Amer Sports muutti Antiloopin Siltasaari 10 -kiinteistöön

Amer Sportsin uusi osoite on löytynyt toukokuusta alkaen Antiloopin historiallisesta Siltasaari 10:stä. ”Hakaniemen helmeen” yhtiön houkutteli sijainnin lisäksi poikkeuksellisen korkea vastuullisuuden taso, joka on varmennettu LEED Platinum- ja WELL Gold -sertifikaatein.

Amer Sports on saanut päätoimipisteelleen uuden kodin Antiloopin Siltasaari 10 -kiinteistöstä.

Arvostetuista urheilu- ja ulkoilubrändeistään tunnettu Amer Sports on vuokrannut uudet toimitilansa kiinteistöomistaja Antiloopilta. Pitkään Vallilan Konepajan alueella toiminut globaali urheilubränditalo halusi löytää vaatimuksiaan paremmin vastaavat tilat hyvältä sijainnilta. Hakaniemessä sijaitseva, vuonna 2021 täydellisesti saneerattu Siltasaari 10 -toimistokiinteistö herätti yhtiön mielenkiinnon paitsi laadukkailla puitteillaan, myös huipputason vastuullisuudellaan.

”Pyrimme aina löytämään parhaat tilaratkaisut asiakkaillemme. Siltasaari 10 on laadukas kohde, joka täyttää vaativatkin vastuullisuuskriteerit. On hienoa, että Amer Sportsin ja Antiloopin arvot kohtaavat ja kohde tukee kestävän kehityksen tavoitteita. Olemmekin ylpeitä voidessamme toivottaa Amer Sportsin henkilöstön ja heidän vieraansa tervetulleiksi”, iloitsee Antiloopin Asset Manager Pia Teräs.

“Amer Sports etsi uutta toimitilaa hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien ääreltä Helsingin ydinkeskustan läheisyydestä. Siltasaari 10 tarjoaa nämä molemmat. Lisäksi rakennuksen ympäristökriteerit vastaavat hyvin arvojamme ja vaatimuksiamme, sillä vastuullisuus on avainasemassa kaikessa toiminnassamme. Halusimme uudelta kiinteistöltä energiatehokkuutta ja tilojen skaalautuvuutta”, kuvailee Amer Sportsin VP HR, Group Functions & Strategic Programs, Miika Temisevä

Siltasaari 10 sai ansaitsemaansa tunnustusta vuonna 2022, kun se palkittiin Platinum-tason LEED v4 -ympäristösertifikaatilla, Suomen korkeimmalla pistemäärällä. Vuonna 2023 rakennus saavutti Suomessa verraten harvinaisen WELL Gold -sertifioinnin, joka keskittyy kiinteistön käyttäjien hyvinvointiin.

Siltasaari 10:ssä vastuullisuus näkyy konkreettisesti esimerkiksi energiatehokkuudessa, vähähiilisissä ratkaisuissa, laadukkaassa sisäilmassa sekä arjen sujuvuutta tukevissa palveluissa, kuten 400 pyörän parkissa ja tasokkaissa sosiaalitiloissa. Raitiovaunupysäkit ja Hakaniemen metroasema sijaitsevat vieressä ja kulkuyhteydet keskustaan sekä muualle pääkaupunkiseudulle ovat erinomaiset.

“Kiinteistön yleinen laatu- ja palvelutaso vakuuttivat meidät. Meille oli myös tärkeää, että tilat ovat joustavia ja että kiinteistö tarjoaa myös yhteiskäyttötiloja, kuten pyöräparkin ja neuvottelu- ja tapahtumatiloja”, Temisevä jatkaa.

Amer Sports muutti Siltasaareen toukokuussa. Noin 1500 neliön toimitilat on suunniteltu yhtiön tarpeita vastaaviksi moderneja monitila- ja avotoimistoratkaisuja hyödyntäen. Viihtyisien työskentelytilojen vastapainona toimistosta löytyy lounge-henkiset taukotilat, jotka tukevat työntekijöiden rentoutumista ja sosiaalista kanssakäymistä.

Antilooppi

Esa Mattila
Head of Asset Management

Pia Teräs
Asset Manager

Amer Sports

Johanna Pasonen
Media Relations Manager
media@amersports.com

Antilooppi on suomalainen toimistokiinteistöihin keskittynyt vastuullinen kiinteistönomistaja. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Kiinteistö on aina tiiviissä vuorovaikutuksessa lähiympäristönsä kanssa – meille on erityisen tärkeää kehittää paitsi kiinteistöä myös sen palveluja ja lähialueita entistä toimivammaksi. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja historiallinen entinen HOK Elannon kiinteistö Siltasaari 10 ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Merikortteli Punavuoressa sekä Kiilakortteli Ruoholahdessa. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 400 000 m2, arvoltaan 1,4 mrd. euroa. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Tjänstepension AB.

Amer Sports on globaali urheilubränditalo, johon kuuluu maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia urheilu- ja ulkoilubrändejä, kuten Arc’teryx, Salomon, Wilson, Peak Performance ja Atomic. Amer Sportsilla on vahvat suomalaiset juuret ja yhtiö toimii 41 maassa. Siltasaareen muutti noin 90 työntekijää.

Muut kielet

Lue lisää julkaisijalta Antilooppi Ky

Toimitiloilla ratkaiseva rooli henkilöstön yhteisöllisyyden tukemisessa – Siili viihtyy monipuolisessa Kiilassa28.5.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

Tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijänä ja hybridityön uranuurtajana tunnettu Siili on allekirjoittanut vastikään uuden vuokrasopimuksen Antiloopin kanssa. Yhtiö jatkaa Ruoholahden ja Kampin risteyskohdassa sijaitsevassa Kiila-korttelissa, jossa sillä on käytössään kokonaisen oman kerroksen lisäksi POOL-joustotilat. Kiila kohteena saa henkilöstöltä jatkuvasti hyvää palautetta keskeisen sijainnin ja erityisesti tilojen monikäyttöisyyden takia. ”Tilojen tulee joustaa tapahtumatarkoituksiin, ja jopa sata henkilöä vetävä iso keittiöalueemme onkin toimitilojemme sydän. Töitä pystyy tekemään kotonakin, joten panostamme huomattavasti yhteisöllisyyteen ja siihen, että säilytämme yhteyden koko porukkaan, myös etätyötä tekeviin”, Siilin Office Manager Pia Alhonen kertoo. Keittiötila soveltuu niin rentoihin aamiaistilaisuuksiin kuin virallisempiin tiedotustilaisuuksiin. Tila houkuttelee viettämään aftereita ja juhlia, ja vuoden kohokohtia Siilillä ovatkin usein vappu- ja halloween-j