Tekova Oy

Asfalttikalliolle uudet toimitilat Piikkiöön

Toimitilarakentaja Tekova Länsi-Suomi Oy käynnistää toimitilarakennushankkeen Asfalttikallio Oy:lle Varsinais-Suomeen. Uusi 2600 m² suuruinen toimitilakiinteistö tulee sijaitsemaan Piikkiössä.

Mallikuva Asfallikallion uusista toimitiloista. Rakentaja: toimitilarakentaja Tekova Länsi-suomi Oy.
Havainnekuva. Asfalttikallion uudet toimitilat rakennetaan Piikkiöön. Kuva: A1 Arkkitehdit Oy. A1 Arkkitehdit Oy. Tekova Länsi-Suomi Oy

Asfalttikallion päämääränä on yhdistää nykyiset hajallaan olevat toiminnot yhteen paikkaan saman katon alle Varsinais-Suomessa. Uudet tilat tulevat sisältämään viihtyisän toimiston, nykyaikaiset laboratoriotilat, sekä monipuolisen hallitilan, tarjoten ihanteelliset olosuhteet liiketoiminnan laajentamiseen ja kehittämiseen. Rakennus toteutetaan betonirakenteilla, ja lämmitysmuodoksi on valittu taloudellinen ja ympäristöystävällinen maalämpö.

– Tämä Asfalttikallion hanke on kuluvan vuoden toinen uusi hankkeemme Varsinais-Suomessa ja näin vahvistaa maantieteellistä jalansijaamme alueella. Viime vuonna rakensimme kolme hanketta Turun alueella, ja ne kaikki luovutimme asiakkaalle 0-virheluovutuksina. Yhteistyö Asfalttikallion kanssa on lähtenyt erinomaisesti liikkeelle, ja tavoitteenamme onkin saada myös tämä hanke päätökseen virheettömästi, toteaa Tekova Länsi-Suomi Oy:n aluejohtaja Iiro Kulta.

Yhteistyön sujuvuudesta on samoilla linjoilla myös Asfalttikallio Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä

-Tekova on tuonut oman asiantuntemuksensa kautta hankkeeseen erinomaisia kehitysideoita ja tilaratkaisuja kuunnellen samalla Asfalttikallion tavoitteita hankkeen osalta, yhteistyö on ollut ongelmatonta ja avointa. Ensitapaamisesta lähtien koimme, että vuoropuhelu on helppoa ja vaivatonta sekä toimeen tarttuvaa.

Rakennuslupahakemus on jo jätetty ja rakennustyöt aloitetaan heti kun lupa myönnetään. Rakennushanketta edistetään nopealla aikataululla, jotta Asfalttikallio pääsisi aloittamaan toimintojen siirtämisen uusiin tiloihin vielä loppuvuodesta 2024. Laatu, turvallisuus ja aikataulujen pitävyys ovat keskeisiä arvoja koko rakennusprojektin ajan.

Iiro KultaAluejohtajaTekova Länsi-Suomi Oy

Tekova Länsi-Suomi Oy rakentaa toimitiloja Länsi-Suomen, Pirkanmaan, Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan ja Savon alueilla.

Puh:+358 40 738 8412iiro.kulta@tekova.fi

Tekova lyhyesti

Tekova Länsi-Suomi Oy on osa Tekova-konsernia.

Tekova on valtakunnan mutkattomin toimitilarakentaja, joka on erikoistunut liike-, toimi-, logistiikka-, tuotanto sekä urheilutilojen rakentamiseen. Tekova on perustettu vuonna 2018 ja se on toteuttanut valtakunnallisesti yli 100 erilaista toimitilahanketta. Tekova rakentaa asiakkailleen tiloja, jotta nämä voivat menestyä.

Tekovan liikevaihto vuonna 2023 oli noin 56 M€ ja liikevoitto 3,5 M€ (6,2 %). Tekovalaisia on noin 50 henkilöä. Konsernin emoyhtiö ja Tekova Etelä-Suomi Oy sijaitsevat Vantaalla. Alueyhtiöistä Tekova Länsi-Suomi Oy toimii Tampereella ja Tekova Pohjois-Suomi Oy Kempeleessä.

Tekova on menestynyt toimitilarakentamisen saralla keskittymällä asiakkaiden tarpeen mukaan räätälöityihin selkeisiin hallimaisiin hankkeisiin, jotka toteutetaan vakioiduilla konsepteilla sekä ammattimaisesti prosessoidulla toimintamallilla avaimet käteen –periaatteella (KVR). www.tekova.fi

Asfalttikallio Oy

Asfalttikallio Oy on vuonna 2012 perustettu sataprosenttisesti suomalainen päällystealan yritys, joka tarjoaa asfaltoinnin ja maanrakentamisen palveluita valtakunnallisesti. Asfalttikallion asiakkaita ovat pienrakentajat, taloyhtiöt, yritykset, kunnat, kaupungit ja valtio. Normaalien päällystetöiden lisäksi Asfalttikallio tekee jyrsintätöitä ja kuumennuspintaustöitä. Asfalttikallio työllistää kausittain 600 työntekijää. www.asfalttikallio.fi

Lue lisää julkaisijalta Tekova Oy