SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Helle ajoi suomalaiset tuuletinostoksille – myynti kolminkertaistui

Jaa

Viime viikolla Suomeen saapunut helle sai suomalaiset liikkeelle: nimittäin Prismaan tuuletinostoksille. Tuuletinten ja ilmastointilaitteiden myynti oli yli kolminkertaista viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Asiakkaat ryntäsivät ostoksille niin verkkokauppaan kuin myymälöihinkin ja myös muut helletuotteet kävivät kaupaksi.

Electrolux

 

- Meillä on Prisman valikoimissa paljon erilaisia tuulettimia ja ilmanviilentimiä. Juuri nyt suosituimpia ovat omalla jalallaan seisovat lattia- ja tornituulettimet, mutta myös erilaisia siirreltäviä pöytätuulettimia ostetaan paljon. Eniten myynti on kasvanut ilmanviilentimissä, kertoo kodintekniikasta ja leluista vastaava myyntipäällikkö Petrus Lesonen S-ryhmän marketkaupasta.

Helle näkyy myös erilaisten ulkolelujen myynneissä. Saippuakuplapulloja myytiin viime viikolla liki 20 000 ja vesipyssyjä liki 10 000 kappaletta. Myynti suorastaan räjähti myös erilaisissa ulkopeleissä, palloissa, hiekkaleluissa, tikkatauluissa ja uimaleluissa. Prismasta liikkuu nyt ripeään myös lasten uima-altaita.

- Kun asiakas tulee helteillä Prismaan ostoksille ja ehkä vähän myös vilvoittelemaan, tarttuu helposti matkaan myös vaatteita ja kenkiä. Kengissä tämän kesän trendi on paljasjalkakengät. Niitä hankitaan erityisesti lapsille, mutta kasvavassa määrin myös aikuiset itselleen. Lasten paljasjalkakenkiä ostettiin viime viikolla seitsinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna. Helteen myötä myös sandaalikauppa singahti vauhtiin. Erityisiä hittejä ovat lasten sportsandaalit, joiden myynti kolminkertaistui, kuten myös aikuisilla pistokassandaalien, paljastaa puolestaan jalkineista ja urheilusta vastaava myyntipäällikkö Anu Keskinen.

Muita helteiden selvästi kasvattamia tuoteryhmiä ovat uima-asut lapsille, naisille ja miehille sekä vilvoittavat juomat sekä jäätelöt.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Kuvat

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye