Aalto-yliopiston metroaseman Tietotien sisäänkäynti suljettuna 3.6. alkaen huoltotöiden takia

Sisäänkäynti on suljettuna noin viiden viikon ajan eli se otetaan jälleen käyttöön tämänhetkisen arvion mukaan 8.7. alkavalla viikolla.

Nyt suljettava B-sisäänkäynti Tietotien puolella.
Nyt suljettava B-sisäänkäynti Tietotien puolella. Länsimetro Oy

Sisäänkäynti suljetaan paloilmoitinjärjestelmän ja valaistuksen huoltotöiden vuoksi. Savuilmaisimia vaihdetaan elinkaarisuunnitelman mukaisesti, samalla vaihdetaan myös pimentyneitä valaisimia. Huollettavuuteen tehdään parannuksia, jotta jatkossa sisäänkäyntiä ei tarvitse huoltojen vuoksi sulkea.

Sisäänkäynti tarvitaan työmaa-alueeksi, ja turvallinen liikkuminen siellä ei ole mahdollista. Töiden takia alakatot avataan. Hissiauloihin ja liukuportaiden yläpuolelle rakennetaan telineet, jotka estävät kulkemisen alueella. Telineiden alle ei jää riittävästi tilaa, jotta matkustajaliikenne voitaisiin Aalto-yliopiston liukuportaissa toteuttaa. Koko liukuporrasryhmä on pois käytöstä, samoin hissit tämän sisäänkäynnin osalta.

Töistä vastaa Kaupunkiliikenne Oy.

Metroon pääsee töiden ajan aseman toiselta sisäänkäynniltä yliopiston, pikaratikan pysäkkien ja kauppakeskus A Blocin puolelta. Metro kulkee asemalla töiden ajan normaalisti.

Aalto-yliopiston kauppakeskuksen ja yliopiston puolen sisäänkäynti suljettuna elokuussa

Aalto-yliopiston metroaseman itäpääty eli yliopiston ja kauppakeskuksen puoleinen sisäänkäynti suljetaan elokuussa noin viideksi viikoksi. Sisäänkäynnillä tehdään  vastaavat paloilmoitinjärjestelmän ja valaistuksen huoltotyöt, kuin nyt Tietotien sisäänkäynnillä. Myös nämä työt sulkevat kulkuyhteyden kokonaan, koska töitä ei voida tehdä osissa.

Elokuussa metroon pääsee töiden ajan aseman toiselta sisäänkäynniltä eli Tietotien puolelta. Töillä ei ole vaikutusta metroliikenteeseen. HSL ja Kaupunkiliikenne Oy tiedottavat matkustajia vielä kesä-heinäkuun aikana yliopiston puolen töiden tarkemmasta ajankohdasta.

Metroliikenteessä on kuitenkin samaan aikaan poikkeuksia muiden työmaiden takia. Espoosta metro kulkee Helsingin keskustassa vain Kamppiin asti. Kesällä Kampin ja Kivenlahden välillä metro kulkee päivisin 6 minuutin välein. Metrossa on myös muita poikkeuksia kesällä, lisätiedot: hsl.fi/metro2024

Nyt suljettava B-sisäänkäynti Tietotien puolella.
Aalto yliopiston metroaseman laituritaso.

Me Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:ssä mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä, kunnossapidosta ja kehittämisestä laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Järjestämme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ja teemme valintoja, jotka muuttavat koko alan toimintaa, koska haluamme olla kestävien kaupunkien paras liikuttaja ja kehittäjä ­­­­­­­­­­­ ̶­  nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Uudella hiilijohtamisen mallilla vähennetään merkittävästi uudisrakentamisen päästöjä20.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa käytössä olevalla hiilijohtamisen mallilla varmistetaan hiilipäästöjen vähentäminen rakennushankkeissa esimerkiksi materiaaleista syntyvien päästöjen tietoisella vähentämisellä. Hiilijohtamisen mallin on kehittänyt Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy yhteistyössä Swecon kanssa. Malli on ensimmäistä kertaa käytössä Koskelan varikon mittavassa uudistushankkeessa.