakkaimmin Attendoa kohtaan osoitettuun luottamukseen vaikuttaa vastuullisuuteen liittyvät mielikuvat.

T-Media on tutkinut sosiaali- ja terveysalaa omana tutkimuskokonaisuutenaan vuodesta 2016 lähtien ja sote-ala on kärsinyt heikkenevästä maineesta vuodesta 2020. Myös tänä vuonna alan tulos oli laskenut edellisvuotisesta, joskin laskun tahti on loiventunut.

Tutkimukseen sosiaali- ja terveysalan yrityksistä ja organisaatioista osallistui 5 942 iältään 15–65-vuotiasta suomalaista. Vastaajiksi valikoidaan ihmisiä, jotka tunnistavat arvioitavan yrityksen ja joilla on siihen jonkinlaista kosketuspintaa. Attendon tunnettuutta arvioi yhteensä 846 suomalaista, joista validin organisaatioarvion antoi 205 vastaajaa.

Lisätietoja Luottamus&Maine-tutkimuksesta täältä

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Attendon tyytyväisyysluvut jatkavat kasvuaan – henkilöstön, asukkaiden ja läheisten luottamus korkeimmillaan15.5.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Attendo on systemaattisesti kehittänyt toimintaansa viime vuosina, ja positiiviset tulokset näkyvät juuri julkaistun tyytyväisyystutkimuksen tuloksissa. Parantuneiden lukujen taustalla on panostukset henkilöstön valmentamiseen, useiden eri toimintamallien vahvistaminen sekä investoinnit henkilöstö- ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kyseessä on viides perättäinen tyytyväisyyskysely, jossa tulokset ovat kasvussa kaikkien sidosryhmien osalta.