Antilooppi Ky

Toimitiloilla ratkaiseva rooli henkilöstön yhteisöllisyyden tukemisessa – Siili viihtyy monipuolisessa Kiilassa

Tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijänä ja hybridityön uranuurtajana tunnettu Siili on allekirjoittanut vastikään uuden vuokrasopimuksen Antiloopin kanssa. Yhtiö jatkaa Ruoholahden ja Kampin risteyskohdassa sijaitsevassa Kiila-korttelissa, jossa sillä on käytössään kokonaisen oman kerroksen lisäksi POOL-joustotilat. Kiila kohteena saa henkilöstöltä jatkuvasti hyvää palautetta keskeisen sijainnin ja erityisesti tilojen monikäyttöisyyden takia.

”Tilojen tulee joustaa tapahtumatarkoituksiin, ja jopa sata henkilöä vetävä iso keittiöalueemme onkin toimitilojemme sydän. Töitä pystyy tekemään kotonakin, joten panostamme huomattavasti yhteisöllisyyteen ja siihen, että säilytämme yhteyden koko porukkaan, myös etätyötä tekeviin”, Siilin Office Manager Pia Alhonen kertoo.

Keittiötila soveltuu niin rentoihin aamiaistilaisuuksiin kuin virallisempiin tiedotustilaisuuksiin. Tila houkuttelee viettämään aftereita ja juhlia, ja vuoden kohokohtia Siilillä ovatkin usein vappu- ja halloween-juhlat, joihin kutsutaan koko henkilöstö perheineen. Aktiivinen työyhteisö kokoontuu myös kerhoilemaan esimerkiksi pienoismallien ja viininmaistelun ääreen, treenaamaan Kiilan TFW-salille tai vaikkapa kolme päivää kestäviin laneihin – viihtyisä toimisto muuntuu moneen.

”Saamme paljon kehuja toimitiloistamme. Korkea katto ja isot ikkunat tekevät tilasta avaran, vaikka se olisikin täynnä ihmisiä. Myös Kiilan palvelut ylipäätään toimivat. Käymme usein alakerran Halossa syömässä tai tilaamme heiltä cateringin tilaisuuksiin. Myös Kiilan aina ystävällinen ja auttavainen aulapalvelu ansaitsee kehuja”, Alhonen jatkaa.

Moderni yritys vaatii toimitilalta joustoa ja vastuullisuutta

Yli 1 000 henkeä työllistävä Siili toimii Suomessa seitsemällä paikkakunnalla, ja sillä on toimipisteet myös muun muassa Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Hollannissa.Yrityksessä tehdään lähi-, etä- ja hybridityötä. Pääkaupunkiseudulla työskentelee noin 400 siiliä, ja Kiilan toimistolta löytyy noin 150 työpistettä.

”Meillä sopiva työpisteiden määrä ja tilojen tarve vaihtelee koko ajan, joten on tärkeää, että tilat joustavat. Käytämme Kiilan POOL-joustotiloja, ja Antilooppi on mahdollistanut tarpeen mukaan muidenkin tilojen hyödyntämisen. Hyvässä verkostossa on etunsa, ja järjestimme esimerkiksi juuri seminaarin Antiloopin lähellä sijaitsevassa POOL Itämerenkatu 3:ssa”, Siilin toimitila-asioista vastaava CIO Seppo Takanen kertoo.

”Muuttuvassa työelämässä haluamme Antilooppina vastata asiakkaidemme erilaisiin tarpeisiin ja olla mahdollistamassa kohtaamisia sekä joustavaa ja hyvää työelämää”, toteaa Kiilan kohteesta ja asiakkaista vastaava Asset Manager Johanna Körkkö

Energiankäytöltään kokonaan hiilineutraali, LEED-ympäristösertifioitu Kiila POOL-joustotiloineen on vastuullinen toimitilavalinta.

”Vastuullisuus on meille tietysti tärkeää. Antiloopin panostukset helpottavat meitä huomattavasti: kiinteistön hiilivapaa sähkö ja kotimainen tuulivoima tarkoittavat, että pääsemme kertomaan asiakkaillemme, että asiat ovat näiltä osin niin hyvissä kantimissa kuin mahdollista”, Takanen jatkaa.

”Teemme Antiloopilla laajasti vastuullisuustyötä. Toimitilojen vastuullisuus on asiakkaillemme tilavalinnoissa yhä tärkeämpää ja haluamme vastata asiakkaiden kasvaviin odotuksiin. Vastuullisuus on Antiloopin strategian painopistealue ja tärkeä osa laadukkaan kiinteistön kokonaisuutta”, Körkkö toteaa.

”Kaikki kiinteistömme on sertifioitu kansainvälisestikin arvostetuilla LEED- tai BREEAM-sertifioinneilla. Olemme viime vuonna käynnistäneet seitsemän uutta aurinkovoimalaa, ja meillä on voimaloita jo 11 kiinteistössä. Kaikki kiinteistömme käyttävät uusiutuvaa kotimaista tuulisähköä, 14 kiinteistössä on käytössä hiilineutraali energia, ja hiilineutraalia energiaa käyttävien kohteiden osuus vuokrattavasta pinta-alasta on yli 60 %. POOL-joustotilaratkaisumme on Suomen ensimmäinen kokonaan hiilineutraali tilakonsepti”, Körkkö jatkaa.

Johanna Körkkö
Asset Manager, Antilooppi
johanna.korkko@antilooppi.fi

Siilin tilat.
Siilin toimitila-asioista vastaava CIO Seppo Takanen.

Antilooppi Ky

Antilooppi on suomalainen toimistokiinteistöihin keskittynyt vastuullinen kiinteistönomistaja. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Kiinteistö on aina tiiviissä vuorovaikutuksessa lähiympäristönsä kanssa – meille on erityisen tärkeää kehittää paitsi kiinteistöä myös sen palveluja ja lähialueita entistä toimivammaksi. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja historiallinen entinen HOK Elannon kiinteistö Siltasaari 10 ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Merikortteli Punavuoressa sekä Kiilakortteli Ruoholahdessa. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 400 000 m2, arvoltaan 1,4 mrd. euroa. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Tjänstepension AB.

Lue lisää julkaisijalta Antilooppi Ky